Knihy
E-knihy

Ready Player One - Hra sa začína

Ikar, 2016
Na sklade
Vydavateľstvo
Ikar, 2016
Preklad

V roku 2044 je svet veľmi nehostinné miesto. Minula sa ropa, klíma je zničená, rozšíril sa hladomor, chudoba a choroby. Stredoškolák Wade Watts, tak ako väčšina ľudstva, uniká pred bezútešnou realitou do virtuálnej utópie zvanej OASIS, kde môže byť...

Čítaj viac

14,16 €

Bežná cena Bežne 14,90 €

Ušetríte 5%

Na sklade, objednávajte však rýchlo

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

V roku 2044 je svet veľmi nehostinné miesto. Minula sa ropa, klíma je zničená, rozšíril sa hladomor, chudoba a choroby.
Stredoškolák Wade Watts, tak ako väčšina ľudstva, uniká pred bezútešnou realitou do virtuálnej utópie zvanej OASIS, kde môže byť, kým len chce. Existujú tu tisíce planét, na ktorých sa dá žiť, hrať, ale aj zamilovať. A rovnako ako ostatní, aj Wade je posadnutý hľadaním zlatého vajca, špeciálneho bonusu, ukrytého v tejto alternatívnej realite. Tvorca OASIS-u James Halliday totiž zomrel bez potomkov a svoje rozprávkové bohatstvo spolu s OASIS-om sa rozhodol darovať človeku, ktorý rozlúšti hádanky a splní úlohy roztrúsené v jeho výtvore.
Milióny ľudí sa celé roky márne pokúšajú rozpliesť hustú sieť odkazov na popkultúru z konca dvadsiateho storočia. Až kým Wade jedného dňa nenatrafí na kľúč k rozlúšteniu prvej hádanky. Odrazu stojí proti tisíckam súperov v zúfalých pretekoch o uchmatnutie hlavnej ceny. Nejde tu však len o lákavú výhru, ale najmä o desivý dosah pretekov na skutočný svet, ktorý sa od základov zmení.
Čítaj viac
Kúpte spolu
Ready Player One - Hra sa začína - Ernest Cline
Metro 2035 - Dmitry Glukhovsky
27,42 €
Ušetríte 2,38 €
Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Originálny názov
Ready Player One
Rozmer
153×231 mm
ISBN
9788055147819
Naše katalógové číslo
226335
Počet strán
400
Hmotnosť
600 g
Rok vydania
2016
Väzba
pevná väzba
Jazyk
slovenský
Vydavateľstvo
Ikar

Čo si myslíme my

Valéria Scholtzová
Valéria Scholtzová
zamestnanec
11. decembra 2016

Svet budúcnosti Ernesta Clinea je jeden zo zaujímavejších svetov sci-fi. Virtuálny svet, do ktorého obyvatelia vstupujú, je pre nich únikom z krutej reality skutočného zdevastovaného sveta. Myšlienka hľadania "pokladu" v tomto virtuálnom svete má svoje čaro. Kniha je písaná z pohľadu teenagera, čomu zodpovedá aj správanie a vyjadrovanie hlavnej postavy Wadea. Trochu mi vadilo, že som nepoznala veľa z popkultúry 80-tych rokov, ale mimo toho bola kniha veľmi čitateľná.

Čítaj viac
Monika Zbínová
Monika Zbínová
Publico manager & eknihy
13. júla 2016

Myslím, že neexistuje človek, ktorý by občas nepremýšľal o budúcnosti. Od sveta akosi automaticky očakávame, že bude rovnaký ako teraz, so všetkým, na čo sme zvyknutí. Lenže čo keď bude všetko úplne inak? Existuje veľa kníh, ktoré sa pokúšajú predvídať, kam môže civilizácia dospieť. Ready Player One sa nesnaží prísť s niečím kompletne novým. Budúcnosť v nej nie je nedosiahnuteľné sci-fi. Opisuje svet budúcnosti ako miesto, kde bude nedostatok prírodných zdrojov a ľudia sa budú snažiť pred bezútešným životom ujsť do virtuálnej reality. (A to nie je vôbec nereálne.)
Veľmi oceňujem komplet vymyslený svet virtuálnej reality aj s jeho zákutiami, systémom a pravidlami. Zo začiatku trošku viac opisov, aby ste sa zorientovali, ale potom to už išlo svižne.
Ku knihe mám jedinú výhradu – aby ste si ju 100% užili, potrebujete mať aké-také znalosti popkultúry 80. rokov. Ja som dieťa 90., teda pre mňa mnohé filmy, seriály, hudba a počítačové hry boli úplnou neznámou. Ale nebojte sa, aj bez toho sa dá kniha perfektne užiť – ak máte k týmto veciam aspoň nejaký vzťah.
Už teraz sa teším na film a horím nedočkavosťou, aby niekto vytvoril naozajstný OASIS. Dúfam len, že svet vtedy nebude také bezútešné miesto ako v knihe.

