Preskočiť na hlavný obsah
Cleopatra a Frankenstein - Coco Mellors, Literárna bašta, 2024
Cenové rozhodovanie v marketingu - Júlia Lipianská, Mária Hasprová, Sprint dva, 2011

13,60 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Cenové rozhodovanie v marketingu - Júlia Lipianská, Mária Hasprová, Sprint dva, 2011
Cenové rozhodovanie v marketingu - Júlia Lipianská, Mária Hasprová, Sprint dva, 2011

Cenové rozhodovanie v marketingu

V posledných desaťročiach nastalo v podnikateľskom prostredí množstvo zmien v rôznych oblastiach. Rastúca konkurencia spôsobila okrem iného aj rast... Čítať viac

Vydavateľstvo
Sprint dva, 2011
Počet strán
152

V posledných desaťročiach nastalo v podnikateľskom prostredí množstvo zmien v rôznych oblastiach. Rastúca konkurencia spôsobila okrem iného aj rast... Čítať viac

  • Pevná väzba
  • Slovenčina
Vypredané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Dostupné v 26 knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Viac o knihe

V posledných desaťročiach nastalo v podnikateľskom prostredí množstvo zmien v rôznych oblastiach. Rastúca konkurencia spôsobila okrem iného aj rast nárokov na hospodárnosť vnútorných procesov. Podniky sa v súčasnom globálnom prostredí snažia o čo najlepšie uspokojovanie svojich zákazníkov. Zo všetkých rozhodnutí, ktoré realizujú manažmenty podnikov, sú rozhodnutia v oblasti cenovej problematiky najviditeľnejšie a úspešnosť podnikania v podstatnej miere závisí od správne stanovených cien, ktoré uhradia náklady a zabezpečia dostatočný zisk. Od úrovne nákladov a správne stanovených cien teda závisí ďalší rozvoj podniku. Toto sa odráža aj pri formulovaní podnikovej cenovej politiky.

Podnik si musí stanoviť ciele, ktoré chce v tejto oblasti dosiahnuť. Tieto ciele nestoja izolovane, sú súčasťou celkových podnikových a marketingových cieľov. Podnik musí správne odhadnúť krivku dopytu a predpokladané množstvo tovarov, ktoré predpokladá predať pri danej cene, a tiež cenovú pružnosť dopytu. Musí vedieť odhadnúť ako sa menia náklady pri rôznych objemoch výroby a predaja. Vo svojich úvahách o iniciovaní cenových zmien by mal podnik zohľadniť reakcie konkurencie i zákazníkov. V konečnom dôsledku, o správnosti ceny rozhoduje zákazník, ktorý porovnáva cenu s vnímanou hodnotou. Rôzni zákazníci priznávajú rôzne hodnoty jednotlivým vlastnostiam produktu. Podniky prostredníctvom cien svojich produktov teda chcú presadiť jednak svoje záujmy, ale zároveň musia zohľadniť množstvo rôznych faktorov a okolností, ktoré ovplyvňujú výšku ceny.

Cenové rozhodovanie je často veľmi obtiažne a ešte náročnejšie je v prostredí stredných a malých podnikov. Predkladaná publikácia autorskej dvojice vysokoškolských pedagógov si kladie za cieľ zorientovať študentov a širokú verejnosť v tejto hore spomínanej problematike.
Čítať viac
Naše katalógové číslo
180170
Počet strán
152
Väzba
pevná väzba
Rozmer
170×240 mm
Hmotnosť
330 g
ISBN
9788089393718
Rok vydania
2011
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Sprint dva
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

„Nikdy som nestratil zo zreteľa, čo znamená byť civilizovaný človek. Vedel som, že prežitie by nemalo zmysel, keby som sa musel stať podliakom...Viete, jedlo na prežitie nestačí. Neexistuje liek na morálne zásady. Ak ich človek stratí, príde aj o seba.“