Skryté nebezpečenstvo zdravých potravín - Steven R. Gundry, Grada, 2020

15,99 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Skryté nebezpečenstvo zdravých potravín

Prečo je „zdravá“ strava príčinou chorôb a nadváhy

Tento prelomový bestseller ponúka skutočnú zmenu zmýšľania o potravinách. Odhaľuje bielkovinu lektín, ktorá sa nachádza v mnohých rastlinách a ďalších potravinách, ktoré bežne... Čítať viac

Vydavateľstvo
Grada, 2020
Počet strán
280

Tento prelomový bestseller ponúka skutočnú zmenu zmýšľania o potravinách. Odhaľuje bielkovinu lektín, ktorá sa nachádza v mnohých rastlinách a ďalších potravinách, ktoré bežne konzumujeme... Čítať viac

  • Šitá väzba
  • Slovenčina
Vypredané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Dostupné v 18 knižniciach. Požičať v knižnici

Ďalšie knižné vydania
A növényparadoxon - Steven R. Gundry, Alexandra Kiadó, 2019
Brožovaná väzba
Maďarčina, 2019
Vypredané

Naši škriatkovia odporúčajú

Eragon - Christopher Paolini, Fragment, 2024

Viac o knihe

Trápia vás zdravotné ťažkosti alebo obezita aj keď jete veľa zeleniny, celozrnného pečiva a iných odporúčaných potravín?
Chcete sa zbaviť chorôb, s ktorými si západná medicína nevie rady?

Pomoc nájdete v tejto knihe!
Prelomový bestseller mení názory odborníkov a širokej verejnosti na to, aké potraviny sú naozaj zdravé. Odhaľuje bielkovinu lektín, ktorá sa nachádza v mnohých rastlinách a ďalších potravinách, ktoré bežne konzumujeme. Autor, vyštudovaný lekár, zrozumiteľne vysvetľuje ako lektíny prispievajú k zhoršovaniu zdravotného stavu a prečo stojí najmä priemyselné spracovanie poľnohospodárskych produktov za tým, že sa mnohé potraviny stali skôr škodlivými než prospešnými.
Táto kniha ponúka skutočnú zmenu zmýšľania o potravinách. Nech už ste zástancovia paleo, bezlepkovej, nízko sacharidovej alebo rastlinnej diéty, podložené názory a praktické rady lekára Gundryho vám pomôžu zvrátiť rozvoj autoimunitných aj neurodegeneratívnych ochorení.
Čítať viac
Originálny názov
The Plant Paradox
Počet strán
280
Väzba
šitá väzba
Rozmer
167×240 mm
Hmotnosť
480 g
ISBN
9788080900311
Rok vydania
2020
Naše katalógové číslo
711197
Štýl
zdravé
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Grada
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

4,1 / 5

9 hodnotení

6
1
0
1
1

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

Natalia
Neoverený nákup
5
12.12.2021
Kniha sa mi veľmi páčila a odporúčam ju každému, kto sa zaujíma o zdravú životosprávu. Už som si prečítala mnoho kníh o zdravom stravovaní, ale táto ma oslovila zatiaľ najviac zo všetkých. Autor vysvetľuje danú problematiku aj po odbornej stránke, avšak tak, aby tomu porozumel aj laik ako ja. V jednotlivých kapitolách taktiež uvádza príklady/skúsenosti z praxe, ktoré nadobudol pri liečení svojich pacientov.
Čítať viac
Julia
Neoverený nákup
1
24.2.2020
Som neprijemne prekvapena, ze sa Grada rozhodla vydat tuto pseudovedecku publikaciu, ktora je plna nepresnosti, prekrutenych faktov a polopravd, ktore sleduju jediny ucel- predajnost a podpora predaja rady zbytocnych vyzivovych doplnkov autora knihy. Bohuzial dalsi dokaz toho, ze titul ani skusenosti z cloveka este odbornika nerobia (navyse autor nie je odbornik v oblasti vyzivy ale byvaly kardiochirurg) a aj vo vede je viac nez dost sarlatanov a ludi, ktori si radi namastia vrecka na ludoch hladajucich dalsiu “zarucenu dietu” ci “zazracny liek na vsetko”. Len treba vediet ako to predat. Smutne.
Čítať viac
15
Overený zákazník
25.7.2023
Zabudnite na všetko, čo ste doteraz považovali za pravdu
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Všetko čo prestanete jesť, je oveľa dôležitejšie než to, čo začnete jesť.
Lepok je jeden z mnohých tisícov lektínov pôsobiacich ako vírus rastlín, lebo majú podobný kód. Oklamané imunitné vojsko začne strieľať na zdravé bunky. Umelé sladidlá sú taktiež trojský kôň, vyvolávajú inzulínovú reakciu.