Čítaj viac
Martin Mišún
Martin Mišún
špecialista zákazníckeho servisu
19. júna 2016

Planéta Zem v roku 2044 nieje práve Disneyland (vojny, hladomor, choroby, energetická kríza) a tak väčšina obyvateľstva (tá šťastnejšia) trávi radšej svoj čas vo virtuálnej utópii s názvom Oasis – svet/vesmír nekonečných možností (či už študovanie, cestovanie vesmírom, questenie, expenie, získavanie unikátnych artefaktov...). Tvorcom Oasisu je James Halliday, ktorého smrťou príbeh začína. Halliday (v Oasise vystupuje ako mág Anorak) bol už za života čudák a celý svoj majetok (vrátane admin práv k Oasisu) venuje tomu, kto nájde v Oasise tri kľúče a splní úlohy, ktoré sa nimi otvárajú. Keďže bol Halliday veľký fanúšik 80-tych rokov 20. storočia, všetky úlohy sa točia práve okolo tohto obdobia a jeho popkultúry (hudba, knihy, filmy a hry).
5 rokov po jeho smrti sa stále sa nikomu nedarí získať ani len prvý kľúč, až kým na neho „nenarazí“ ďalší fanúšik 80-tiek - hlavný hrdina – Parsifal. Nájdením prvého kľúča sa v Oasise rozpúta hotové peklo, kedy sa dajú do pohybu všetky najväčšie guildy, samotárski hráči, ale aj hráčov skupujúca korporácia „šestkárov“, ktorí chcú Oasis spoplatniť a využívať na komerčné účely.
Autor má výborný rozhľad a pre fanúšika sci-fi, fantasy, anime a mangy sa kniha naozaj ťažko odkladá. Celkovo taká malá biblia pre geekov (a freakov :) )

Čítaj viac

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

4,7 / 5

50 hodnotení

38
10
2
0
0

Samuel
5.5.2018
Skvelá kniha!
Knihu som si kúpil hneď vo večer ako som sa vrátil z kina, kde som videl Spielbergovo podanie. Film bol podľa mňa naozaj úžasný. Ale ta kniha! Úžasné čítanie. Počas čítania som sa od toho nevedel odtrhnúť. Príbeh prepracovaný, všetko malo svoj zmysel a a ak filmu dávam 10/10 tak knihe 20/10. Veľmi ma potešil aj fakt, že sa kniha od filmu líšila. A to takmer vo všetkom, takže určite odporúčam prečítať aj po vzhliadnutí filmu. Ak sa vám páčil, tak knihu budete milovať! Určite odporúčam pre fanúšikov počítačových hier a pop kultúry, na ktorú odkazy nájdete snáď na každej strane.
Čítaj viac
Eva Svítková
Eva Svítková
5.6.2017
Ready Player One
Ready player one zachytáva život mladého chalana menom Wade. Wade žije svoj mizerný život s tetou v Komínoch- špinaej, preplnenej časti Oklahoma city. Jediným útočiskom mu je virtuálny svet, OASIS, kde sa každý môže stať tým, kým chce, plniť si svoje túžby a sny, na ktoré v pomaly sa rozpadávajúcom svete nemôže ani len pomyslieť. Nový zmysel života mu ale prinesie súťaž- hon na Hallidayovo veľkonočné vajce, ku ktorému má jediného výhercu priviesť séria hádaniek a úloh. Vyvolený, ktorý ako prvý vajce nájde, získa rozprávkovú finančnú odmenu, slávu a hlavne slobodu. Wadovi sa ako prvému podarí po dlhých rokoch rozlúštiť prvú hádanku, ale práve tento okamih spôsobí, že sa jeho život dostáva do ohrozenia.

