Predictably Irrational - Dan Ariely
Predictably Irrational
8,99 €
Pri nákupe nad 49 € máte poštovné zadarmo

Predictably Irrational

Dan Ariely
Jak drahé je zdarma? - Dan Ariely
Jak drahé je zdarma? - Dan Ariely
Peníze a zdravý selský rozum - Dan Ariely,  Jeff Kreisler

DAN ARIELY je profesor psychológie a behaviorálnej ekonómie na Dukovej univerzite. Americko-izraelsky autor ako osemnásťročný utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a dlhoročné stretnutie s nemocničným prostredím inšpirovalo mnohé z jeho prekvapujúcich zistení. Zhrnul ich zatiaľ do troch...

Vydavateľstvo
HarperCollins, 2010

Why do our headaches persist after we take a one-cent aspirin but disappear when we take a fifty-cent aspirin? Why do we splurge on a lavish meal but cut coupons to save twenty-five cents on a can of soup? ...

Čítaj viac

8,99 €

Vypredané, sú však dostupné iné vydania.

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

Why do our headaches persist after we take a one-cent aspirin but disappear when we take a fifty-cent aspirin? Why do we splurge on a lavish meal but cut coupons to save twenty-five cents on a can of soup? When it comes to making decisions in our lives, we think we're making smart, rational choices. But are we?

In this newly revised and expanded edition of the groundbreaking New York Times bestseller, Dan Ariely refutes the common assumption that we behave in fundamentally rational ways. From drinking coffee to losing weight, from buying a car to choosing a romantic partner, we consistently overpay, underestimate, and procrastinate. Yet these misguided behaviors are neither random nor senseless. They're systematic and predictable making us predictably irrational.
Čítaj viac

Všetky formáty tohto titulu

Knihy

Kniha brožovaná väzba, Slovenský jazyk, Premedia, 2020
Na sklade
-8 %
11,95 €

Na sklade, objednávajte však rýchlo

Kniha brožovaná väzba, Anglický jazyk, HarperCollins, 2009
Na sklade
10,95 €

Na sklade, posielame ihneď

Kniha brožovaná väzba, Český jazyk, Práh, 2009
14,99 €

Posielame do 14 dní

Kniha pevná väzba, Slovenský jazyk, Premedia, 2015

Vypredané

Kniha brožovaná väzba, Anglický jazyk, HarperCollins, 2010

Vypredané

Kniha pevná väzba, Anglický jazyk, HarperCollins, 2008
-5 %

Vypredané

E-knihy a audioknihy

E-kniha Slovenský jazyk, Premedia, 2015
PDF
EPUB
MOBI
6,90 €

Okamžite na stiahnutie
Ako čítať e-knihy?

Ďalšie
Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Počet strán
400
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
105×170 mm
Hmotnosť
176 g
ISBN
9780062018205
Rok vydania
2010
Naše katalógové číslo
231177
Jazyk
anglický
Vydavateľstvo
HarperCollins

....nech vieme, ake pasce na nas robi nas vlastny mozog a ako ich vyuziva kde kto..... Cital som viacero Arielyho kniziek a vsetky su dobre, tato mi pride najpraktickejsia

Čítaj viac

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

4,7 / 5

35 hodnotení

65
10
4
1
1

Najužitočnejšie recenzie

longy
5
4.2.2016
Nedajte sa odradiť tým, že ide o "ekonomickú" literatúru. Autor v knihe formou pútavého a zaujímavého rozprávania opisuje ako prebiehali jeho výskumy, čo z tých výskumov vyplýva pre náš život. Kniha vám neposkytne návod ako sa vyhnúť tomu, že naletíte na nejakú akciu, zľavu alebo reklamu, ale naučí vás sa nad každou takouto ponukou zamyslieť a možno ušetríte pár eur. Kniha nie je zameraná čisto iba na ponuky "zadarmo" a nakupovanie, ale spomína aj iné oblasti života, napr. prokrastinácia, šetrenie peňazí, vplyv firemných benefitov na zamestnanca a podobne. Autor v knihe spomína aj svoje vlastné zážitky a posledná tretina knihy obsahuje práve takéto príbehy rôznych ľudí, ktoré sa vzťahujú k obsahu každej kapitoly.
Čítaj viac
Katrina13
2
14.3.2014
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným.
Čítaj viac
Júlia
15.4.2021
Perfektná!
Túto knihu by si mal prečítať každý človek žijúci v 21.storočí :) nie je len pre marketérov alebo ľudí zaoberajúcich sa reklamou. Zodpovedá základné životné otázky, a najmä to, prečo sa niekedy rozhodujeme tak iracionálne. Top kniha, ktorú som mohla prečítať za posledné roky a odporúčam ju všetkými desiatimi :) Čítaj viac
Zuzana
17.3.2021
Asi som čakala niečo trochu iné
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Kniha nebola pre mňa vyslovene sklamaním, niektoré veci boli celkom pekne vysvetlené. Nedozvedela som sa však veľa nového (čo môže byť dané tým, že už som čítala Kahnemanove Myslenie rýchle a pomalé, ktoré je oveľa vedeckejšie, podrobnejšie a exaktnejšie).

