Stravovací kompas - Bas Kast, Príroda, 2020

14,90 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Stravovací kompas

+ 12 najdôležitejších pravidiel zdravého stravovania

Keď novinár Bas Kast vo svojich štyridsiatich rokoch skolaboval s bolesťami na hrudníku, vynorila sa pred ním existenčná otázka: Zruinoval si zdravie nezdravou stravou... Čítať viac

Vydavateľstvo
Príroda, 2020
Počet strán
320

Keď novinár Bas Kast vo svojich štyridsiatich rokoch skolaboval s bolesťami na hrudníku, vynorila sa pred ním existenčná otázka: Zruinoval si zdravie nezdravou stravou (Junkfood) bez akejkoľvek hodnoty?... Čítať viac

  • Pevná väzba
  • Slovenčina

14,90 €

Na sklade > 5 ks
  • Osobný odber 28. 5.
  • Na vašej adrese 28. 5.

Osobný odber

Kníhkupectvá
28. 5.
balíkovo
28. 5.
AlzaBox
28. 5.
Packeta
28. 5.
Slovenská pošta
(na poštu)
28. 5.
BalíkoBOX
28. 5.

Doručenie na adresu

Kuriér Packeta HD
28. 5.
Kuriér GLS
28. 5.
Slovenská pošta
(na adresu)
28. 5.

Dostupné v 19 knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Cilla Börjlind, Rolf Börjlind: Oko noci. Ikar, 2024

Viac o knihe

Keď novinár Bas Kast vo svojich štyridsiatich rokoch skolaboval s bolesťami na hrudníku, vynorila sa pred ním existenčná otázka: Zruinoval si zdravie nezdravou stravou (Junkfood) bez akejkoľvek hodnoty? Predsavzal si, že radikálne zmení svoje stravovanie a vylieči sa sám. Ale čo je skutočne zdravé? Začala sa mnohoročná výskumná cesta do aktuálneho bádania o starnutí a stravovaní.

Čo jedia dlhoveké národy? Ako sa efektívne chudne? Dá sa vyhnúť typickým chorobám staroby? Možno sa určitými potravinami udržať mladým? Z tisícok miestami odporujúcich si štúdií filtruje autor overené poznatky o zdravej strave. Na ceste k nim odhalí mnohé stravovacie mýty. Objektívny pohľad na zozbierané dáta a poznatky uplynulých desaťročí odhaľuje: mnohé veci, ktoré považujeme za zdravú stravu, môžu značne škodiť nášmu telu. A naopak, niektoré potraviny so zlou povesťou sa ukážu ako veľmi liečivá medicína.

Kniha Basa Kasta, ktorej obsahom je vedecky odskúšaná liečivá strava, sa nás usiluje priviesť k tomu, aby sme pochopili zásadný zmysel zdravého stravovania a diét. Posúva naše myslenie smerom k tomu, aby sme prehliadli čarovné formulky a zavádzajúce reklamy samozvaných diétnych guru a lepšie sa vyznali v monštruóznej stravovacej a informačnej džungli. So Stravovacím kompasom nás už nikto nemôže zaskočiť v otázkach stravovania!

Pre zobrazenie tohto obsahu potrebujeme sušienky.
Povoliť cookies a zobraziť
Čítať viac
Originálny názov
Der Ernährungskompass
Počet strán
320
Väzba
pevná väzba
Rozmer
145×227 mm
Hmotnosť
664 g
ISBN
9788055171838
Rok vydania
2020
Naše katalógové číslo
721083
Vydanie
1
Štýl
zdravé
Jazyk
slovenčina
Preklad
Vydavateľstvo
Príroda
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

4,6 / 5

7 hodnotení

6
0
0
1
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

7.10.2023
Deň, keď moje srdce štrajkovalo
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
V tomto ohľade je napríklad zaujímavé, že nadváha úzko súvisí so zápalom mozgu: je to, akoby bol mozog „prechladnutý“, a teda nedokáže „prijímať“ signály nasýtenia tela. Protizápalové potraviny ako 3 omega, pomáhajú pri chudnutí a nádcha mozgu sa zlepšuje.

Podľa štúdie Harvardovej univerzity, čím viac jogurtu, orechov, ovocia, celozrnných výrobkov a zeleniny zjeme, tým menej priberáme. Priberanie spôsobili hranolčeky, lupienky, sladené nápoje, červené mäso, spracované mäso, párky, slanina, zemiaky, sladkosti, biele škrobové produkty, biely chlieb, biela ryža, 100% ovocné šťavy a maslo.

Dlhoveké zvieratá jedia menej a špecificky menej bielkovín. Kto si však dlhodobo odopiera bielkoviny, jednoducho zomrie.

Ak je vo vzduchu málo kyslíka, budeme dýchať rýchlejšie. Rovnako je to aj s prejedaním sa, ak neprijímame správne živiny, bielkoviny. Po ukončení telesného rastu, organizmus nepotrebuje toľko bielkovín, ktoré využíva už iba na opravu buniek. Veľké množstvo niektorých bielkovín urýchľuje proces stárnutia. Vzdajte sa každej formy priemyselnej potravy.

Podľa osemnásťročného výskumu dlhovekosti na šesťtisícštyristo ľuďoch sa riziko úmrtnosti pri vysokom príjme bielkovín zvíšilo o 74 % a riziko rakoviny o viac ako štvornásobok. Naše telo si potrebuje od bielkovín aj oddýchnuť, aby upratalo nahromadený stavebný odpad.

