Moje čitateľské kolekcie

Moje aktivity

8
8

Roman Popik napísal recenziu

22.01.2023 20:54

dočítal som to ale dosť biedne, najviac sa mi na tom všetkom páčila obálka a to sanatorium na nej, čítalo sami to ťažšie, zo začiatku tie opisy ma vôbec nebavili, a nevedel som sa tam poriadne zorientovať.. nechápal som ci tie bazény tam sú vonku ci kde, keď je tam snehová víchrica a oni si tam chodia ku tým bazénom kade tade, hlavná postava sa správala troska dementne... je tam vrah a ona ja idem sama, ani zbraň nemala a ide všade sama, a potom také že cítila vo výťahu chlór a jasne je to preto že veľa plavá :D, to je dosť pritiahnuté za vlasy, aj to ako išla vonku a tam bola nejaká lavína to bolo tiež divne napísane, a celková ta pointa príbehu ta zápletka, čo sa akože rozmotala na konci, taká hlúposť trocha , slabo uveriteľne, a navyše ženy... také nesúrodé to bolo zo začiatku sa to prerývalo s dejom obete potom to slo do stratena, a tiež ta policajtka načo to tam konzultovala s nejakými inšpektormi , keď potom im vôbec nič neoznamovala ako keby ani neexistovali, nove vraždy noví podozriví a ona nič ona ide sama ... :) bieda no..

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

31.12.2022 09:04

Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.

tak tato kniha bola úplne super, andy weir píše úplne super scifi, je to ako dan brawn scifi sveta. Páči sa mi že je to také súčasne všetko a strašne reálne, az som naozaj tomu veril že všetko je možne. a spolu s hlavným hrdinom som prežíval ako by som tam bol aj ja...
ten začiatok bol úplne super keď sa uvedomoval že kde asi môže byt.. a keď zistil že to slnko čo je zač.. a potom to ďalšie objavovanie.. ta cela atmosféra tam.. a keď prišlo do tuhého tak som ani nedýchal... a keď hrozilo že rokymu sa niečo stalo až mi stislo žalúdok :D ..
úplne super knižka neviem sa dočkať ďalšej :D ..

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

23.12.2022 22:35

tak dal by som 3,5 hviezdičky, ale dobre sa mi čítala, a navyše sa mi o knihe aj snívalo, že som ju čítal a zmizla mi dcéra s manželkou a chcel som vedieť čo je za tým.
tie podcastove časti boli super oživením knihy, a naozaj som mal dojem že ich počúvam, tie informácie čo v nich boli podávane ako z podcastu, všetko bolo fajn vrah, príbeh, ako to podávali.
ale niektoré detaily tomu trocha uberali, napr.. ak by ho vrah zabil, tak by mu nechal to usb? :/ ... ďalej... ventilácia... museli ju dávať do tej pivnice kde bolo to dievčatko? a ešte takú aby sa tamadial mohli šplhať ľudia? :/ ... a trocha som nepochopil jej manžela tie info z pitiev sa ako ku nemu dostalo? to asi nie je verejne.. ale to sú len také šprtacke detaily. inač fajn kniha bavila ma, a mal som náladičku ju stále čítať aj napriek pokročilému času a nedostatku spánku :)

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

23.12.2022 22:26

tato časť nadácie ma zozačiatku možno trocha nudila, vysvetľovaním o tom ako funguje gaja do podrobnosti, ale potom ma to začalo baviť ako začali navštevovať nove svety, bola to trochu ako detektívka a stále na mňa čakalo niečo nove, trocha som sa i zasmial keď sa dostali k alfe a uvedomil som si vlastne aká alfa to je a prečo je na mape zaznačená s miernou odchýlkou :), z toho pohľadu to bolo fajn,
problém mam s tým že ako celok to úž neje veľmi súrodé, ako séria, prvá kniha bola zastarala ale fajn, písaná ako historická encyklopédia to sa mi na tom všetko m páčilo najviac, potom to trocha zamotávali a naťahovali okolo mula a druhej nadácie, tam už to tempo časove sa pribrzdilo a ti telepati no... myslím že pri písaní prvej knihy o nich nemal ani chýru a stali sa jeho nosnou ideou, a potom mi vadilo ako išlo do úzadia cele to okolo sheldonovho plánu, už pri mulovi sa prestal spomínať, a v závere to bolo úplne nepodstatne.
prijemne bolo to postupne objavovanie legiend okolo zeme a robotov... aj ten zaver bol celkom fajn... kniha bola aj úž v modernejšom duchu, bolo tam aj rozbrane z pohľadu fyziky... tak fajn...

