Zošit na 36 stranách prináša množstvo zaujímavých úloh, ktoré podporujú pamäť, myslenie, pozornosť a postreh, cibria slovnú zásobu a rečové schopnosti.
Nájdete v ňom nové a rozmanité cvičenia zamerané na tréning pamäti, pozornosti, logického myslenia, úsudku, matematických schopností či slovnej zásoby a kreativity. Úlohy sú vytvorené tak, aby zapojili do aktivity aj tie časti mozgu, ktoré pri bežných každodenných činnostiach nie sú dostatočne stimulované a využívané.
Opäť sú pre vás pripravené zábavné a interaktívne aktivity vrátane rébusov, hlavolamov, filmových hádaniek, prešmyčiek, doplňovačiek, skrývačiek, zrkadloviek, analógií, bludísk, matematických záhad, prekrývačiek, porovnávačiek... či mnohých ďalších úloh, ktoré nielen preveria vaše vedomosti, ale tiež prispievajú k udržaniu sviežej a aktívnej mysle.
O autorkách:
Tréning pamäti (nielen) pre seniorov 5 autorsky pripravila psychologička
Jana Pavlíková.
Ako psychológ sa venuje témam duševného zdravia, osobnostným a vzťahovým problémom, otázkam profesijnej orientácie, poskytuje individuálnu a skupinovú psychologickú starostlivosť. Je autorkou básničiek a hádaniek v Čítanke pre 1. ročník ZŠ, autorkou veršovaných kníh pre deti, autorkou a ilustrátorkou logopedických básničiek poviedok a hier v logopedickom pracovnom zošite Hry s rečou. Je spoluautorkou edukačných pracovných zošitov zo série Hravá škôlka vytvorenej v súlade so Štátnym vzdelávacím programom pre predprimárne vzdelávanie, spoluautorkou tematicky zameraných pracovných zošitov pre deti predškolského veku a žiakov prvého stupňa zameraných na rozvoj kognitívnych funkcií a čítanie s porozumením. Autorsky sa podieľa na tvorbe detských časopisov.
Tréning pamäti (nielen) pre seniorov 5 ilustrovala a graficky spracovala
Terézia Pavlíková.
Venuje sa štúdiu digitálneho marketingu na Univerzite Komenského v Bratislave. Má viacročné skúsenosti s grafickou tvorbou a ilustrovaním edukačných pracovných zošitov určených pre deti predprimárneho vzdelávania, žiakov prvého a druhého stupňa ZŠ zameraných na rozvoj kognitívnych funkcií a čítanie s porozumením.
V zahraničí sa dlhodobo venovala seniorom po cievnych príhodách a seniorom v rôznych štádiách Alzheimerovej choroby. Pracovala na udržiavaní a zlepšovaní ich kognitívnych funkcií pomocou každodenných tréningových cvičení.