Steve Martin sa koncom 70. rokov prudko zvýšil zo stand-up komika na národnú senzáciu, čím predefinoval komédiu pre novú generáciu. Pripravovaný boxový set od Rhina zachytáva Martinov raketový vzostup naprieč štyrmi albumami, predvádza jeho absurdný humor, surrealistické rutiny a banjo zručnosti.
Komplet obsahuje štyri albumy: Let's Get Small (1977), A Wild And Crazy Guy (1978), Comedy Is Not Pretty! (1979) a The Steve Martin Brothers (1981).
Historik komédie Kliph Nesteroff mapuje Martinovu cestu z malých klubov do preplnených arén v poznámkach k setu. Vysvetľuje tiež, ako bol Martinov sebavedomý humor čerstvým odklonom od vtedajšej politickej satiry. „Namiesto dekonštrukcie politiky, ako to robili jeho súčasníci, Martin dekonštruoval samotný šoubiznis. Bola to komédia na úkor komédie.“
Martinov prelom nastal v roku 1977 s albumom Let's Get Small, ktorý pozoruhodne zachytil jeho vizuálnu, fyzickú komédiu prostredníctvom zvuku. "Nezasvätení počuli cinkot a medzery, ktoré vyvolali smiech, a toto mínus sa zmenilo na plus, pretože prechody sa zdali viac neskutočné, ako už boli," hovorí Martin. Album sa stal hitom Top 10 a získal certifikáciu platiny.
Jeho druhý album A Wild And Crazy Guy (1978) dosiahol vrchol na #2 a získal dvojitú platinu. Album predstavil hit „King Tut“, ktorý sa dostal do Top 20 v singlovej hitparáde. Popularita titulárneho „divokého a bláznivého chlapíka“ z albumu bola umocnená Martinovými opakovanými vystúpeniami v Saturday Night Live po boku Dana Aykroyda ako Festrunk Brothers. Ich slogan: "Sme dvaja divocí a blázniví chlapi!" sa stal kultúrnym fenoménom.
V roku 1979, keď Martin vydal svoj tretí album so zlatou certifikáciou, Comedy Is Not Pretty!, vystupoval pred davmi o veľkosti štadióna – na stand-up bezprecedentný výkon. Ako poznamenal komik Steve Allen: „Po prvý raz v histórii komédie dav reagoval ako publikum rockovej hudby... ako keby bol The Beatles alebo The Rolling Stones.“
Set uzatvára The Steve Martin Brothers, čo znamenalo posun v jeho kariére. Tento album obsahoval nielen Martinov stand-up materiál, ale aj celú stránku bluegrassových banjo vystúpení, čo naznačuje jeho prechod od stand-upu k hudbe a filmu.
CD 1:
1 Ramblin Man / Theme from Ramblin' Man
2 Vegas
3 Let's Get Small
4 Smoking
5 One Way to Leave Your Lover
6 Mad at My Mother
7 Excuse Me
8 Grandmother's Song
9 Funny Comedy Gags
10 Closing
CD 2:
1 I'm Feelin' It
2 Philosophy / Religion / College / Language
3 Creativity in Action / I'm in the Mood for Love
4 A Wild and Crazy Guy
5 A Charitable Kind of Guy
6 An Expose
7 Cat Handcuffs
8 You Naive Americans
9 My Real Name
10 King Tut
CD 3:
1 Born to Be Wild
2 The All Being
3 McDonald's / Men's Underwear
4 Drop Thumb Medley
5 Googlephonics
6 Hostages
7 Cruel Shoes (From the Book "Cruel Shoes")
8 Comedy Is Not Pretty
9 How to Meet a Girl
10 Rubberhead
11 Jackie O. And Farrah F.
12 You Can Be a Millionaire
CD 4:
1 Cocktail Show Vegas: American Photography / A Scientific Question / What I Believe / A Show Biz Moment
2 Comedy Store, Hollywood: The Real Me / Love God / Make the Rent / The Gospel Maniacs
3 Sally Goodin'
4 Saga of the Old West
5 John Henry
6 Saga of the Old West (Reprise)
7 Pitkin County Turn Around
8 Hoedown at Alice's
9 Song of Perfect Spaces
10 Freddie's Lilt, Parts I and II
11 Waterbound
12 Banana Banjo