V konečnom dôsledku hodnotím knihu kladne, no nebolo to tak od začiatku. Po prvých 80 stranách zdĺhavých opisov toho, akú všetci počúvajú hudbu, pozerajú filmy a seriály a hrajú iba hry z 80tych rokov, som naozaj strácala nádej, že túto knihu aj napriek jej výborným hodnoteniam, dočítam. Bolo to na mňa príliš. Potom Wade objavil prvý kľúč a dej sa konečne rozbehol. Ale len na chvíľku. Znova som sa našla zaseknutá v opisoch. Prvá polovica ma veľmi nenadchla. Zato druhá...konečne akcia, na akú som čakala! Napätie a neočakávaný vývoj deja mi bránili knihu odložiť.

Veľmi sa mi páčilo, ako sa autor popasoval s hlavnou postavou. Wadeovi prepožičal ducha génia, vynaliezavosť a odvahu tajného agenta. Jednotlivé kúsky skladačky do seba dokonale zapadali.
Čítaj viac
Peter Rúfus
Peter Rúfus
30.3.2017
Ready Player One
Dnes vám poviem o knihe, pri ktorej zaplesá srdce nielen všetkým milovníkom hier, ale najmä fanúšikom osemdesiatych rokov. A to napriek tomu, že sa jej príbeh odohráva v roku 2045.

Autor a prostredie v dvoch vetách
Ernest Cline americký štyridsiatnik, zaoberajúci sa výlučne hovoreným slovom, písaním prózy a scenárov (scenáristom sa pritom stal len nedávno, nakoľko práve kniha Ready Player One bude v roku 2018 sfilmovaná Stevenom Spielbergom). Dej sa odohráva v nie príliš vzdialenej budúcnosti, kde ľudia žijú viac-menej už len vo virtuálnej realite, no zároveň je to krásny výlet do rokov osemdesiatych.

Úvod do deja nepatrí medzi tie originálne. Ľudstvo vyťažilo väčšinu zdrojov planéty, v dystopickom svete vládne chudoba, vysoká nezamestnanosť, väčšina populácie žije natlačená na malom priestore a v neľudských podmienkach. Na druhej strane stojí veľká multi-odvetvová korporácia, ktorá vlastní väčšinu výrobných kapacít a služieb. Úvod je však rýchly (zaberie len pár strán), ponúkne ideálny rozbeh pre čitateľovu predstavu a ďalej nezasahuje do primárnej problematiky. Čiže aj keď sa bavíme o roku 2045, nejde o science fiction v pravom zmysle slova.

Bezútešné podmienky v tomto reálnom svete nútia jeho obyvateľov utiekať sa do sveta virtuálneho. James Halliday, predstavujúci v knihe Marka Zuckerberga budúcnosti, vytvoril tzv. OASIS - komplexný svet virtuálnej reality. Ľudia sa v ňom ocitajú prostredníctvom svojich avatarov a žijú v ňom svoje životy, ktoré by v realite iba prežívali. OASIS je natoľko populárny, že v ňom žije takmer každý. Je to svet vo svete, s vlastnými pravidlami a vlastnou ekonomikou rozvinutý do takej miery, že ľudia v ňom majú "reálne" zamestnania, za ktoré dostávajú plat.

Jedného dňa však jeho tvorca, bezdetný miliardár, zomrie. V OASISe (naschvál som nepoužil termín internet, nakoľko v danom prostredí ide už o prekonanú technológiu) sa objaví video, ktoré je tvorcovým dopisom na rozlúčku. Halliday v ňom všetkým oznámi, že v gargantuovskom svete OASISu ukryl tzv. easter egg. Tento termín je prebratý z video hier, ide o malý detail, výnimočne skrytý oku hráča a absolútne nesúvisiaci s hrou samotnou. Kto tento easter egg objaví a rozlúšti, stane sa dedičom celého jeho majetku a OASISu samotného.

Medzi ľuďmi sa strhne masový a šialený lov na toto tajomstvo. Halliday bol veľkým fanúšikom osemdesiatych rokov, preto sa predpokladá, že odhalenie tajomstva bude mať čo-to spoločné s jeho záľubou. Svet OASISu však zahŕňa stovky planét a "hráči" vôbec nevedia, čo majú vlastne hľadať. Až sa jedného dňa neznámemu chlapcovi podarí rozlúštiť hádanku vedúcu k prvej stope a celosvetové šialenstvo naberie nepredstaviteľné obrátky.