Plant paradox, čím viac som vylúčil z potravy ovocie a zeleninu obsahujúcu semená, tým viac boli pacienti zdravší. Z botanického hladiska je ovocím všetko čo má semená, teda aj paradajka, fazulové struky... Naopak, čím viac morských plodov a vaječných žĺtkov pacienti jedli, tým mali pecienti menší cholesterol.

Nezrelé ovocie je kvôli lektínovému obrannému systému zdraviu škodlivá.

Obilniny obsahujú škodlivé látky ako fytáty, trypsínové inhibítory a lektíny.

K ďalším látkam, ktoré majú odpudzovať predátorov sú taníny a alkaloidy, ktoré sú vysokozápalové. Nachádzajú sa v stonkách listov ľulkovitých rastlín medzi ktoré sa radia paradajky, zemiaky, baklažány, papriky...

Aglutinín v pšenici pomáhal naším predkom priberať počas hladu.

Rastlina urobí takmer čokoľvek, aby ochránila svoje potomstvo. Ste to čo jete, alebo čo jedla vaša potrava. Lektíny v obilí kukurici a sóji sa dostávajú do mäsa, mlieka a vajec, kde páchajú stále veľké škody. Dostávajú sa aj do mozgu. Z lektínov sa priberá a ukladajú sa v tepnách.
Strava uvarená v tlakovom hrnci ničí lektíny, okrem pšenice, ovsa, žita a jačmňa.

Analýzy ostatkov tisícov mumifikovaných egyptských tiel, ktoré sa živili pšenicou bol zlý. Umierali kôli obezite a upchatým tepnám.

Do priemyselne vyrábaných celozrnných potravín pridávajú butylhydroxytoluén, ktorý zabráňi oxidácii polynenasýtených olejov. Pôsobí však ako estrogén.

Metylparabén ako konzervant liekov a kozmetiky je estrogénová látka.

Ftaláty v obilninách v hovädzom, kuracom, bravčovom mäse a mliečnych výrobkoch blokujú cestu hormónom štítnej žľazy, hoci je ich v krvi dostatok. Človek je unavený, tlstý a rednú mu vlasy. Lektíny z obilnín sa ukladajú v chrupavkách kĺbov.

Arzén v kuracim mäse. Čím viacej zje kuracieho mäsa tehotná žena, tým menší bude penis jej syna. Čím viacej arzénu a ftalátov, tým viac sa organizmus vystavuje látkam napodobňujúcich estrogén, čo ovplyvňuje sexuálne formovanie a genderovú identitu.

Glyfosát v celozrnných plodoch, sójových bôboch a fazuli spôsobil otravu. Chudé pacientky preto museli užívať antidepresíva a hormóny štítnej žľazy. Na ošetrenie obilia a bôbu sa používa roundup, ktorý pácha škody.

Ľudský mozog býval pred dvanásťtisíc rokmi o päťnásť percent väčší. Priemerná výška bola stoosemdesiat centimetrov.

Čím viac zápalu, vojny je v tele, tým viac telo ukladá tuky pre bojové jednotky.

Je preukázané, že strava s nízkym podielom akýmkoľvek živočíšnych bielkovín predlžuje život. Zóny dlhovekých kultúr nespájajú rovnaké potraviny, ale minimálny počet živočíšnych bielkovín.

Rakovinové bunky využívajú Neu5Gc, ktorý naše telo nevie vyrábať, prijímame ho z mäsa.

Ovocie pôsobí rovnako ako sladkosti. Zabudnite na to, že ovocie je zdravé jedlo. Ovocie pomáhalo naším predkom vytvoriť si zásoby tuku na zimu. Ovocie dáva telu signál, ukladaj si tuk za zimu.

Pri programe plant paradox majú naši črevní kamaráti schopnosť spotrebovať množstvo kalórií.

