![](https://rs4.martinus.sk/delivery/lg.php?bannerid=0&campaignid=0&zoneid=78&loc=http%3A%2F%2Frs4.martinus.sk%2Fdelivery%2Fjson.php%3Fwhat%255Blb_detail_below_cart%255D%3D82%26what%255Blb_product_recommendation%255D%3D91%26what%255Blb_wide_banner%255D%3D67%26what%255Blb_product_description%255D%3D78%26what%255Blb_megamenu%255D%3D76%26what%255Blb_general_push%255D%3D84%26what%255Blb_header_alert%255D%3D115%26block%3D1%26cart_sum%3D0%26categories%255B5092%255D%3D5092%26categories%255B2254%255D%3D2254%26categories%255B2265%255D%3D2265%26categories%255B2277%255D%3D2277%26categories%255B2281%255D%3D2281%26categories%255B4259%255D%3D4259%26charset%3Dutf8%26current_department%3Dekniha%26department%3Dekniha%26id%3D1%26iid%3D821005%26in_stock%3D0%26target%3D_top%26vid%3D237&cb=d7ead1c4c8)
Táto knižka je určená predovšetkým deťom s problémami v čítaní – nemusí ísť iba o deti, ktorým už bola diagnostikovaná vývinová porucha učenia – dyslexia (teda špecifická porucha čítania), môže ísť o deti, ktorým robí ťažkosti plynulé čítanie, pomalé tempo čítania, alebo naopak – čítajú rýchlo, no s množstvom chýb, či majú zafixovanú nesprávnu techniku čítania, tzv. dvojité čítanie, keď má dieťa potrebu každé slovo si najskôr v duchu alebo potichu vyhláskovať, či vyslabikovať a až následne povie celé slovo nahlas. Rovnako je práca s knižkou osožná pre deti, ktoré čítajú dostatočným tempom a bezchybne, nemajú však dostatočnú predstavu o obsahu prečítaného deja – teda problémom je tzv. čítanie s porozumením. Texty v knižke sú vytlačené veľkými písmenami a dvojfarebne, rozdelené po slabikách.Knižka je rozvrhnutá na dve časti:Prvá časť je tvorená „Čitateľskou rozcvičkou“ – obsahuje čítanie a prácu s vetami, jednoduchými básničkami, ako aj veršovanými hádankami doplnenými vhodnými ilustráciami. Druhá časť knižky je tvorená príbehmi a poviedkami, ktorých hlavnými hrdinami sú deti. Každý príbeh či poviedka má na konci niekoľko otázok k prečítanému textu na overenie si porozumenia prečítaného deja, ale i rozvoj naratívnych schopností, sociálnych a emocionálnych kompetencií detí.