Javiskové osudy - Karol Mišovic, Divadelný ústav, 2016

31,00 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Javiskové osudy - Karol Mišovic, Divadelný ústav, 2016
Javiskové osudy - Karol Mišovic, Divadelný ústav, 2016

Javiskové osudy

Mária Prechovská, Eva Kristinová, Viera Strnisková, Zdena Gruberová,Eva Poláková

Mária Prechovská, Eva Kristinová, Viera Strnisková, Zdena Gruberová a Eva Poláková patria medzi najvýraznejšie zjavy slovenského herectva 20. storočia. Všetky boli po dlhé roky... Čítať viac

Vydavateľstvo
Divadelný ústav, 2016
Počet strán
590

Mária Prechovská, Eva Kristinová, Viera Strnisková, Zdena Gruberová a Eva Poláková patria medzi najvýraznejšie zjavy slovenského herectva 20. storočia. Všetky boli po dlhé roky výraznými členkami činohry Slovenského národného divadla a mali zásadný... Čítať viac

  • Pevná väzba
  • Slovenčina
Vypredané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Dostupné v 12 knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Dievča v orlích pazúroch - Karin Smirnoff, Ikar, 2024

Viac o knihe

Mária Prechovská, Eva Kristinová, Viera Strnisková, Zdena Gruberová a Eva Poláková patria medzi najvýraznejšie zjavy slovenského herectva 20. storočia. Všetky boli po dlhé roky výraznými členkami činohry Slovenského národného divadla a mali zásadný významv budovaní SND ako najreprezentatívnejšej slovenskej divadelnej scény. Každá svojou osobnosťou, hereckým štýlom a výrazovými prostriedkami prinášala na javisko originalitu a špecifickosť.

Ich herecká typológia, spôsob herectva, spolupráca s kľúčovými divadelnými režisérmi ich vyzdvihovala na piedestál slovenského herectva. I keď menované herečky patria medzi najzaujímavejšie zjavy slovenského dramatického umenia druhej polovice 20. storočia, nedá sa obísť pôsobenie ich kolegýň. Kultúrnu hodnotu najvýznamnejších z toho radu herečiek sa usiluje naznačiť úvodná štúdia venovanágenéze slovenského ženského herectva od jej profesionálnych počiatkov v dvadsiatych rokoch 20. storočia až po prelomový rok 1989. Kapitola pomenúva vývin ženského herectva, jeho formovanie a nevyhnutné spoločenské a dobové kontexty, ktoré vplývali na modelovanie divadelného umenia.
Čítať viac
Počet strán
590
Väzba
pevná väzba
Rozmer
170×240 mm
Hmotnosť
1012 g
ISBN
9788081900044
Rok vydania
2016
Naše katalógové číslo
262236
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Divadelný ústav
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

Anna
Neoverený nákup
17.2.2017
vcera
som bola v nemenovanom knihkupectve rozhodnuta si kupit tuto knihu, pretoze to boli Herecky uzasne....lenze kniha je skor napisana ako dizertacna praca, citala som pasaze o divadelnych rolach, ktore som nevidela - to nie je kniha pre "siroku" verejnost, necakala som ani bulvarnopopularne momenty, ale napr. pani Polakovu si pamatam len matne, pretoze zomrela, ked ja som bola skolacka a bolo by zaujimave vediet o nej ... ja som bola vcera velmi sklamana... btw: autor je pomerne mlady a odkial vedel ako dotycna herecka zahrala divadelnu ulohu, ked pravdepodobne este nebol na svete??? Čítať viac
Zuzana Koblišková
Overený zákazník
23.9.2017
Názor čitateľa
Chcela by som reagovat na vyssie uvedenu 'recenziu' pani Anny, ktora si knihu len listovala v knihkupectve a citala evidentne len vybrate pasaze. Na rozdiel od nej mam knihu precitanu celu a naopak ju odporucam sirokej verejnosti, ktoru zaujima divadelna historia. Je pisana precizne, odborne ale zaroven velmi putavo. Autor je napriek svojmu veku neuveritelne dobre zorientovany v dejinach divadla a v archivnych materialoch a jeho kompetentnost pisat aj o herectve ktore na vlastnej kozi nezazil ocenili viaceri renomovani divadelni historici, ktori mnohe z inscenacii o ktorych pise sami zazili. Čítať viac

„Člověk odjakživa bojuje, aby měl co jíst. Honba za potravou je zoufalé břemeno zvířecí mysli. Člověk se musí nejdřív najíst a pak teprve může snít, musí mít plný žaludek a pak teprve může milovat.“

Elantris - Brandon Sanderson, 2017
Elantris
Brandon Sanderson