Komunikácia je veľmi často diskutovanou témou rôznych profesionálov (napríklad autorov, učiteľov, vzdelávačov, lektorov, kaučov, mentorov, trénerov osobného rozvoja, poradcov, psychoterapeutov, filozofov, atď.), ale aj laikov – neprofesionálov z radov obyčajných ľudí. Ambíciou tejto knihy je ponúknuť naše videnie komunikačných zručností ako univerzálnu osobnú alebo pracovnú pomôcku pre každého, kto sa chce v komunikácii zlepšovať. A priori z hľadiska komunikácie nie univerzálnej, ale špeciálne krízovej s akcentom na konflikty. Takže jej cieľovou skupinou sú všetci ľudia, ktorí si uvedomujú vlastnú zodpovednosť i obrovské príležitosti a potenciál, ale i rozdiely zo zvládania (dobro) alebo nezvládania (zlo) komunikácie.
Obsah knihy bol zvolený tak, aby sa v nej prelínala vhodne teória a prax, súčasne zarezonoval vtip i dôvtip, t.j. pobavenie i poučenie. Časť knihy má prehľadový charakter, kde autor mapoval, zozbieral a komparoval aj iné odborné názory ku konfliktnej komunikácii. Všetko s cieľom pestrosti i praktickosti, aby titul čitateľovi čo najlepšie zachutil.
Obsah:
- 1. Komunikácia – pojem, definícia, podstata, význam
- 2. Verbálna a neverbálna komunikácia
- 3. Krízová komunikácia – podstata, rozdiely, chyby
- 4. Konflikty, spory, nedorozumenia, hádky
- 5. Konflikt v klientskom centre i výsluch svedka
- 6. Psychológia vplyvu pri konfliktoch
- 7. Asertivita ako dobrý sluha, ale zlý pán
- 8. Umenie dôvodiť a kvalifikovaná argumentácia
- 9. Informačné šumy a komunikačné skraty – vybrané problémy
- 10. Pragmatická komunikácia – niektoré východiská
- 11. Internetová komunikácia
- 12. Chyby v komunikácii
- 13. Komunikačné kuriozity a zaujímavosti
- 14. Konflikty na pracovisku – niektoré výkričníky
- 15. Komunikačná obozretnosť šéfova i voči nemu
- 16. Testy na komunikačné zručnosti