Reportáž, biografia a literatúra faktu

Kolekciu zostavila
Anna Porubcová
Utópia v Leninovej záhrade - Lukáš Onderčanin, 2021

Československá komúna Interhelpo

Utópia v Leninovej záhrade

Československá komúna Interhelpo

Viac ako tisíc Slovákov a Čechov, medzi nimi aj Štefan Dubček s manželkou a synom Alexandrom, nastúpilo v roku 1925 do vlaku, ktorý ich odviezol do vysnívaného raja v ZSSR. Postupne sa dozviete, ako malo družstvo Interhelpo prispieť k budovaniu socializmu, ako aj menej známu históriu nášho národa, ktorý na svojej ceste za lepšími príležitosťami zažíva úspechy, no i prekážky a tragédie.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
Vypredané
Kufor - Sergej Dovlatov, 2021
E-kniha
4.6
Hlavným hrdinom autobiografických poviedok Sergeja Dovlatova je obyčajný doštený kufrík, s ktorým autor v roku 1978 opustil brežnevovský Sovietsky zväz a emigroval do USA. Znova ho objaví až sedem rokov po emigrácii ukrytý pod posteľou a v ňom zopár starých harabúrd – celý absurdný majetok, s ktorým opustil svoju vlasť.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
9,80 €
Ihneď na stiahnutie
Zlatá horúčka - Tomáš Forró, 2021
4.7

Venezuela - od ropnej veľmoci k úpadku ľudskej civilizácie

Zlatá horúčka

Tomáš Forró navštívil Venezuelu v čase, keď sa do nej už nikto neodvážil vstúpiť. Napísal tak svedectvo o krajine, v ktorej nie je núdza o ropu, zlato a cenné kovy, ale aj napriek tomu sa počas 15 rokov dostala do stavu chaosu a nedostatku. Inšpiratívne čítanie, ktoré vám ukáže, ako ľahko sa z prosperujúcej krajiny môže stať kolabujúce spoločenstvo.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
14,90 €
Na sklade 1 ks
Posielame ihneď
Vinný od narodenia - Trevor Noah, 2021
E-kniha
4.6

Príbehy z juhoafrického detstva

Vinný od narodenia

Príbehy z juhoafrického detstva

Trevor Noah sa narodil ako syn juhoafrickej matky z kmeňa Xhosa a švajčiarskeho občana. V čase apartheidu boli vzťahy medzi partnermi odlišnej farby pleti neakceptovateľné a pokladali sa za trestný čin. Trevor bol dieťa, ktoré sa vlastne nemalo narodiť, a tak ho museli skrývať. Zažil chudobu, prejavy rasizmu, ale aj odvážnu vzburu svojich “farboslepých rodičov“, ktorí sa s dôvtipom snažili prekonať etnické a rasové predsudky. Dnes je z neho obľúbený moderátor s vlastnou show, cestuje po celom svete a vystupuje ako stand-up komik pred vypredanými sálami. Jeho rozprávanie sledujeme v navzájom prepojených príbehoch, mnohé sú zábavné či dramatické, iné zasa hlboko dojemné.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
10,95 €
Ihneď na stiahnutie
Kufor - Sergej Dovlatov, 2021
4.6
Už na prvý dotyk viete, že držíte v rukách výnimočné dielo. Autor emigroval do USA iba s jedným kufrom, ktorý po rokoch znova objaví. Jednotlivé kapitoly rozdelil podľa vecí, ktoré sa v ňom nachádzajú, a predstavujú vtipné, až bizarné príbehy s hlbokými myšlienkami. Kniha je na polceste medzi humornosťou príbehov Hovno hoří a ľudsky blízkou exotikou Džentlmena v Moskve.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
13,99 €
Zľava -12 %
Na sklade 2 ks
Posielame ihneď