Dejová cesta za rozlúštením tohto tajomstva predstavuje nádhernú prechádzku osemdesiatymi rokmi. Kniha obsahuje mnoho odkazov a malých vtipných príbehov odkazujúcich na popkultúru tejto dekády života. Počas čítania si spomeniete na všetky svoje obľúbené filmy, seriály a najmä hry z tohto obdobia. V tomto bode vám nemôžem povedať viac, aby som vám toho nepovedal priveľa. Ak ste fanúšikom osemdesiatych rokov alebo videohier ako takých, kniha sa vám určite bude páčiť. Ak máte radi obe tieto "veci", knihu budete milovať.

Krátke zhrnutie
Kniha má 511 strán malého formátu, ktoré sa veľmi dobre čítajú. Dej miestami trochu trpí pomalšími miestami, ktoré vznikajú vtedy, ak vám pár za sebou idúcich odkazov na popkultúru osemdesiatych rokov nič nehovorí. Akonáhle si však prečítate niečo, čo vám je blízke (napr. hra Pac-Man na veľkom arkádovom automate), tvár sa vám rozžiari nostalgickým úsmevom.

Moje hodnotenie: 3/5
Hodnotenie je v tomto prípade veľmi subjektívne. Ak ste fanúšikom videohier alebo popkultúry 80tych rokov, pridajte si ďalší bod. Ak oboch zároveň, pridajte si rovno dva. Ľuďom, ktorí si toto obdobie našej histórie nepamätajú a nemajú radi videohry, by som túto knihu neodporúčal.
Čítaj viac
Ivan Lulják
Ivan Lulják
17.3.2017
Ready player one Ernsta Clinea
V sci-fi literatúre je množstvo námetov, podnetov a dobrých nápadov. Ernst Cline tento žáner previedol do dokonalosti.
Svet budúcnosti. Svet je na pokraji skazy a otriasa sa v základoch. Ľudstvo je vyčerpané krízami, nepokojmi a vojnami a pohybuje sa v akejsi agónii, keď jediný zmysel má dokonalá počítačová technika a virtuálna realita. Tak sa ľudstvo ocitlo v šialenej hre, ktorú môže vyhrať len jeden - zlaté vajce po získaní troch kľúčov vedúcich k veľkému bohatstvu, ktoré zanechal roztrpčený tvorca hier, multimiliardár James Halliday. Milióny a milióny hľadačov pokladov vo virtuálnej realite sa pokúsilo nájsť a aspoň otvoriť prvú bránu, nikomu sa to však nepodarilo, čo súťaž zviedlo do mýtov a legiend, ktorých virtuálna realita bola plná.
Až jedného dňa sa našiel mladý chalan, sirota Wade Watts, ktorý so šťastím i svojou šikovnosťou našiel prvú kľúč, čím rozpútal nielen masovú hystériu, ale aj sled udalostí, v ktorom už nešlo len o akúsi hru, ale doslova o život. O zlaté vajce má totiž záujem aj bohatá organizácia IOI, ktoré v honbe za cieľom , vedená zákerným Sorrentom neváha ísť aj cez mŕtvoly. A tak štyria najlepší súťažiaci - lobovci, musia spojiť sily v boji proti mocnému nepriateľovi.

Kniha posunula žáner sci-fi novým smerom. Mali sme už cestu do budúcnosti, i minulosti, mohli spoznať svet našich prapravnukov i desivé vízie budúcnosti. Hru časom mali chrániť jazdci časom a človek budúcnosti mohol spoznávať diaľavy vesmíru. Mladý americký autor Ernest Cline otvoril novú dimenziu fantastiky, novú dimenziu sci-fi, keď preplietol realitu skutočnosti, s virtuálnou realitou sveta hier. Prvky vážneho života s prvkami reality show. Prvky dneška, s prvkami budúcnosti. To všetko robí z románu mladého autora výnimočné dielo, ktoré môže upútať pozornosť ďalších generácií.

Klady - Napätie, akcia, dej, vynikajúci námet, výber postáv, ierohodnosť deja.

