Nedokonalci - Tom Rachman, Artforum, 2011

9,90 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Nedokonalci - Tom Rachman, Artforum, 2011
Nedokonalci - Tom Rachman, Artforum, 2011

Nedokonalci

Literárny debut a čitateľský hit časopisu New Yorker roku 2011. Pútavý a živý román, v ktorom autor čerpá z viac ako pätnásťročnej praxe vo významných amerických denníkoch. A... Čítať viac

Vydavateľstvo
Artforum, 2011
336 strán
5-6 hodín čítania

Literárny debut a čitateľský hit časopisu New Yorker roku 2011. Pútavý a živý román, v ktorom autor čerpá z viac ako pätnásťročnej praxe vo významných amerických denníkoch. A tak nám svoju skúsenosť bravúrne postúpil vo svojej prvej knihe... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Slovenčina
Vypredané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Dostupné v 20 knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Dievča v orlích pazúroch - Karin Smirnoff, Ikar, 2024

Viac o knihe

Literárny debut a čitateľský hit časopisu New Yorker roku 2011. Pútavý a živý román, v ktorom autor čerpá z viac ako pätnásťročnej praxe vo významných amerických denníkoch. A tak nám svoju skúsenosť bravúrne postúpil vo svojej prvej knihe. Ukazuje život redaktorov medzinárodných novín vychádzajúcich v angličtine so sídlom v Ríme. Vidíme ich, unáhlených úspešných súčasníkov, takpovediac zvnútra vlastného akvária - so súkromnými problémami, ktoré im do vystresovaných hlavičiek dorážajú priam freudovsky, napriek dedlajnom každodennej uzávierky. Postavy nie sú žiadnymi super hrdinami, akých poznáme z amerických seriálov. Skutočné príbehy, ktoré by mohli fungovať i osve, sú vyrozprávané tak, aby do seba zapadali ako ozubené kolesá v akomsi šialenom laboratóriu na výrobu správ - fabrike na noviny. A tento spôsob je originálny a pútavý. Veľmi dobre sa číta. Okrem súkromných životov novinárov sme tak svedkami celého procesu výroby novín, jeho potemkinovských stránok i ozajstného ľudského nasadenia, až posadnutosti žurnalistickou prácou. To všetko nám autor ponúka s vtipom a dobrodružným spádom v príbehoch ľudí z mäsa a kostí.
Čítať viac
Počet strán
336
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
108×171 mm
Hmotnosť
268 g
ISBN
9788089445240
Rok vydania
2011
Naše katalógové číslo
107433
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Artforum
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

