Kultúrnohistorické eseje - Johan Huizinga, Európa, 2016

11,99 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Kultúrnohistorické eseje - Johan Huizinga, Európa, 2016
Kultúrnohistorické eseje - Johan Huizinga, Európa, 2016

Kultúrnohistorické eseje

Nizozemský kultúrny historik Johan Huizinga (1872—1945) sa preslávil najmä dvoma knihami, medievistickou prácou Jeseň stredoveku (1919) a kultúrnofilozofickou štúdiou Homo... Čítať viac

Vydavateľstvo
Európa, 2016
200 strán
3-4 hodiny čítania

Nizozemský kultúrny historik Johan Huizinga (1872—1945) sa preslávil najmä dvoma knihami, medievistickou prácou Jeseň stredoveku (1919) a kultúrnofilozofickou štúdiou Homo ludens (1938). Okrem toho je však aj autorom mnohých ďalších kníh a esejí z... Čítať viac

  • Pevná väzba s prebalom
  • Slovenčina

11,99 €

U dodávateľa > 5 ks
Posielame do 5 – 6 dní

Dostupné v 25 knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Pollyanna - Eleanor H. Porter, Kumran, 2024
Kultúrnohistorické eseje - Johan Huizinga, Európa, 2016
11,99 €

Publikáciu z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.

Viac o knihe

Prvé slovenské vydanie brilantných esejí popredného európskeho mysliteľa.
Nizozemský kultúrny historik Johan Huizinga (1872—1945) sa preslávil najmä dvoma knihami, medievistickou prácou Jeseň stredoveku (1919) a kultúrnofilozofickou štúdiou Homo ludens (1938). Okrem toho je však aj autorom mnohých ďalších kníh a esejí z oblasti ranomoderných európskych dejín (napr. Erasmus, Kultúra Nizozemska v 17. storočí), z dejín USA (Človek a dav v Amerike, Amerika ako žije a myslí), z indickej literatúry (Vidušaka) a takisto kritických diel o úpadku modernej západnej civilizácie v 20. storočí (V tieňoch zajtrajška, Zhanobený svet). Vo všetkých týchto dielach sa prejavil nielen ako brilantný mysliteľ, ale aj ako skvelý literát.

Súčasný výber jeho esejí približuje túto veľkú osobnosť európskej vzdelanosti prvej polovice minulého storočia ako vnímavého kultúrneho historika, ktorý mal nielen presné predstavy o základoch európskej civilizácie a kultúrnom jestvovaní jednotlivca i spoločnosti, ale aj o poslaní modernej historickej vedy.
Čítať viac
Počet strán
200
Väzba
pevná väzba s prebalom
Rozmer
130×210 mm
Hmotnosť
338 g
ISBN
9788089666270
Rok vydania
2016
Naše katalógové číslo
247539
Jazyk
slovenčina
Preklad
Vydavateľstvo
Európa
Ostatné
s podporou FPU
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie, kritiky

Huizinga bol vášnivým človekom. Zároveň to bol uzavretý a rezervovaný človek. (...) V jadre strávil svoju existenciu zväčša v študovni, táto existencia sa pritom zakladala na fundamentálnych protikladoch a pozostávala z podoby, v akej tieto protiklady krotil.
Willem Otterspeer

Ako historika možno Huizingu považovať za predchodcu modernej francúzskej školy Análov; je tu aj príbuznosť so skupinou nemeckých historikov umenia a kultúry z inštitútu zriadeného Aby Warburgom (...). Huizinga vyriešil málo problémov (majú sa o to vôbec historici usilovať?), no predložil mnoho návrhov, ktoré sa ukázali ako použiteľné. Jeho dielo zostáva príkladom možností a limitov kultúrnych dejín.
Wessel E. Krul

Súčasný záujem o Huizingu pramení zo skutočnosti, že sa v oblasti poznania človeka a kultúry sústredil na jedinečnosť javov, a podobne ako na prelome 19. a 20. storočia vyslovili viacerí humanitní vedci pochybnosti o pozitivistickom svetonázore a redukcionizme Comteovej metódy vo vedách o človeku, tvorí aj Huizingovo dielo uholný kameň autonómnej humanistiky.
Adam Bžoch

„Vonku pod naším bytom som občas počúvala hádky v španielčine či inom jazyku, niekedy sirény, ktoré prefrčali okolo, a stratili sa v tme a mojom polospánku. A ráno si už nič nepamčtáme, lebo nič z toho nám nepatrilo. Takto by to mohlo byť aj s ľuďmi, ktorí nám v skutočnosti nikdy nepatrili. Mali by odznieť v diaľke ešte v noci.“

Zadné izby - Alena Sabuchová, 2016
Zadné izby
Alena Sabuchová