Keď chce cirkev hovoriť mediálnym jazykom - Terézia Rončáková, Katolícka Univerzita v Ružomberku, 2008

8,33 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Čítaná
Keď chce cirkev hovoriť mediálnym jazykom - Terézia Rončáková, Katolícka Univerzita v Ružomberku, 2008
Čítaná
Keď chce cirkev hovoriť mediálnym jazykom - Terézia Rončáková, Katolícka Univerzita v Ružomberku, 2008

Keď chce cirkev hovoriť mediálnym jazykom
Čítaná

Prvá časť série troch publikácií o vzťahu médií a náboženstva. K problematike pristupuje zo štýlového a žánrového hľadiska: predstavuje vlastnosti náboženského štýlu, ktorý má v... Čítať viac

Vydavateľstvo
Katolícka Univerzita v Ružomberku, 2008
Počet strán
181

Prvá časť série troch publikácií o vzťahu médií a náboženstva. K problematike pristupuje zo štýlového a žánrového hľadiska: predstavuje vlastnosti náboženského štýlu, ktorý má v slovenskej jazykovede viacerých zástancov... Čítať viac

  • Šitá väzba
  • Výborný stav
  • Slovenčina

8,33 €

Na sklade
Posielame ihneď

Čítané knihy nám môžete poslať aj vy!

Pošlite nám svoje prečítané knihy a získajte poukážku na nákup.

Vyskúšať Knihovrátok

Naši škriatkovia odporúčajú

Mile High – Vrchol v oblakoch - Liz Tomforde, Zelený kocúr, 2024
Keď chce cirkev hovoriť mediálnym jazykom - Terézia Rončáková, Katolícka Univerzita v Ružomberku, 2008
8,33 €

Viac o knihe

Prvá časť série troch publikácií o vzťahu médií a náboženstva. K problematike pristupuje zo štýlového a žánrového hľadiska: predstavuje vlastnosti náboženského štýlu, ktorý má v slovenskej jazykovede viacerých zástancov, a porovnáva ho s publicistickým štýlom, pričom sa dotýka vzťahu cirkvi a médií, ideového rozporu náboženstva a žurnalistiky a konkrétnych vlastností oboch štýlov. Dokumentuje aj presahy z prostredia rečníckeho, úradného, náučného a biblického štýlu. Na konkrétnych príkladoch pritom ukazuje napr. používanie rečníckych prostriedkov – opakovacích figúr, gradácie, pátosu a pod. –, prechodníkov, pasív, pomocných slovies, genitívnych prívlastkov, biblických citátov a narážok, jazykových zvláštností Biblie, biblických frazém atď. v náboženských textoch v médiách. Napokon analyzuje žánre v náboženských periodikách a pomenúva žánrové špecifiká náboženskej publicistiky.
Čítať viac

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

„Prečo každý, kto prestal byť tínedžerom, automaticky mávne rukou nad všetkým čo vtedy cítil? Koho zaujíma, že z toho vyrastie? Bolestné a euforické dní, keď to človek prežíva, preto nie sú o nič menej skutočné. Skutočne je to čo sa odohráva teraz. “