Zachovajte si bystrosť

Prenikavý mozog v každom veku

Sanjay Gupta
Bystřejší mozek - Sanjay Gupta
Bystřejší mozek - Sanjay Gupta
Bystřejší mozek - Sanjay Gupta

Sanjay Gupta (1969) je americký neurochirurg indického pôvodu, medicínsky korešpondent CNN, viacnásobný nositeľ amerického televízneho ocenenia Emmy za vynikajúci vedecký program a spisovateľ. Pôsobí ako docent neurochirurgie na Lekárskej fakulte Emory University, od roku 2019 je členom Národnej...

Okamžitý download
PDF
EPUB
MOBI
Vydavateľstvo
Tatran, 2022

Pravdepodobne robíte všetko možné, aby ste boli fit a udržali si zdravé telo, ale čo robíte pre svoj mozog? Je vôbec možné zachovať si v každom veku mladú a bystrú myseľ? Donedávna si dokonca aj odborníci mysleli, že ľudský mozog sa .

Čítať viac

Pravdepodobne robíte všetko možné, aby ste boli fit a udržali si zdravé telo, ale čo robíte pre svoj mozog? Je vôbec možné zachovať si v každom veku mladú a bystrú myseľ? Donedávna si dokonca aj odborníci mysleli, že ľudský mozog sa .

Čítať viac

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o e-knihe

Úžasný vedecky podložený návod, ako si natrvalo udržať zdravú a mladú myseľ.Pravdepodobne robíte všetko možné, aby ste boli fit a udržali si zdravé telo, ale čo robíte pre svoj mozog? Je vôbec možné zachovať si v každom veku mladú a bystrú myseľ? Donedávna si dokonca aj odborníci mysleli, že ľudský mozog sa vyvíja len istý čas. Ale to nie je pravda. Čoraz viac vedeckých dôkazov svedčí o tom, že bystrú myseľ si možno užívať po celý život. V knihe Zachovajte si bystrosť vychádza autor z výsledkov najmodernejšieho výskumu, za ktorými precestoval celý svet, aby skúmal tajomstvá kognitívnej dlhovekosti. Poukazuje na škodlivé mýty o fungovaní mozgu a ponúka päť pilierov pre zdravú myseľ: hýbte sa, objavujte, oddychujte, vyživujte a socializujte sa. Či už ide o oblasť ideálnej stravy, fyzickej aktivity, výživových doplnkov alebo nastavenia mysle, Dr. Gupta nám ukazuje, čo v tomto smere funguje a prečo je to tak. Dokonca každému, kto chce už dnes začať pracovať na zlepšení svojich kognitívnych schopností, ponúka inovatívny dvanásťtýždňový program.

Skôr než sa u nás prejavia problémy s pamäťou, máme možnosť posilniť odolnosť svojho mozgu proti chorobám – a to aj v prípade, že sa u nás vyskytujú genetické rizikové faktory. Ľuďom, ktorí už zažívajú kognitívny úpadok alebo sa starajú o blízkeho s demenciou, ponúka Dr. Gupta usmernenia a rady pre produktívnejší a pozitívnejší zajtrajšok. Nečakajte a začnite si posilňovať mozog! Kniha Zachovajte si bystrosť je presne ten návod, ktorý potrebujete, aby ste si zachovali zdravý mozog po celý život.
Čítať viac

Všetky formáty tohto titulu

Knihy

Kniha
Tatran
Na sklade, posielame ihneď
16,11 €
-5 %

E-knihy a audioknihy

E-kniha
Tatran
Okamžite na stiahnutie
Ako čítať e-knihy?
PDF
EPUB
MOBI
10,95 €
Audiokniha (na stiahnutie)
Publixing a Tatran
Okamžite na stiahnutie
MP3 na stiahnutie
14,45 €
Ďalšie
Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Originálny názov
Keep Sharp
Počet strán
320
Rok vydania
2022
Naše katalógové číslo
1373247
Jazyk
slovenčina
Preklad
Vydavateľstvo
Tatran

Recenzie

Ako sa vám páčila e-kniha?

