![](https://rs4.martinus.sk/delivery/lg.php?bannerid=0&campaignid=0&zoneid=78&loc=http%3A%2F%2Frs4.martinus.sk%2Fdelivery%2Fjson.php%3Fwhat%255Blb_detail_below_cart%255D%3D82%26what%255Blb_product_recommendation%255D%3D91%26what%255Blb_wide_banner%255D%3D67%26what%255Blb_product_description%255D%3D78%26what%255Blb_megamenu%255D%3D76%26what%255Blb_general_push%255D%3D84%26what%255Blb_header_alert%255D%3D115%26block%3D1%26cart_sum%3D0%26categories%255B5092%255D%3D5092%26categories%255B1873%255D%3D1873%26charset%3Dutf8%26current_department%3Dkniha%26department%3Dkniha%26id%3D1%26iid%3D1954689%26in_stock%3D1%26target%3D_top%26vid%3D2537&cb=53a8376d29)
Zákon č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach predstavuje všeobecnú právnu úpravu, ktorou sa realizuje právo fyzických a právnických osôb podať individuálnu sťažnosť s cieľom domôcť sa ochrany svojich práv porušených činnosťou alebo nečinnosťou orgánov verejnej správy, prípadne poukázať na konkrétne nedostatky v ich činnosti a žiadať ich odstránenie. Podľa tohto zákona postupujú nielen orgány verejnej správy, ale ak neexistuje osobitná právna úprava, aj iné orgány verejnej moci. Ide o významný právny predpis, s ktorým sa právna prax denne stretáva. Zákonná právna úprava zachytáva pestrú paletu práv a povinností, ktoré prislúchajú orgánom verejnej správy, ako aj súkromným osobám, a to od podávania a prijímania sťažností, cez evidenciu, prešetrenie a vybavenie sťažností, až po kontrolu ich vybavovania. Druhé vydanie komentára k zákonu o sťažnostiach čitateľovi zrozumiteľným spôsobom približuje jednotlivé ustanovenia zákona, poukazuje na niektoré možné aplikačné úskalia a poskytuje na ne zrozumiteľnú odpoveď. Je určený predovšetkým orgánom verejnej správy a subjektom zabezpečujúcim ochranu práva (najmä advokátom), ale aj občanom pri realizácii ochrany svojich práv a právom chránených záujmov v oblasti verejnej správy.