Mäso, mlieko a kuracie vajcia sú kontaminované aftatoxínmi z kukurice, obylia a sójových bôbov.

Človek potrebuje iba 0,37 gramu bielkovín na 1 kg telesnej hmotnosti. Nejedzte viac ako 226 g voľne žijúcich rýb denne. Rozdelte si to na dve porcie po 113g ráno a večer. Čierne korenie, extrakt z hroznových jadier a extrakt z čučoriedok je povolený.

Päť kúskov surovej fazule upchá krvé riečisko do piatich minút. Osemenie kešu orechov vyvoláva také silné podráždenie pokožky, že pracovníci zberajúci kešu orechy musia nosiť rukavice. V roku 1900 vo Francúzku zakázali kukuricu pre prípady vrodenej retardácie.
Vylúčit treba aj ľuľkovité rastliny ako baklažány, zemiaky, paprika, goji a paradajky.

Namiesto olivového oleja používajte perilový olej. Má najvyšší obsah kyseliny rozmarínovej, ktorá zlepšuje myslenie a pamäť. Alternatíva je olej z vlašských orechov a olej značky thrive z morských rias a iné. Nasýtené tuky prenášajú lipopolysacharidy do centra hladu v mozku. Rybý olej vyvoláva presne opačné účinky. Jedzte tobolku rybieho tuku pred každým jedlom. Spolu s vitamínom D3 pomáha obnovovať črevnú stenu.

Probiotiká trávia kalórie. Jedzte huby pretože sú jediným zdrojom fruktooligosacharidov. Jedzte odolné škroby v zeleri. Z orechov jedzte hlavne pistácie a vlašské orechy.

Vyraďte zo stravy všetky potraviny z ktorých priberáte a nemôžete ovládať chuť na jedlo. Po mäse priberáme rovnako ako po cukre. Obmedzenie živočíšnych bielkovín predlžuje život.

Odporúčaný je pôst v pondelok a vo štvrtok, max. 500 kalorií a pacienti chudli 0,5 kg za týždeň. Pôst lieči, čím viac predĺžime pauzu medzi jedlami, tým lepšie. Bielkoviny sú v každom prípade vaším nepriateľom, rovnako ako cukor, sacharidy a ovocie. Fruktóza je toxín. Rakovinové bunky nedokážu využívať ketóny, milujú živočíšne bielkoviny a cukor. Naopak srdcové bunky dávajú prednosť ketónom pred glukózou. Tuk je náš priateľ.

