Vianoce
Etika médií - Anna Remišová
Etika médií
5,00 €
Pri nákupe nad 49 € máte poštovné zadarmo

Predkladaná kniha je prvým pokusom na Slovensku poskytnúť pohľad na etiku médií ako aplikovanú etiku. Etika médií je nová spoločenskovedná disciplína, ktorá je ešte len na začiatku svojho rozvoja – kvalitnej literatúry...

Čítaj viac
5,00 €

Bežná cena Bežne 14,50 €

Zľava 66 %
platí do 30. 12. 2021
Stíhame do Vianoc
Na sklade, objednávajte však rýchlo

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

„Vo svojej koncepcii etiky médií vychádzam z týchto teoretických východísk: etiku médií chápem ako aplikovanú etiku, ktorá sa teoreticky vyvinula z etiky žurnalistiky. K žurnalistike pristupujem ako k jednej z pracovných činností v rámci monumentálnej deľby práce ľudského rodu, bez ktorej už dnes nemôže existovať. Tak ako každá iná pracovná činnosť, aj mediálna tvorba je spojená s morálkou, ktorá je jedným z rozhodujúcich faktorov vplývajúcich na kvalitu ľudského života.“
Anna Remišová

Predkladaná kniha je prvým pokusom na Slovensku poskytnúť pohľad na etiku médií ako aplikovanú etiku. Etika médií je nová spoločenskovedná disciplína, ktorá je ešte len na začiatku svojho rozvoja – kvalitnej literatúry, ale aj odborných diskusií na túto tému je teda málo. Cieľom knihy je ukázať a dokázať, že médiá sú predovšetkým spoločenským fenoménom, ktorý zásadným spôsobom ovplyvňuje kvalitu života miliárd ľudí, nezávisle od toho, či si to uvedomujú alebo nie. Z postavenia médií v spoločnosti vyplýva aj požiadavka, aby sa v mediálnej činnosti striktne dodržiavala etika.
Zámerom autorky je ukázať profesiu žurnalistu a iných pracovných aktivít v mediálnej oblasti v súvislosti so spoločenskými procesmi, najmä ekonomickými, ktoré markantným spôsobom menia obsah žurnalistiky a mediálnej tvorby. Autorka nesúhlasí so zjednodušeným pripisovaním zodpovednosti za negatívne javy v žurnalistike a médiách len novinárom a mediálnym pracovníkom. Novinári a mediálni pracovníci nepracujú vo vákuu. Svet žurnalistiky a médií v dominantnej miere ovplyvňujú vlastníci mediálnych podnikov, pričom vlastníctvo médií je už niekoľko desaťročí záležitosťou nepočetnej skupiny ľudí.
Kniha je určená všetkým, ktorí sa zaujímajú o oblasť médií v súčasnej etape globalizácie, predovšetkým však študentom masmediálnych štúdií, mediálnej komunikácie a žurnalistiky ako východisko pri osvojovaní si profesijnej etiky v ich budúcej práci. Takisto je vhodná pre všetkých žurnalistov a mediálnych pracovníkov, ktorí majú záujem konfrontovať svoje vlastné poznanie a skúsenosti z mediálnej praxe s predloženým prístupom k skúmaniu etiky žurnalistiky a etiky médií. Nemenej prospešná by mohla byť pre tých, čo sa venujú mediálnej výchove, ktorá sa rozbieha už i v našich podmienkach.
Čítaj viac
Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Počet strán
312
Väzba
pevná väzba
Rozmer
154×224 mm
Hmotnosť
587 g
ISBN
9788081013768
Rok vydania
2010
Naše katalógové číslo
99678
Téma
reklama
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Kalligram

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

3,0 / 5

2 hodnotenia

1
0
0
0
1

4
4.1.2020
Čítanie k veci
Túto knihu som kupovala ako povinnú literatúru k predmetu na VŠ. Nestotožňujem sa s názormi, že kniha je zložitá a obsahuje veľa zložitých výrazových prostriedkov alebo poučiek. Mne kniha priniesla informácie, ktoré som potrebovala a pomohla k splneniu zadania semestrálnej práce. Tak ako je uvedené pri popise knihy, že ide o prvý pokus ju treba aj brať. Nemáme veľmi odkiaľ čerpať informácie pokiaľ ide o slovenské publikácie a v rodnom jazyku. Takže za mňa kniha úplne na mieste a dobre čítateľná. Čítaj viac
Angie
17.10.2014
Názor čitateľa
Tá kniha je tak ťažká a zložitá, že som ju prestala čítať po pár stranách. Sú tam samé zložité termíny, odborné výrazy..myslím, že ich je tam prehnane veľa Čítaj viac
citatel
22.1.2011
zbytočná kniha na trhu
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Táto kniha mi nepriniesla skoro žiadne nové informácie. Zato definícii tam je až zbytočne veľa, ktoré človek nikde nevyužije. Autorka používa zbytočne ťažké výrazy, tým sa čítanie stáva náročnejším a nudným. Čítaj viac

Čítaj viac

„Milý, píšem vám celkom nahá, lebo chcem byť jednoduchou a úprimnou“

Človek na ulici - Ivan Horváth
Človek na ulici
Ivan Horváth