Nová čítanka Potopené duše. Z tvorby slovenských poetiek v prvej polovici 20. storočia predstavuje priekopnícky čin zásadného významu. Zostavila ju a úvodnou štúdiou vybavila literárna historička Andrea Bokníková. Výsledkom jej dlhodobého záujmu o poéziu prvej polovice 20. storočia je rozsiahly výber básnických textov z tvorby dvanástich výnimočných poetiek. Jedinečná čítanka prináša zabudnuté aj doposiaľ neobjavené básne spolu s ďalším textovým a obrazovým materiálom zo života a tvorby viac i menej známych mien. Je zdrojom poznania i silných estetických zážitkov. Takmer 500 strán dostanete v pevnej knižnej väzbe so špičkovou grafickou úpravou Jany Sapákovej.
Literárna vedkyňa Andrea Bokníková povyberala roztratené publikované i nepublikované básnické texty dvanástich slovenských poetiek vo verejných a súkromných archívoch a v edičnej spolupráci ASPEKTU ich pripravila do čitateľsky atraktívnej podoby, pričom „zozbierala“ aj osudy autoriek a dovolila im tak prehovoriť vlastnými slovami. Výsledkom je literárny materiál, ktorý svojou atraktivitou, umeleckou úrovňou aj skúsenostno-myšlienkovým bohatstvom právom patrí k dôležitým príspevkom do mapy našej modernej poézie. Publikáciu odborne posúdili Ján Gavura, Vladimír Petrík a Jaroslav Šrank.
Čítanka predstaví tvorbu autoriek: Šára Buganová, Bela Dunajská, Henny Fiebigová, Ľudmila Groeblová, Zora Jesenská, Elena Kamenická, Sláva Manicová, Viera Markovičová-Záturecká, Nora Preusová, Viera Szathmáry-Vlčková, Viola Štepanovičová, Hana Záhorská.
Výber z ich básnickej tvorby sprevádzajú medailóny o živote a diele, ukážky z nebásnických textov (článkov, esejí, korešpondencie) a fotodokumentácia.
Mnohé z nich písali akoby na rube dobového záujmu aj literárnohistoricky odobrenej slovenskej literatúry 20. storočia. Niektorým samostatná zbierka poézie nevyšla (Ľudmila Groeblová, Šára Buganová, Zora Jesenská, Hana Záhorská, Viola Štepanovičová) alebo sa knižne prezentovali iba neskoršími veršami (Nora Preusová, Henny Fiebigová), iné boli najmä z politických dôvodov vymazané z literárnej histórie (Bela Dunajská, Elena Kamenická a Sláva Manicová), kým básnické zbierky ďalších vyšli až po veľmi dlhom čase (Viera Szathmáry-Vlčková a Viera Markovičová-Záturecká). Osobitosť básnickej tvorby v tejto antológii spočíva v tom, že ju nemožno hladko včleniť do literárnej histórie. Často vznikala pre súkromnú potrebu, ako časť veršov Markovičovej-Zátureckej, niekedy celkom vedome odlišne voči aktuálnemu stavu básnického umenia na Slovensku, ako u Jesenskej. Zároveň však majú čaro patiny v tom, ako zachytávajú spôsob života a vtedajší stav slovenčiny. Kritériom výberu autoriek i básní je predovšetkým estetická hodnota, no aj samotné príbehy poetiek sú pútavé svojím historickým ukotvením. Svoj život a sily venovali často starostlivosti o rodinu, pomoci okoliu, prípadne svoju tvorivosť obetovali tomu, aby boli oporou či inšpiráciou niekomu inému. Navyše, na ich osudoch sa v značnej miere podieľal aj minulý politický režim.
Prvú čítanku Knižnej edície ASPEKT pod názvom Slovenka pri knihe sme venovali Hane Gregorovej, druhá priniesla pod názvom Slovenka doma i na cestách výber z diela Terézie Vansovej. Tretia čítanka približuje tvorbu dvanástich slovenských poetiek v prvej polovici 20. storočia.