3,8 / 5

13 hodnotení

4
6
0
3
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

Mizantrop
Neoverený nákup
6.2.2015
Spokojnosť
Knižka sa mi veľmi páčila. Vnímal som to ako drobné poviedky pospájané do jednej dejovej línie. To, čo by ma na iných príbehoch a knihách vyslovene naštvalo, som pri tejto knižke vnímal ako pozitívum, niečo čo k nej patrí. (Autora kapitoly o Aktíve-Pasíve by som si kľudne pomýlil s Roaldom Dahlom) Čítať viac
Katarína Bačová
Overený zákazník
6.11.2012
Názor čitateľa
Výborná knižka! Osudy obyčajných ľudí, ktorých spájajú jedni noviny. Okrem toho, že trochu nahliadnete do novinárskeho sveta sa môžete "pokochať" životmi ľudí, ktorí v nich pracujú. Príbehy sú podané mimoriadne zaujímavo.
A hlavne sa nedajte odradiť tým prvým! ;)
Čítať viac
vildebois
Neoverený nákup
5.2.2012
nedokonalci
Nedokonalci, Tom Rachman
Z anglického orginálu The Imperfekcionists preložila Adriana Komorníková; Artfórum 2011. Tento debut od Toma Rachmana bol preložený cca do dvanástich jazykov; možno to už neplatí a je to viac. Množstvo prekladov vyjadruje úspešnosť novely(románu). Takto úspešných debutov nie je ako húb po daždi. Jeho spôsob “zostavenia” románu mi trochu pripomína sitkom. K tomu sa vrátim. Teraz k poviedkam(kapitolám), ktoré môžu byť chápané ako samostatné literárne útvary, majú vždy svoju pointu. Tieto jednotlivé prekvapivé vyvrcholenia, niekedy s jemným a inteligentným humorom, majstrovsky fabulované; nakoniec ústia do pointy poínt. Do ústrednej pointy. Je to ako zlievanie riek do veľtoku, ktorý ústi do mora, ktoré nám odhaľuje definitívne poznanie; zem je guľatá. Možno prirovnanie so sitkomom nie je šťastné, lebo televízny seriál má k dispozícii vizualizáciu, kdežto autor románu musí všetko zvládnuť cez naráciu. Nejdem filozofovať čo je výhodnejšie na vyjadrenie vyfabulovaných fiktívnych obrazov, ktoré tvoria prudký spád deja. To je téma všeobecná a sem nepatrí. V Rachmanovom románe je okrem novinárskeho prostredia, brilantne vykresleného, a ktoré sme nemali doteraz možnosť poznať z toho, čo nám bolo preložené v tejto oblasti, prípadne premietané ( skoro vždy heroicky v hollywoodských filmoch)a ani z niektorých titulov, vydaných u nás; Dinka Pavol: Slovenské masmédia – metódy manipulácie/podľa niektorých plagiát-neviem, nemám prehľad ako sa to vyvíjalo o tom údajnom plagiátorstve/;Bernard Goldberg: Jak novináři manipulují; i tvorbu, tvorcov a predstaviteľne i bez vizualizácie dôverne,empaticky s citom pre detail popísané toto prostredie ,kde sa denne rodí periodikum fo forme denníka aj s jeho štruktúrou. Pomocou Nedokonalcov nám autor dáva nazrieť nie len do “vyčačkanej” sale à manger päťhviezdičkového hotela, kde máme naservírované neprirodzene ozdobené jedlo na špeciálnom porceláne s toľkými príbormi, že nevieme ani začať jesť; ale my sme s jednotlivými protagonistami priamo v kuchyni. A v tejto kuchyni sa varia, pečú, proste vyrábajú noviny. Spoznávame v jednotlivých kapitolách kto je reportér, redaktor, editor, vydavateľ atď. Ako sú títo empaticky opisovaní ľudia, rozostavení na šachovnici redakcie a aké majú kompetencie v hierarchii podniku, v ktorom sa robia noviny. Je viac ako pravdepodobné, že autor prešiel všetkými schodíkmi s výnimkou vlastníka; odtiaľ jeho dôverná znalosť prostredia. Jednotlivé kapitoly sú empatické príbehy normálnych ľudí, nie hollywodských záchrancov sveta, ktorí vydávajú deň čo deň anglické noviny vyrábané v Ríme, pre celý svet a to aj pre destinácie kam sa“ tajmsy“ nenosia. Otázka je a rezonuje celým dielom: Prečo nie v Atlante, odkiaľ pochádza zakladateľ a veľkopodnikateľ, vlastník periodika Cyrus Ott. Nuž to je pointa poínt tejto knihy. Samozrejme, že nevyzradím “vraha záhradníka.“ Všetky osoby a príbehy: od končiaceho parížskeho korešpodenta až po posledného vydavateľa sú charakterizované na malom priestore empaticky a vynikajúco v temer maliarskych skratkách, s prehľadom a dokonalým majstrovstvom fabulácie. Všetko, ako som spomínal dopĺňa inteligentný humor. Román aj keď používa, resp. jeho autor, prelínanie časových rovín, nás nedokáže popliesť, hoci príbeh od prvej až po poslednú kapitolu rozpletá všetko aby sme ho nakoniec dôkladne pochopili; skrátka pointa je dôkladne načasovaná. Autor je naratívne zdatný, čo dokazuje i zmenami výrazových prostriedkov u jednotlivých osôb, resp. na nich to dokazuje, že to vie. Dokonca nám priblíži novinársky slang, ba dokonca v jednom prípade mierne zabehne až do argotu, aby pomocou neho vyvrátil všeobecnú mienku o romantickosti a bezkonfliktnosti tejto fabriky na výrobu novín. Tento fakt je vyvážený pri rozlúčke vydavaťeľa, ktorý tvrdí, že sú ako jedna rodina. Digresiu používa ako jemnú prísadu. Jednotlivé príbehy/kapitoly/ majú spád. Román nás nepustí. Život denníka máme približovaný aj v chronologických správach oddelených nielen “suchším” kvázi spravodajským štýlom, ktorým nás informuje narator o tom ako sa vyvíja vnútorné prostredie novín,tiež ich ekonomika a ako na ich vývoj vplývajú názory vlastníka a čitateľov.Tieto tzv.medzikapitoly sú odlíšené aj graficky. Sú to akési správy. Páči sa mi, ako som už nadškrtol nenútený a inteligentný humor, ktorý Rachman používa, tak napr.:”Dobrá výdatná polievka ťa naplní na dlhú cestu.” „Hovoríš akoby som bola termoska.“ Alebo mylne nazvaný diktátor Iraku:“Sadist Husajn“. Osoby sú charakterizované, okrem už spomínaného i vnútormými monológmi-vynikne to najmä u jednej editorky a posledného vydavateľa. Kto má rád novely/romány/ s rýchlym spádom a chce zároveň zistiť ako sa noviny tvoria, tak siahne po tejto knihe. Nedokonalci sú fiktívny príbeh, ale skutočnosť sa v nich dá priam ohmatať. Dielo nie je klasický román ako n neúražlivoapr.:Pomarančová obálka od Mária Soldatiho, ale je umelecký výtvor ktorý nás zaujme a očarí. Román je majstrovský fabulovaný, sujet sa nakoniec ukáže v plnej paráde; a čitateľ bude na román myslieť ešte pár dní. Nedokonalci sú o normálnych ľuďoch; dá sa povedať zjednodušene: o nás, o všetkých, o väčšine. A v tom je ich sila. Krásu a silu tohto diela umocnil aj výborný preklad Adriany Komorníkovej.
VdB .......Crestmoi NL. 2012
Čítať viac
Samuela
Overený zákazník
26.9.2011
Názor čitateľa
moja predstava o tom, ako mi autor opíše novinárske prostredie, bola uplne iná. všetko to boli malé problémy bezvýznamných ľudí napísané bežným spôsobom. nič zaujímavé. Čítať viac
Luke
Neoverený nákup
21.7.2011
fajn
už som polovicu prečítal a mňa to pre zmenu zaujalo, rôzne osudy novinárov... Čítať viac
Zuzana
Neoverený nákup
5.7.2011
Názor čitateľa
Prave tu knizku citam, je maximalne nudna, dej ziaden.clvoek ju cita a nic.nicim nezaujme. neviem jej vobec prist nachut. Čítať viac

Vydavateľstvo Artforum

Čítať viac

„Až vtedy som pochopil, že hoci realita je neraz desivá a bolestivá, je to jediné miesto, kde môžeš nájsť skutočné šťastie. Pretože realita je skutočná.“