Lekár Robert Atkins na svoju bielkovinovú diétu zomrel.

Od 40 roku života začína naše telo strácať každý deň svalovú hmotu. Mali by sme preto cvičiť.

„Jednoducho mi nezišlo na um, že ten kúsok mäsa, ktorý si práve niekoľko minút užívam, celý život trpel...“

Kto konzumuje viac rastlinných proteínov napríklad fazuľu, šošovicu a orechy, môže podľa novej, veľmi rozsiahlej štúdie Harvardovej univerzity počítať z dlhším životom.

Pod svoju ochranu berie autor jogurt a ryby. Denne konzumuje nesladený jogurt s čučoriedkami. Malá štúdia ukázala, že baktérie kyseliny mliečnej zlepšili lesk a pružnosť pokožky.

K nadlhšie žijúcim národom patria okinavskí Japonci. Pescetariáni žijú najdlhšie.

Tí, čo jedia ryby - ako aj tí, čo nejedia mäso -, majú celkom väčší objem mozgu.

Podľa švédskej štúdie na sedemdesiat tisíc ľuďoch je najprospešnejšie jesť iba 30 gramov ryby denne. Podľa iných menších štúdií 60 gramov denne.

Predovšetkým nasýtené mastné kyseliny sú zodpovedné za choroby, pretože zvyšujú hladinu cholesterolu v krvi. Tuk sa hromadí aj vo svalových bunkách a pečeni čo spôsobuje necitlivosť na inzulín. Podľa štúdie fruktóza spôsobuje primárne ukladanie vnútrobrušného tuku.

Tuk aj cukor môže viesť k upchatiu ciev. Čučoriedky zvišujú citlivosť na inzulín a znižujú riziko cukrovky o celých 30 percent.

Fajčenie, ale aj denné pitie 590 mililitrov koly, spôsobuje skrátenie lelomér o 4,6 roka.

Ryža a zemiaky zvyšujú riziko diabetu. Ryža vyťahuje rakovinový arzén z pôdy.
Milovníci mlieka majú o 32 percent vyššie riziko úmrtia. Káva znižuje riziko úmrtia o 15 %, ale brzdí rôzne rastové procesy a mTOR. Káva sa nemá piť v tehotenstve, ľahko prejde cez placentu a môže spôsobiť, že plod bude malý.

U storočných ľudí cirkuluje v krvi nápadne veľa spermidínu. Najviac spemidínu je v pšeničných klíčkoch. Ďalšie zdroje sú sójové bôby, huby, hrach, brokolica, karfiol, jablká, hrušky, šalát, celozrnné produkty a zrelšie druhy syra.

Vitamín K v potrave pomáha odvápňovať cievy.

Čím nižšia konzumácia rýb, tým vyšší výskyt depresií v krajinách. Podľa polročnej štúdie u starších ľudí, užívanie rybieho tuku zabránilo úbytku šedej mozgovej kôry, zlepšilo pamäť a naopak stimulovalo tvorbu nových mozgových buniek.

Stárnutie myší sa dá urýchliť, alebo spomaliť pomocou zápalového spínaču NF-kappaB. Pri nadváhe je zapálený nie len brušný tuk, ale aj mozog a hypotalamus.

Teľo nemá rado jeden vitamín, ale celý komplex zo stravy. Vínimkou je vitamín D.

Sacharidové bomby vie teľo najlepšie spracovať ráno, kedy je citlivosť na inzulín najvyššia a zvýšenie cukru je po jedle najmenšie. Sacharidy sa večer stávajú problémom.
Čítať viac
11.12.2020
Perfektná kniha!
Odkedy som ju prečítala odporúčam ju každému, keď príde na tému stravovania. Napísaná zrozumiteľne, výstižne a miestami aj pobaví. Dovolím si povedať, že zmenila môj pohľad na potraviny a tým aj nákupné návyky. Odporúčam každému, kto sa zaujíma o to ako sa správne stravovať, obzvlásť v dnešnej dobe, kedy sa regále prehýbajú pod množstvom všakovakých potravín a často sa dá pri pohľade na zloženie zistiť, že ide iba o niečo, čo je možno pekne zabalené no výživová hodnota a osoh je viac než bieda. Čítať viac
Dominika
Neoverený nákup
5.12.2020
Veľmi dobrá kniha! Určite odporúčam všetkým, ktorých zaujíma pravda o stravovaní, zdraví, diétach, potravinárskom priemysle... Páčilo sa mi, že všetky informácie sú podložené vedeckými štúdiami a že niekedy fakt stačí používať zdravý sedliacky rozum :) Čítať viac
Jaromíra
Neoverený nákup
26.8.2020
Kniha poskytuje odborné informácie, zaujímavým a vtipným spôsobom. Autor preštudoval mnoho odborných štúdií a faktov o strave a dal ich dokopy. Neponúka odporúčania, ale fakty. Je to najlepšia kniha o výžive akú som čítala. Je v nej všetko čo potrebujete vedieť o tom ako sa stravovať, aby ste telu poskytli všetko čo potrebuje, a boli maximálne zdravými :) Čítať viac

Vydavateľstvo Príroda

Čítať viac

„One must always be careful of books and what is inside them, for words have the power to change us.“

Clockwork Angel - Cassandra Clare, 2011
Clockwork Angel
Cassandra Clare