Vyslovene ma rušila extrémna skratkovitosť záverov ohľadne efektu placebo liekov a ten trochu posmešný pohľad na to, že niektorí vedci/lekári výskumy autora v tejto súvislosti nepovažovali za dostatočné. Tento prístup je podľa mňa veľmi nebezpečný, najmä s ohľadom na aktuálnu situáciu (takmer každý, kto si zvládne na internete prečítať pár článkov s vedeckou tematikou, má pocit, že je kompetentný vyjadrovať sa k účinnosti a bezpečnosti liekov, vakcín a pod. /viď hystéria ohľadne úmrtí po očkovaní proti COVID 19 vs. úmrtí kvôli očkovaniu COVID 19/.

Na druhej strane zase uznávam, že instantné riešenia, ktoré autor ponúka vo svojej knihe, môžu niektorým ľuďom pomôcť sa lepšie rozhodovať (napr. ľadová kreditka, prísľub, že si niekto bude odkladať na dôchodok z budúceho zvýšenia svojich príjmov a pod.).

Celkovo knihu hodnotím skôr pozitívne ako negatívne.
Čítaj viac
10
19.11.2020
Aké drahé je zadarmo (s veľmi výstižným originálnym názvom Predictably Irrational) a svoje hypotézy podkladá zaujímavými a zábavnými pokusmi, vo väčšine prípadov vykonávanými na svojich študentoch. Avšak okrem poukazovania na iracionálnosť respondentov jeho pokusov udáva v knihe mnoho príkladov aj zo svojho osobného života, keď on sám nekonal racionálne, čo na mňa pôsobilo veľmi sympaticky a ľudsky. V spojení s jeho jednoduchým a vtipným štýlom ide o naozaj príjemné, ale aj poučné čítanie o tom, že my, ľudia, ani zďaleka pri rozhodovaní nepostupujeme racionálne a už vôbec neplatí to, že sa z každej našej chyby aj poučíme. Čítaj viac
3

Väčný prokrastinátor, ktorý sa raz za čas hecne a číta jednu od druhej a druhú od pol tretej.

Petra Čtvrtníčková
6.6.2020
Zaujimave
Kniha obsahuje velmi zaujimave uvahy, ktore clovek mozno aj v pozadi mysle vie, ale samemu mu nedocvaknu. Vdaka knihe som si zacala viac uvedomovat moc marketingu a okolnostosti pri kupe, ale pomohla mi aj s novymi napadmi do prace. Odporucam Čítaj viac
Anezka Novacekova
5.6.2020
Dosť ťažko sa to čítalo, podľa mna to bolo spôsobené aj prekladom, ktorý znižoval čítanosť textu. Dosť rušivé bolo aj opisovanie diametrálne odlišných výskumov, jedy sa autor presunul do celkom inej oblasti/sféry. Čítaj viac
Tomáš
8.12.2018
Sila magického slova "zadarmo"
Autor tejto knihy je uznávaný profesor psychológie a behaviorálnej ekonómie. Jeho knihy sú však napísané jazykom prijateľným pre každého čitateľa. V knihe autor opisuje množstvo bežných situácií, na pozadí ktorých vyvracia mýtus, že pokiaľ ide o financie, ľudia sa správajú rozumne. Každý sa v tejto knihe určite nájde a uvedomí si, že nie všetky jeho rozhodnutia boli tie najvýhodnejšie. Páči sa mi autorov štýl písania a spôsob, akým ma „donútil“ zamyslieť sa nad niektorými mojimi predchádzajúcimi rozhodnutiami. Myslím, že o to mu aj v tejto knihe ide. Podať veci z iného uhla pohľadu, aby sme sa na veci nepozerali iba ako spotrebitelia, zamysleli sa nad našimi predchádzajúcimi chybami a vyhli sa podobnému správaniu v budúcnosti. Vďaka tejto knihe som lepšie pochopil svet marketingu, no najmä mi pomohla rozumnejšie sa rozhodovať v každodenných situáciách a tak ušetriť čas aj peniaze. Kúpa tejto skvelej knihy bola oveľa výhodnejšia ako všetky veci, ktoré som kedy dostal zadarmo, a preto ju môžem všetkým iba odporučiť. Čítaj viac
Jano
31.5.2018
Emócia víťazí nad rozumom
Veľmi zaujímavý titul, priam zo života. Podložené výskumom. Zistíte ako sa rozhodujeme na základe emócií a nie na základe rozumu. Uvidíte čo s nami robia city, emócie ako sa všetko mení keď sme vzrušení od vnímania cez správanie. SUPER Kniha ja ju odporúčam každému nielen ľuďom z marketingu. Čítaj viac
renata
23.8.2016
treba prečítať
Výborná kniha pre tých čo preferujú vedecký prístup a fakty pred dogmami a subjektîvnymi názormi. Kombinuje ekonómiu, psychológiu, politiku, management, históriu a pritom sa veĺmi ĺahko číta. Nestáva sa mi, že by som niekedy dočítala knihu, ktorú som nedokázala prečítať za jednu noc, ale k tejto knihe som sa vrátila pri každej možnej príležitosti kým nebola dočítaná. Čítaj viac

Čítaj viac
Čítaj viac

„Zaobchádzanie s knihami pripravuje na zaobchádzanie s ľuďmi. To i ono je nevyhnutné naučiť sa rovnakou mierou.“

Nikolaj Michajlovič Karamzin