Vizuálna technika učenia
Edukačná maľovanka abeceda TROCHA INAK napomáha pri výučbe a rozpoznávaní tvarov písmen prostredníctvom:
VIZUÁLNEJ ZHODY
Písmeno abecedy je stvárnené do ilustrácie, ktorá je pre deti vo všeobecnosti známa. Ilustrácia je vizuálne totožná s tvarom písmena – písmeno je vždy jej prirodzenou súčasťou. Dieťa si tak ilustráciu dokáže prirodzene predstaviť – vizualizovať a následne ju spojiť so samotným tvarom písmena.
FONETICKEJ ZHODY
Zvuková zhoda písmena abecedy a ilustrácie (jej prvou hláskou) je samozrejmosťou.
Edukačná maľovanka abeceda TROCHA INAK podporuje a rozvíja:- vizuálnu predstavivosť a myslenie
- zrakovú pamäť a zrakové vnímanie
- grafomotorické zručnosti a výtvarné cítenie
- sluchovú pamäť a sluchové vnímanie
- schopnosť vyvíjať primeranú intenzitu tlaku na podložku
- mentálny vývoj dieťaťa
Maľovanka abeceda TROCHA INAK napomáha pri vizuálnej technike výučby abecedy ako podporný edukačný prvok na rozpoznávanie tvarov písmen.
Každý list maľovanky je samostatný a jednostranný, vďaka čomu si môžete tvorbu Vášho dieťaťa vystaviť a ponechať v priestoroch detskej izby. Takto bude mať dieťa kresbu neustále na očiach, čo je vynikajúcou podpornou pomôckou pri vizuálnej technike učenia abecedy, t. j. dieťa podvedome vníma (učí sa) tvar písmena z vlastnoručne vyfarbeného obrázku.
Kvalita a hrúbka papiera maľovanky zabezpečuje, že nedochádza k presakovaniu farieb na zadnú stranu listu maľovanky.
Balenie obsahuje: 27 x edukačné maľovanky (formát A4)
1x farebná predloha písmen (od A po Z – formát A4)
Papier: 200 g/m2
Jazyková verzia: slovenský jazyk
Edukačné maľovanky neslúžia ako hračka.
Vyrobené na Slovensku.
Prečo je maľovanka abeceda TROCHA INAK vhodná ako edukačný prvok? Pretože:
- formát maľovanky A4 zabezpečuje pohyb, ktorý vychádza z celej paže (čím sa môže predísť kŕčovitému držaniu farbičky)
- dochádza k precvičovaniu maľovania v líniách
- dieťa sa učí trénovať tlak hrotu farbičky na podložku (vhodné ako tréning k nácviku písania)
- pri vyfarbovaní maľovanky dieťa rozvíja svoje výtvarné cítenie
- dochádza k súhre ruky a oka
- dieťa vníma priestor maľovanky v súvislosti so smerom vedenej čiary (vhodné ako tréning priestorovej predstavivosti)
- dieťa trénuje správne uchopenie farbičky
- maľovanie podporuje pohyby rúk a prstov (vhodné ako tréning motoriky)
- podporuje vnímanie farieb