Cupcakes, EuroGraphics, 2015

14,90 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Cupcakes

    Krásný motiv Cupcakes jako dekorace do kuchyní, jídelen, cukráren... Čítať viac

    Výrobca
    EuroGraphics, 2015

    Krásný motiv Cupcakes jako dekorace do kuchyní, jídelen, cukráren... Čítať viac

    • Puzzle (1000 dielikov)
    Vypredané

    Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude produkt dostupný.

    Ďalšie vydania (2)
    Cupcakes, EuroGraphics, 2017
    Puzzle (2000 dielikov)
    2017
    Vypredané

    Cupcakes, EuroGraphics, 2014
    Puzzle (1000 dielikov)
    2014
    Vypredané

    Naši škriatkovia odporúčajú

    Nauč sa čítať v ľuďoch ako v knihách - Patrick King, Grada, 2024

    Viac o produkte

    Krásný motiv Cupcakes jako dekorace do kuchyní, jídelen, cukráren.

    História puzzle siaha do osemnásteho storočia a za jeho zrodom stojí anglický rytec a kartograf John Spilsbury. Prvé puzzle okolo roku
    1760 vytvoril tak, že na mapu pripevnil tenké tvrdé drevo a jemnou ostrou pílkou na vytváranie intarzie z neho vyrezal hranice krajín. Takto vytvorený produkt deťom v Británii slúžil ako zábavná pomôcka na učenie sa poznatkov zo zemepisu formou hry.Súčasťou vzdelávacieho procesu sa puzzle stalo až v roku 1820. Z materiálov sa koncom 19.storočia začala používať lepenka, na jednu stranu ktorej sa namaľovala ilustrácia, alebo nalepil obrázok, na druhú stranu sa nakreslili obrysy, podľa ktorých sa puzzle vyrezávalo. Tie ešte stále môžeme pozorovať na starších typoch skladačiek. Puzzle sa vyrábalo ručne až do konca 20. storočia. Práve v tom čase sa začal používať lis, ktorým sa jednotlivé dieliky, neraz pripomínajúce vtáka či psa, vyrezávali.

    Začiatkom 19. storočia dostať kúpiť ako drevené (lepenkové), tak aj kartónové puzzle. Na trhu dominujú drevené, keďže kartónové pôsobia lacno a drevené sú drahšie, z čoho mali osoh práve výrobcovia a predajcovia. V roku 1908 bolo puzzle veľmi drahým špásom. Sada 500-dielikového puzzle stála 5 dolárov, zatiaľ čo priemerný mesačný plat bol 50 dolárov.

    Boom puzzle, za ktorým v Británii stoja spoločnosti Chad Valley a Victory a v USA Einson-Freeman, Viking a ďalšie, nastal v roku 1920 až 1930. Tie vyrábali puzzle pre deti aj pre dospelých. Do popredia sa stále viac tlačil aj predaj puzzle na marketingové účely. Podnikateľ Einson-Freeman z Long Island City, New York v roku 1931 predával puzzle spolu so zubnými kefkami či baterkami.

    Počas Veľkej hospodárskej krízy, v roku 1932, keď sa celý svet zmietal v recesii, predaj puzzle paradoxne ešte vzrástol. Pouliční predajcovia novín ponúkali každú stredu novú sadu puzzle. Stredajší predaj sa stal národným športom. Kupovali si ich deti aj dospelí a susedia, či priatelia medzi sebou pretekali, kto ich zloží prvý. Nesmieme zabudnúť spomenúť, že puzzle sa predávali bez predlohy, takže zloženie nového obrázku zostávalo záhadou takmer až do posledného dielika. Obľúbený bol tiež predaj puzzle na začiatku víkendu, v sobotu ráno. Následne sa stretávali celé rodiny, skladali, súťažili a usporadúvali párty. Puzzle bolo skvelým prostriedkom ako zabudnúť na ťažké časy tridsiatych rokov, slúžilo na rozptýlenie a zábavu.

    Puzzle sa aj dnes používa ako edukatívna pomôcka v školách, škôlkach, školských kluboch či záujmových krúžkoch. Puzzle je tiež skvelým darčekom a nevyhnutnosťou v detskej izbe našich detí, keďže je to oveľa zdravší spôsob trávenia voľného času ako napríklad pozeranie televízie či hranie sa na počítači.
    Čítať viac
    Počet dielikov
    1000
    Rozmery postaveného puzzle
    49x68cm
    Katalógové číslo výrobcu
    8000-0409
    Naše katalógové číslo
    219643
    Kategorizácia

    Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

    Nahlásiť chybu

    Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

    Hodnotenia

    Ako sa páčil produkt vám?

    „Láska nie je očarením dvoch pekných alebo vášnivých ľudí, ale rozhodnutím, prácou, dielom, nie ani pekných, ani mladých ľudí, dokonca iba jedného a možno nepekného a nemladého človeka, ktorý chce byť milovaný a milovať. Ten druhý a či druhá veľmi rád sa učí, dáva sa milovať, prv či neskôr pristane, poddá sa nám, začne nám odpovedať svojím jedinečným, prekvapujúcim, nadchýnajúcim spôsobom. Verte, drahá Jarmila, človek až žasne, aká neprebudenosť, nevzdelanosť vládne práve v láske. Starí to nevedia a mladým to nemá kto povedať.“

    Honeymoon - Jana Beňová, 2015
    Honeymoon
    Jana Beňová