Ak máte rakovinu, snažte sa úplne vypustiť živočíšne bielkoviny! Listová zelenina, hľuznaté rastliny a koreňová zelenina vám poskytne všetky bielkoviny, ktoré potrebujete a rakovina ich nemôže využívať.
Čítať viac
Natalia
Neoverený nákup
12.12.2021
Odporúčam!
Kniha sa mi veľmi páčila a odporúčam ju každému, kto sa zaujíma o zdravú životosprávu. Už som si prečítala mnoho kníh o zdravom stravovaní, ale táto ma oslovila zatiaľ najviac zo všetkých. Autor vysvetľuje danú problematiku aj po odbornej stránke, avšak tak, aby tomu porozumel aj laik ako ja. V jednotlivých kapitolách taktiež uvádza príklady/skúsenosti z praxe, ktoré nadobudol pri liečení svojich pacientov. Čítať viac
Maros Kirschner Kirschner
Overený nákup
11.9.2021
Skryte nebezpečenstvo zdravých potravin
Super kniha, vrelo odporúčam pre ľudí, ktorí sa zaujímajú o svoje zdravie a usilujú sa zbaviť svojich chorôb. Pochopením súvislostí a poslúchnutím odporúčaní autora sa môžeme uzdraviť aj zo závažných ochorení. V knižke sú aj zaujímavé recepty zo zdraviu prospešných potravín. Čítať viac
Maroš
Neoverený nákup
16.4.2021
Poucne, ale narocne na udrzanie
Super kniha. Dostal som na nu odporucanie, pretoze pomohla ludom s podobnymi problemami. Sposob stravovania ktory odporuca doktor Gundry je narocne udrzat dlhodobo, lebo clovek je v podstate odkazany na to ze si bude pripravovat vsetky jedla sam. Mne sa to na prvy pokus nepodarilo (zo 6 tyzdnov som dal iba 1), idem skusit znova. Ale verim ze to nie je vsetko alebo nic a aj keby sa stravujem len o 5% lepsie tak to za to stoji. Čítať viac
9.4.2020
Nikdy predtým som si nekúpila knihu o strave
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Na kúpu tejto ma presvedčil fakt, že ju vydalo vydavateľstvo Grada. Bol to však krok vedľa.
Úvod do knihy bol fantastický. Informácie mali niečo do seba, bolo zaujímavé sa nad tým zamýšľať. Časom si však už aj sám autor začal odporovať. Dorazilo ma, keď spomenul, že cola light je zdravšia ako normálna. Nepáčilo sa mi ani spomínanie príbehov chorých, ktorí sa vyliečili z celoživotnej choroby pomaly za týždeň. Neviem, možno sa raz dostanem do situácie, kedy túto diétu skúsim...
Len si neviem predstaviť, čo by sa stalo s našim životným prostredím a ekonomikou, keby každý celú zimu jedol avokádo, mango a banány.
Čítať viac
Sandra
Neoverený nákup
25.2.2020
Super kniha pre vsetkych s otvorenou myslou
Super kniha pre vsetkych, ktori maju otvorenu mysel. Trochu kontroverzna, ale nie nadarmo je to svetovy bestseller. Ani sa necudujem, ze posuchorila nafukane ego niektorych "kvazi vyzivovych poradcov" na SK, ktori svoje aktivity opieraju len o to, co si postahovali z internetu a sami ziaden relevantny odborny vyskum nikdy neurobili. Kto iny by mal napisat takuto knihu ako svetoznamy lekar-kardiochirurg, ktory zachranil mnozstvo zitovotov a velmi dobre vie, kde jeho pacienti robili chyby vo vyzive. Knihu odporucam. Čítať viac
Karol Liščák, športovec
Neoverený nákup
24.2.2020
Dôležitá kniha do kontextu
Dr. Gundry je síce uznávaný kardiochirurg, ale práve pri operáciách srdca prišiel na to, aký dopad má na ľudské orgány a cievy konzumácia „zdravej stravy", ako ju poznáme z reklám a marketingu. Kniha určite nie je jediným výstrelom do tmy, dajú sa nájsť aj podobné štúdie, ktoré podporujú jeho tvrdenia. Gundry však stavia aj na svojom výskume, takže nejde len o nejaké nezmysly, práve naopak. Všetci zhruba vieme, čomu by sme sa mali vyhýbať a z čoho je nám zle. Gundryho kniha nás upozorňuje na niečo, čomu by sme mali venovať pozornosť. V súvislosti s inými článkami a so štúdiami určite stojí za prečítanie. Mne pomohla udať smer a potvrdila vlastné skúsenosti v stravovaní. Odporúčam. Čítať viac
Julia
Neoverený nákup
24.2.2020
Znoska nezmyslov
Som neprijemne prekvapena, ze sa Grada rozhodla vydat tuto pseudovedecku publikaciu, ktora je plna nepresnosti, prekrutenych faktov a polopravd, ktore sleduju jediny ucel- predajnost a podpora predaja rady zbytocnych vyzivovych doplnkov autora knihy. Bohuzial dalsi dokaz toho, ze titul ani skusenosti z cloveka este odbornika nerobia (navyse autor nie je odbornik v oblasti vyzivy ale byvaly kardiochirurg) a aj vo vede je viac nez dost sarlatanov a ludi, ktori si radi namastia vrecka na ludoch hladajucich dalsiu “zarucenu dietu” ci “zazracny liek na vsetko”. Len treba vediet ako to predat. Smutne. Čítať viac
gigi
Neoverený nákup
22.11.2021
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Haha ze neprijemne prekvapenie... povod tvojho neprijemneho prekvapania po precitani zrejme bude potvrdenie ze tvoj zivotny styl a stravovanie ma daleko od zdraveho a po precitani prisla frustracia. Dr. Gundry patri medzi elitnich autorov zivotospravy ktory je uznavany elitnimi vedcami a pod. Čítať viac

Vydavateľstvo Grada

Čítať viac

„Na veľa ciest v živote sa dá zohnať mapa, ale najvzácnejšie sú tie, ktoré nečakáme. “