4,7 / 5

9 hodnotení

5
2
0
0
0

Hana Kanikova
9.2.2022
všetci by si mali prečítať
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Skvelá kniha, ktorú by si mal prečítať každý. Autor je neurochirurg a zároveň novinár a preto vie perfektne vysvetliť, prečo konkrétne mozog môže degenerovať a čo konkrétne treba robiť, aby sa tak nedialo a prečo. Úžasná informatívna kniha plná rôznych štúdií a výskumov a príbehov zo života. Veľmi odporúčam všetkým, ktorí si chcú zachovať zdravý mozog čo najdlhšie (najlepšie až do konca života) aj tým, ktorých blízki trpia nejakou formou kognitívnej poruchy.
Hlavné posolstvo knihy je, že demencia a podobne nie je automatickým príveskom staroby. Ani ľudia, ktorých skríning mozgu môže vykazovať rôzne degeneratívne ochorenia, nemusia prejavovať navonok žiadne symptómy. Keďže zatiaľ neexistuje liek (ale intenzívne sa na tom pracuje), máme zatiaľ empirické dôkazy, že zmenou životného štýlu sa dá úplne vyhnúť kognitívnym poruchám alebo ich aspoň čo najviac oddialiť.
Hlavné stratégie zdravého ostrého myslenia: 1.Hýb sa 2.Socializuj sa 3.Správne dobre jedz 4.oddychuj (spánok je najlepším liekom zo všetkého a kniha vedecky doloží prečo) 5.objavuj (zaujímať sa o nové veci, mentálne sa stimulovať pomáha v každom veku) A všetko je podložené tisíckou "vedci zistili, že..." Proste, všetci by si to mali prečítať, lebo je to super a má to veľkú hodnotu.
Čítať viac
20
8.2.2022
Dr. Gupta vám vo svojej knihe Zachovajte si bystrosť povie, ako dokážete vy sami minimalizovať možnosť, že v budúcnosti budete trpieť chorobou spätou s mozgom a predstaví vám svoj koncept piatich pilierov, vďaka ktorým pochopíte, čo vášmu mozgu či mysli prospieva a čo je škodlivé, ba priam životu nebezpečné.
Mám dobrú správu aj pre typy "hannibalovského čitateľa" - bude aj skalpel a "ochutnávka" mozgu ako ľudského orgánu, kde sa cez mozgovú kôru dostanete až ku mozgovým bunkám, neurónom a nervovým vláknam. No nebojte sa, nebudete mať pocit, že čítate učebnicu plnú odborných termínov, tých je tam minimum. Navyše, v knihe je všetko podstatné veľmi pekne vysvetlené. Sama som bola dokonca prekvapená, ako dobre sa kniha čítala. Dr. Gupta píše pútavo, no zároveň veľmi zrozumiteľne aj pre laika, pričom sa opiera o rôzne výskumy, svoje skúsenosti, skúsenosti ďalších odborníkov, či o svoju prax.
.
Myslím, že kniha vám prinesie veľa nových poznatkov, no mnoho v tejto knihe je aj o záležitostiach či princípoch, o ktorých ste už počuli, viete o nich, možno sa nimi poctivo riadite, no možno ich odkladáte na neskôr, pretože im neprikladáte taký význam, aký by si v skutočnosti zaslúžili ... Uvidíte, že niektorými štatistikami a výsledkami výskumov budete veľmi nemilo prekvapení, až zaskočení a možno ešte v ten deň otvoríte dvierka na vašom dobre zamknutom a ukrytom trezore s názvom "začnem neskôr".
.
Autor sa v tejto knihe samozrejme nezabudol venovať ani tým, ktorí už s nejakou chorobou pamäte bojujú, či už sú to priamo pacienti, alebo tí, ktorí stoja po ich boku a dávajú im svoju starostlivosť. Dostanú cenné rady, povzbudenie, nádej ...
.
Táto kniha vám dá možno len ubezpečenie, že ste na dobrej ceste, no možno bude budíčkom v hodine dvanástej.
.
Ja sa k nej určite ešte neraz vrátim
Čítať viac
12
Anna Kareninová 2. - Lev Nikolajevič Tolstoj
Práve čítam
Anna Kareninová 2.

Žijem si perfektný život, aj keď som ešte len na začiatku svojej cesty. Plním si sny a pracujem v knižnom vydavateľstve. Knihy sú a predpokladám, že už aj navždy budú, moja vášeň. Ľúbim ľúbiť, usmievať sa a cestovať. Popri knihách si vždy rada nájdem čas na svoje mačky, objavovanie zákutí Bratislavy alebo mojej rodnej Žiliny a samozrejme na priateľa, ktorý ma nekonečne ľúbi a podporuje vo všetkom čo robím.

Adriána Grečnárová
6.2.2022
mne nesadla, ale
Táto kniha sa mi vôbec nečítala ľahko a bohužiaľ zďaleka nesplnila očakávania. Kým ja som čakala zaujímavé čítanie o mozgu a o tom ako si zlepšiť bystrosť a pamäť, dostala som príručku, ako sa v budúcnosti vyhnúť kognitívnemu úpadku a najmä demencii a Alzheimerovej chorobe. Hoci autor na začiatku načrtol, že kniha je určená všetkým vekovým kategóriám, z neskoršej rétoriky jednotlivých kapitol som skôr mala pocit, že na čítanie tohto diela som vo svojich 22 rokoch ešte asi príliš mladá.