Dávam 100%
Čítaj viac
Robert Madaj
Robert Madaj
17.1.2017
Úžasná vec
Najbližšie je Enďerova hra, no túto vec autor písal ďaleko bližšie reálnym veciam - staré hry. Všetko zasunuté do budúcnosti, ktorá nemá ďaleko k apokalypse. Veľmi dobre napísané a užijú si to všetci trafení počítačovými hrami, starými osembitmi..
Čítaj viac
Zuzana
9.1.2017
Názor čitateľa
Nie som zástanca tohto druhu literatúry. Toto bol darček pre môjho manžela počítačového maniaka :-D. A ten povedal, že úžasná kniha, najlepšia akú v poslednej dobe čítal.
Čítaj viac
Janči Michalovič
5.12.2016
011100100101110
Takto zhruba vyzerá kniha, keď ju napíše geek s talentom. Veľmi uveriteľné scifi. Príbeh, ktorý sa asi nikdy nestane, odohrávajúci sa vo svete, ktorý je natoľko pravdepodobný, že to núti človeka zamyslieť sa, či je technika dobrý sluha, alebo zlý pán...
Čítaj viac
Branislav Kunca
Branislav Kunca
2.10.2016
Worth the money
Po dlhšej dobe kniha, do ktorej som sa neskutočne zažral. Jediné, čo mi prekážalo, boli niektoré pasáže, ktoré boli trochu klišé, ale nemyslím si ale, že by to nejako výrazne uškodilo. Vysoko to prevažujú referencie na hry, filmy a vôbec kultúru 80. rokov (človek neznalý všetkých referencií (ako ja) bude asi sem tam aj googliť, ale to skôr kvôli vlastnej predstavivosti, ako nutnej potrebe pochopiť dej :)), a celkový dej, ktorý čitateľa veľmi rýchlo vtiahne.
Určite odporúčam anglický originál. V kníhkupectve som mal chvíľu problém dopátrať sa posledného kusu, tak som si zbežne prelistoval slovenský preklad. Nakoniec (aj za pomoci Matrinusáčok (pozdravujem do Košíc :))) som ten anglický kus našiel, a rozdiel to bol deň a noc.
Čítaj viac
Ondrej
30.7.2016
Preklad
Slovensky preklad knihy je hrozne trapny, autor casto podla mna nevie o com pise a pouziva archaizmy alebo slovne spojenia kt. som nikdy nepocul. Cz verzia je o kus lepsia a anglicka uplne vyborna.
Kniha ako taka je fajn ;)
Čítaj viac
25.4.2018
Dakujem, presne kvoli tomuto som sem prisla citat recenzie, hodlam si knihu kupit fyzicky a zaujimalo ma ci slovensky prekladatel pozna slovnu zasobu hracov PC hier. Prave citam cesku e knihu, ktora je v podstate zvladnuta, jedine co mi az na 5ty krat doslo ze o co ide boli "zasahove body" (hápečka = HP) :D
Čítaj viac
Juraj Dekan
Juraj Dekan
25.7.2016
Najlepšia kniha, akú som čítal
Pri tejto knihe sa mi vyvrátilo príslovie "Nesúď knihu podľa obalu." Prvé čo ma teda zaujalo na tejto knihe bol obal, a keď som zbadal pixelové písmo a pixelové obrázky, pomyslel som si, že táto kniha sa bude týkať sveta hier. A veru že to tak bolo! Po prečítaní obsahu som sa jednoducho musel vrhnúť do deja. Technológia, ktorá sa v knihe používa, ma ohúrila natoľko, že tak trochu dúfam v to, že o niekoľko rokov bude niečo podobné existovať. Nemáme k tomu ďaleko. Kniha ma tak pohltila, že každý deň som musel prečítať aspoň tri kapitoly. Veľmi sa mi páčili odkazy na nejaké filmy, pesničky, ktoré som si vždy s radosťou našiel, a tak som mal lepší zážitok pri čítaní. Už keď som vedel, že sa blížim ku koncu knihy, ani som to nechcel dočítať, pretože mi bolo ľúto, že to končí. Príbeh bol pre mňa plný napätia, miestami som sa aj riadne zasmial, či dokonca smútil. Túto knihu si jednoducho musíte prečítať, a zažiť tú jazdu na vlastnej koži.
Čítaj viac

V roku 1990 si desať knižných nadšencov povedalo, že nastal čas rozšíriť ponuku vydavateľstiev na Slovensku. Čoskoro založili vydavateľský dom IKAR, ktorý dnes čitatelia poznajú ako najväčšie slovenské vydavateľstvo. Za svoju existenciu vydal IKAR tisíce titulov a stovky bestsellerov rôznych žánrov, z ktorých sa dovedna predalo takmer 28 miliónov výtlačkov. Vydavateľský dom IKAR vo svojom portfóliu zastrešuje značky IKAR, Príroda, Odeon, Stonožka, YOLi a Ajna.

