Požiadavky, ktoré sa kladú na osobnosť manažérov a predovšetkým ľudí z vrcholového vedenia spoločností, top manažérov, aj v stavebníctve sa menia s prihliadnutím na meniace sa podnikateľské prostredie. V súčasnosti už nestačí, aby manažéri boli skúsení a mali základné zručnosti a odborné schopnosti. Oveľa väčší dôraz sa kladie na schopnosti a zručnosti, ktoré súvisia s osobnosťou a charakterom človeka. Za veľkú devízu sa pokladá budovanie vzťahov, schopnosť oceniť druhých, byť empatický, kreatívny, mať charizmu, vedieť kriticky myslieť ale aj prijať konštruktívnu kritiku. Zlepšovanie práve takýchto zručností stavebných odborníkov na všetkých úrovniach je nevyhnutné.
Formovanie hodnôt, ktoré sú dôležité pre činnosť manažérov, je jedným z príkladov etickej a spoločenskej zodpovednosti, ktorú musia mať manažéri na zreteli, keď plánujú, organizujú, riadia a kontrolujú.
Publikácia je určená predovšetkým študentom Stavebných fakúlt, odborných stavebných škôl, ale aj všetkým odborníkom v oblasti stavebníctva z radov manažmentu, podnikateľskej verejnosti a hospodárskej praxe, ktorí sa zaujímajú o danú problematiku.
Prvoradým cieľom autora publikácie Manažér v stavebníctve. Vybrané témy I, je zameranie sa na kvalitu obsahu a procesu vzdelávania, rozvoj základných, komunikačných ale aj sociálnych zručností, na praktickú využiteľnosť poznatkov v každodennej pracovnej činnosti.