Taktiež mnohé veci, ktoré som si prečítala, som už dávno poznala z iných kníh (napr. z knihy Prečo spíme a z Kniha, ktorá vám možno zachráni život). Subjektívne je táto kniha pre mňa len veľmi málo zaujímavá a jej čítanie som si moc neužila. Napriek tomu som jej dala 4* z jednoduchého dôvodu - stále verím, že je to odborná a hodnotná publikácia, ktorá len mne osobne nesadla. :)

Knihu odporúčam hlavne
- starším ľuďom, ktorí sa obávajú kognitivneho úpadku
- ľuďom, ktorí majú v rodine niekoho s demenciou alebo Alzheimerovou chorobou
Čítať viac
11
6.2.2022
Zaujímavá a užitočná kniha
Keď prídete na preventívku k lekárovi, baví sa s vami niekedy o tom, ako sa staráte o svoj mozog? Veľa sa v našej spoločnosti hovorí o tom, ako byť fit, ako si udržať zdravé telo. Zaoberáme sa ale dostatočne tým, ako si udržať v dobrej kondícii myseľ?

Vďaka vede dnes už o mozgu toho vieme veľa. Vieme, že sa vyvíja v podstate celý život. Vieme, že genetika nehrá zďaleka takú úlohu, ako sme predpokladali. Vieme, že kognitívny úpadok nie je niečo, na čo sa treba pripraviť a čo nás v určitom veku čaká. Naopak. Mozog môžeme posilňovať, trénovať, a predchádzať tým jeho úpadku. Pretože prevencia je stokrát účinnejšia, ako liečba už vzniknutých problémov. A kognitívne choroby sa v skutočnosti začínajú doslova desaťročia pred prvými príznakmi.

Neurochirurg @drsanjaygupta nazýva mozog našou čiernou skrinkou. V knihe ZACHOVAJTE SI BYSTROSŤ vysvetľuje, čo všetko o mozgu vieme a ako sa oň máme starať, aby sme si ho zachovali fit. Čítať o mozgu ma asi nikdy neprestane baviť, je to fascinujúce.

Prvá časť knihy sa venuje samotnému mozgu, najnovších poznatkoch o ňom. Druhá časť je pomerne praktická, autor dáva konkrétne tipy, ako si udržiavať mozog v dobrej kondícii. V skratke pohyb, učenie, oddych, výživa a socializácia.

Sú to v zásade logické záležitosti. A mnohé informácie, ktoré sa tu dočítate, ste už určite vedeli. Ale kniha ponúka aj mnoho konkrétnych poznatkov a tipov, ktoré boli pre mňa novinkou.

Vedeli ste, že podľa najnovších poznatkov potrebujeme minimálne hodinu pohybu a cvičenia denne? Že nestačia prechádzky, a nemal by chýbať silový tréning na posilňovanie svalov? Vedeli ste, že si pletieme pojmy pamäť a naspamäť, a tréning mozgu rozhodne nespočíva v lúštení križoviek? Počuli ste o tom, že počas spánku sa nám mozog “preplachuje”?

Veľmi užitočná kniha, ak sa zaujímate o well-being. Miestami sa mi čítala pomalšie a potrebovala som ju striedať s beletriou, aj keď autor má snahu vysvetľovať fungovanie mozgu pomerne laicky. Predsa len, je to najkomplexnejší ľudský orgán. Ale celkovo je napísaná dobre. Ocenila som najmä vysvetľovanie a búranie mýtov, a takisto poznámky prekladateľa s užitočnými informáciami o Slovensku.
Čítať viac
Hana
31.1.2022
Všetci by si ju mali prečítať
Úžasná kniha, ktorá poukazuje na prínos zmeny životného štýlu na zdravie mozgu. Kognitívne choroby sa v skutočnosti začínajú desaťročia pred prvými príznakmi a toto sú dokázané spôsoby ako predísť kognitivnemu úpadku alebo ho aspoň oddialit čo najneskôr. Naozaj cenné čítanie, ktoré ukazuje, že životný štýl ma najväčší vplyv na to, či budeme prežívať dôstojnú a zapamätateľnú starobu Čítať viac

Čítať viac
Čítať viac

„Láska nie je očarením dvoch pekných alebo vášnivých ľudí, ale rozhodnutím, prácou, dielom, nie ani pekných, ani mladých ľudí, dokonca iba jedného a možno nepekného a nemladého človeka, ktorý chce byť milovaný a milovať. Ten druhý a či druhá veľmi rád sa učí, dáva sa milovať, prv či neskôr pristane, poddá sa nám, začne nám odpovedať svojím jedinečným, prekvapujúcim, nadchýnajúcim spôsobom. Verte, drahá Jarmila, človek až žasne, aká neprebudenosť, nevzdelanosť vládne práve v láske. Starí to nevedia a mladým to nemá kto povedať.“

Honeymoon - Jana Beňová
Honeymoon
Jana Beňová