Vlajková značka IKAR predstavuje najširšie spektrum knižných titulov. Pod touto značkou nájde každý čitateľ našich najpredávanejších autorov, mnohými rokmi overené mená, úspešných slovenských autorov aj mladých knižných debutantov. Pod značkou IKAR vydávame napríklad knihy od J.K. Rowlingovej, Dana Browna, Jo Nesbøa, Davida Lagercrantza, ale, samozrejme, aj od slávnych slovenských spisovateľov, medzi ktorých patria Táňa Keleová-Vasilková, Jozef Karika, Jozef Banáš, Veronika Homolová-Tóthová a mnohí iní.

Silnou stránkou značky Príroda je široké spektrum non-fiction literatúry pre celú rodinu: populárno-náučné knihy, encyklopédie, obrazové publikácie, ale i odborné tituly a učebnice pre základné a stredné školy. Top zastúpenie majú populárne žánre, ako je zdravie a životný štýl, kulinárstvo, príroda, vzdelanie a hobby literatúra.

Crème de la crème súčasnej i klasickej svetovej prózy. Značka ODEON predstavuje špičkovú tvorbu od súčasných a klasických velikánov svetovej literatúry. V edícii ODEON Svetová klasika vychádzajú diela od F. M. Dostojevského, Ernesta Hemingwaya, L. N. Tolstého či Williama Shakespeara. Edícia ODEON Súčasná svetová literatúra na Slovensko prináša aktuálne diela svetových talentov ako napríklad Harper Leeová, držiteľ Nobelovej ceny za literatúru Kazuo Ishiguro, držiteľ Man Bookerovej ceny Paul Beatty, Celeste Ng, Eka Kurniawan a ďalší.

Stonožka je knižná kamarátka detí od 0 do 12 rokov. Symbol stonohého zvieratka vyjadruje tematickú a žánrovú pestrosť literatúry pre deti. Detským čitateľom ponúka beletriu, poéziu aj populárno-náučnú literatúru našich aj zahraničných autorov. Dobre naladená a vytrvalá Stonožka zavedie deti krok za krokom, rok za rokom, z krajiny Písmenkovo do knižného sveta plného fantázie, poznania a storakých zážitkov, ktoré si uchovajú po celý život. Stonožka sníva o tom, že každé dieťa prečíta aspoň 100 kníh!

YOLi sa zameriava na literatúru v žánroch young adult a new adult, teda prevažne pre „mladých dospelých“ vo veku približne 13 - 21 rokov. Ponúka široké spektrum prekladov súčasnej tvorby, od dystopie či fantasy až po romance. Priestor tu dostáva veľa svetoznámych autorov a autoriek, medzi inými aj John Green, Jamie McGuirová, Lauren Kateová, Erica Johansenová či Rainbow Rowellová.

Najnovším prírastkom do portfólia vydavateľského domu IKAR je značka Ajna. Prináša knihy o self-help a ezoterike. Potešia najmä čitateľov, ktorí túžia po šťastí a neustálom sebazdokonaľovaní a ktorých fascinujú záhady a tajomstvá medzi nebom a zemou. Ajna prináša svetoznáme autorky a autorov, ako je Lorna Byrneová, Rhonda Byrneová alebo Neale Donald Walsh.

Za svoju 27-ročnú existenciu IKAR získal množstvo odborných aj čitateľských ocenení, ako napríklad Vydavateľ roka, Najkrajšia kniha roka, Najkrajšia kniha Slovenska či ocenenia za umelecké preklady.

Čítaj viac
Kúpte spolu
Ready Player One - Hra sa začína - Ernest Cline
Metro 2035 - Dmitry Glukhovsky
27,42 €
Ušetríte 2,38 €

„Bestseller je pozlátený hrob priemerného talentu.“

Adam Smith