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

09.12.2022 16:23

páčilo sa mi že, v tejto knihe už bolo viac cítiť súčasný svet, a nepôsobila až tak archaicky ako prvé nadácie, dej bol z viacerých uhlov pohľadu, a trocha sa dbalo aj na technické veci aby mali logiku, atmosféra bola fajn, jedine s čim som mal trocha problém boli tie mentálne telepatické veci... ale čo už je to asi podstata celej nadácie, i keď zo začiatku to vyzeralo sľubnejšie, v podstate tu bol znova čitateľný rukopis predošlej knihy s mulom, ta zaostala žena bola znova podozrivá že bude niekto dôležitý, a motív druhej nadácie tu bol nahradený gaiou, ale kniha ma bavila, strašne som chcel vedieť čo ako ďalej bude, je veľmi dobre písaná, a ma takú tu logiku ktorou uvažuje aj normálny človek. ten zaver na tej planéte bol tiež celkom zaujímavý... páčilo sa mi aj ich napätie ako čakali kto ku nim príde z tej druhej planéty, ci mimozemšťan ci človek ... celkovo ta atmosféra v tej ich kozmickej lodi, tie komorne dialógy a to objavovanie nových svetov ma celkom bavilo.

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

03.09.2022 19:37

Knižku som si vybral náhodne a nevedel som o čom bude, tak ten prvotný dojem bol o to silnejší, zo začiatku sa mi páčila ta atmosféra samoty a jeho (hl. hrdina) vnútorne prežívanie, a postupne uvedomenie možnosti nekonečného smeru do svojho vnútra, to by som dal 5 hviezdičiek, druha časť už bola trochu horšia veľa opisoch tých snoch ktoré nejaký hlbší význam nemali, a trocha ma nudili, ďalej ta časť v liečebni vyjasnenie niektorých vzťahov bolo celkom fajn,
páčila sa mi ta snovosť a realita zmiešaná, a ako na to autor plynule poukazuje, bez nejakého vyrušenia až sám som nevedel či to naozaj nie je realita až som mal chuť si to vygoogliť , ale som sa zamyslel predsa len to levitovanie by sa o tom už vedelo, ale aj tak som hľadal na mapách tu ich rumunskú márnicu, toho experimentálneho samoobesovača, miestami mi krížilo mozog pri snahe reálne si predstavovať teserakt, zaver bol ... zaujímavý trocha ma sklamalo to že som sa nedozvedel viac čo sa mu reálne stalo cestou do toho zubára.
v podstate i to ako sa trápil nad tým že v alternatívnej realite je známy spisovateľ, tak vlastne ta kniha je alternatívna realita spisovateľa :).

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

09.05.2022 21:11

Pekny obal, zaujimavy nazov, prostredie blazinca na ostrove bolo tiez celkom fajn, aj sposob pisania , prezivania jednotlivych hrdinov, to bolo celkom dobre, ale chybala mi nejaká celkova prepojenost, zmysel vsetkych tych pribehov, cakal som na nejake rozuzlenie, o co vlastne islo s tym bazilom, ani som nepochopil jeho vztah s tym chlapcom na konci, co mu rozpraval, ani tie zakopane veci.. a potom tie pribehy z afriky a ineho blazinca.. to stymi zvratkami bolo sokujuce a az mi dvihlo zaludok, ale nechapem naco to bolo tam? nemalo to nejaky suvis... ako chapem ze slo o nejake pribehy, za kazdym blaznom, a nitkove prepojenie na leros, ale mi to prislo ako nedokoncene a potom tam uz bolo napchate kade co, co nesuviselo.. ale docital som

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

28.02.2022 10:23

riadne silná kniha, a pritom začínala ako nejaká absurdná blbosť, úplne dobre spravená psychológia postav, pôvod ich psychických chorôb, to ako za to dieťa prežíval takže emócie jej zmyslený brat, a ako relatívne boli všetci dobrý ľudia, ale v konečnom dôsledku to tam bola čista psychiatria,(pasce, zabíjanie, pitvanie deti...). netradičná kniha ale osviežujúca, ešte niekoľko dni som ju spracovával, a tuším som mal aj nočne mory z tej knihy :)

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

23.02.2022 11:09

Celkom kvalitná detektívka, s tým že poznáme vraha a je to obohatene o vrahove rozmýšľanie, bolo to také rozumne logické nepritiahnuté za vlasy, uspokojivé.

Čítať viac

8
8

Roman Popik napísal recenziu

10.02.2022 19:25

prekvapil pekný prijemný príbeh, prostredie pôsobilo uskladňujúco aj to anglické aj Toskánske, páčilo sa mi tam to prepletenie umenia, obrazy, to s varením na mňa bolo až príliš, stačilo by mi že je to dobre, nemusel tam byt cely recept, ale fajn knižka , miestami tajomna záhadná atmosféra, kniha ma prekvapila aj rozumná bola celkom uveriteľne... (síce chlap vo studni, ale večeru navaríme), až ma zaujalo ako to všetko sa rozuzli, a zaujímalo by ma ako naozaj skončila ta žena čo odišla s Nemcom :)

Čítať viac

„Milovať neznamená pretvoriť človeka podľa svojich túžob. Milovať znamená otvoriť sa jeho realite.“

Bavilo ma žiť - Abby Fabiaschi