Jak drahé je zdarma? - Dan Ariely
Jak drahé je zdarma?
14,99 €
Pri nákupe nad 49 € máte poštovné zadarmo

Jak drahé je zdarma?

Dan Ariely
Payoff - Dan Ariely
Payoff - Dan Ariely
Payoff - Dan Ariely

DAN ARIELY je profesor psychológie a behaviorálnej ekonómie na Dukovej univerzite. Americko-izraelsky autor ako osemnásťročný utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a dlhoročné stretnutie s nemocničným prostredím inšpirovalo mnohé z jeho prekvapujúcich zistení. Zhrnul ich zatiaľ do troch...

Na sklade
Vydavateľstvo
Práh, 2009

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není...

Čítať viac

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není...

Čítať viac
14,99 €
Na sklade, objednávajte však rýchlo

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není. Při rozhodování nás ovlivňuje spousta skrytých, iracionálních faktorů - od rozbouřených emocí přes společenské zvyklosti a předsudky až po rafinované marketingové triky. Autor této vysoce ceněné knihy vám na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, předvede, jak se rozhodovat lépe - a jak už nikdy nesednout marketingu na vějičku.
Čítať viac

Všetky formáty tohto titulu

Čítané kusy

Čítaná, ako nová
brožovaná väzba, čeština, Práh, 2009
Na sklade, objednávajte však rýchlo
11,99 €
-20 %
Čítaná, mierne opotrebovaná
brožovaná väzba, čeština, Práh, 2009
Na sklade, objednávajte však rýchlo
9,75 €
-35 %

Knihy

Kniha
brožovaná väzba, čeština, Práh, 2009
Na sklade, objednávajte však rýchlo
14,99 €
Kniha
brožovaná väzba, angličtina, HarperCollins, 2009
Dodanie môže trvať viac ako tri týždne
10,95 €
Kniha
brožovaná väzba, angličtina, HarperCollins, 2010
Vypredané
Kniha
pevná väzba, angličtina, HarperCollins, 2008
Vypredané
-5 %

E-knihy a audioknihy

E-kniha
angličtina, HarperCollins Publishers, 2009
Okamžite na stiahnutie
Ako čítať e-knihy?
EPUB (Adobe DRM)
6,99 €
Ďalšie
Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Originálny názov
Predictably Irrational
Počet strán
215
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
155×215 mm
Hmotnosť
286 g
ISBN
9788072522392
Rok vydania
2009
Naše katalógové číslo
60788
Téma
masmediálnej právo
Jazyk
čeština
Preklad
Vydavateľstvo
Práh

....nech vieme, ake pasce na nas robi nas vlastny mozog a ako ich vyuziva kde kto..... Cital som viacero Arielyho kniziek a vsetky su dobre, tato mi pride najpraktickejsia

Čítať viac

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

4,6 / 5

91 hodnotení

41
6
3
1
0

Najužitočnejšie recenzie

Silvia Láslopová
5
16.2.2014
Toto by malo byť povinné čítanie v škole, na úradoch, v domoch dôchodcov...skrátka všade. Hneď v úvode príde človek na to, ako jednoducho sa s ním dá manipulovať.
Čítať viac
Katrina13
2
14.3.2014
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným.
Čítať viac
Zuzana
17.3.2021
Asi som čakala niečo trochu iné
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Kniha nebola pre mňa vyslovene sklamaním, niektoré veci boli celkom pekne vysvetlené. Nedozvedela som sa však veľa nového (čo môže byť dané tým, že už som čítala Kahnemanove Myslenie rýchle a pomalé, ktoré je oveľa vedeckejšie, podrobnejšie a exaktnejšie).

Vyslovene ma rušila extrémna skratkovitosť záverov ohľadne efektu placebo liekov a ten trochu posmešný pohľad na to, že niektorí vedci/lekári výskumy autora v tejto súvislosti nepovažovali za dostatočné. Tento prístup je podľa mňa veľmi nebezpečný, najmä s ohľadom na aktuálnu situáciu (takmer každý, kto si zvládne na internete prečítať pár článkov s vedeckou tematikou, má pocit, že je kompetentný vyjadrovať sa k účinnosti a bezpečnosti liekov, vakcín a pod. /viď hystéria ohľadne úmrtí po očkovaní proti COVID 19 vs. úmrtí kvôli očkovaniu COVID 19/.

Na druhej strane zase uznávam, že instantné riešenia, ktoré autor ponúka vo svojej knihe, môžu niektorým ľuďom pomôcť sa lepšie rozhodovať (napr. ľadová kreditka, prísľub, že si niekto bude odkladať na dôchodok z budúceho zvýšenia svojich príjmov a pod.).

Celkovo knihu hodnotím skôr pozitívne ako negatívne.
Čítať viac
Jano
31.5.2018
Emócia víťazí nad rozumom
Veľmi zaujímavý titul, priam zo života. Podložené výskumom. Zistíte ako sa rozhodujeme na základe emócií a nie na základe rozumu. Uvidíte čo s nami robia city, emócie ako sa všetko mení keď sme vzrušení od vnímania cez správanie. SUPER Kniha ja ju odporúčam každému nielen ľuďom z marketingu. Čítať viac
Emil Myjavec
14.7.2014
"...zadarmo nech aj črevo roztrhne..."
Relevantnosť niektorých výskumov je síce otázna, no kniha minimálne donúti zamyslieť sa nad tým, prečo vlastne občas robíme to, čo robíme... a či za to "zdarma" neplatíme až príliš vysokú cenu. :) Čítať viac
Pavol Michalec
21.3.2014
Praktická
Overený nákup
Praktická knížka do života. Odporúčam prečítať z toho dôvodu, že ušetríte na najbližších nákupoch minimálne toľko, koľko ste zaplatili za túto knihu... Veľa povedaného o manipulácii, ktorou nás lákajú predajcovia, reklamy a rôzne reťazce Čítať viac
Katrina13
14.3.2014
Názor čitateľa
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným. Čítať viac
Daniel
3.3.2014
Precitana
Moja prva kniha, ktora ma zaujala od zaciatku do konca, je to proste MUST HAVE kniha. Po jej precitani som vzal do ruk druhu knihu a o 10 minut ma jej citanie preslo, chcelo by to dalsiu knihu od Dan Ariely. Čítať viac
Silvia Láslopová
16.2.2014
Názor čitateľa
Overený nákup
Toto by malo byť povinné čítanie v škole, na úradoch, v domoch dôchodcov...skrátka všade. Hneď v úvode príde človek na to, ako jednoducho sa s ním dá manipulovať. Čítať viac
kika
14.3.2013
Názor čitateľa
Skvela kniha o ludskom iracionalnom spravani. Obsahuje mnozstvo prekvapivych informacii potvrdenych vedeckymi experimentmi. Urcite odporucam Čítať viac
Viktor
22.12.2012
Názor čtenáře
Excelentná kniha, nevyhnutnosť pre každého obchodníka a podnikateľa. Ukáže vám, ako ľudia pri nákupe rozmýšľajú a ako to využiť pri predaji ;) Čítať viac
David Lörincz
26.8.2012
Přečetl jsem jedním dechem
Tato kniha je jednou z nejlepších, které jsem v tomto oboru četl. Určitě si připravte hodně času, protože od knížky nebudete chtít odejít. Čítať viac

Čítať viac

„To, čo je viac ako láska, je totiž mlčanie plné porozumenia.“

Ako chutí moc - Ladislav Mňačko
Ako chutí moc
Ladislav Mňačko