Československá komúna Interhelpo

Utópia v Leninovej záhrade

Československá komúna Interhelpo

Tristo Slovákov a Čechov nastúpilo 29. marca 1925 na žilinskej stanici do vlaku, aby sa vydali na dlhočiznú dobrodružnú cestu do strednej Ázie. Bol medzi nimi aj Amerikou sklamaný Štefan Dubček s manželkou a so svojím štvorročným synom Alexandrom. Čo ich vyhnalo tak ďaleko? Predovšetkým viera, že v Sovietskom zväze zažijú to, čo ich doma nečakalo – úctu voči robotníkom a dostatok práce. V priebehu ďalších siedmich rokov odišlo do dnešného Biškeku viac ako tisíc ľudí z Československa, ktorí spoločne písali históriu československého družstva Interhelpo.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
13,50 €
Ihneď na stiahnutie
Biele - Ilona Wiśniewska, 2021
4.2

Ľadové ostrovy Špicbergy

Biele

Ľadové ostrovy Špicbergy

Viete si predstaviť život za polárnym kruhom? Špicbergy sú ďalekým nórskym ostrovom, kde sa mesiace oslepujúceho svetla striedajú s mesiacmi uhľovočiernej tmy. Ľudia tu žijú obklopení majestátnou prírodou, ktorá so sebou prináša drsné podmienky a samotu. Výborná reportáž, ktorá ponúka jedinečný pohľad na krajinu večnej zimy.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
14,99 €
Zľava -11 %
Na sklade > 5 ks
Posielame ihneď
Neortodoxná - Deborah Feldman, 2021
E-kniha
4.4

Ako som za cenu škandálu preťala vlastné chasidské korene

Neortodoxná

Osobná spoveď mladej židovky o jej úniku z náboženskej sekty
Satmárska sekta, spoločenstvo odštiepené od chasidského judaizmu, ľudí zvonka láka svojím tajomnom. Deborah Feldmanová vo svojich memoároch odhaľuje, ako sa žije v osídlach náboženských tradícií, vo svete, ktorý si mlčanie a utrpenie cení viac než slobodu jednotlivca.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
9,90 €
Ihneď na stiahnutie
Neortodoxná - Deborah Feldman, 2021
4.4

Neortodoxná

Silný, obdivuhodný a inšpiratívny príbeh mladej ženy, ktorá sa rozhodla opustiť svet plný pravidiel a nájsť lepšiu budúcnosť pre seba a svojho syna. Napriek náročným prekážkam túži zabudnúť na svoj doterajší život a na ľudí, ktorí ju nielen obmedzovali, ale často doslova psychicky týrali.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
14,90 €
Na sklade 1 ks
Posielame ihneď
Prípad Thomasa Quicka - Hannes Rastam, 2021
3.7

Ako sa rodí sériový vrah

Prípad Thomasa Quicka

Ako sa rodí sériový vrah

Odhaliť najväčší švédsky justičný omyl sa nepodarí každý deň. Investigatívny reportér Hannes Rastam napísal príbeh sériového vraha, ktorý nikdy neexistoval. Stránku po stránke sa dozviete detaily jednotlivých prípadov a motiváciu, ktorá viedla Thomasa Quicka, vlastným menom Sture Bergwalla, k tomu, aby sa priznal k vraždám, čo nespáchal.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
18,99 €
Na sklade 2 ks
Posielame ihneď
Zbohom, smútok - Olivia de Lamberterie, 2021
4.5
Olivia de Lamberterie, šéfredaktorka časopisu Elle a literárna kritička, sa so smrťou svojho brata vyrovnávala napísaním knihy Zbohom, smútok. Opisuje v nej svoj život, život svojej rodiny a do vážnej témy prináša trocha ľahkosti, spomienok a nádeje. Chce pochopiť. Snaží sa ísť ďalej, no zároveň nezabúdať na to, čo sa stalo. Otvára témy depresie a samovraždy, no píše o nich nesmierne citlivo, jemne a nežne. Je to krásne napísaná kniha, ktorá chytí za srdce.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
16,59 €
Na sklade 1 ks
Posielame ihneď
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
12,95 €
Ihneď na stiahnutie
Vinný od narodenia - Trevor Noah, 2021
4.6

Príbehy z juhoafrického detstva

Vinný od narodenia

Príbehy z juhoafrického detstva

Víkendová jednohubka o Trevorovi, ktorý sa narodil juhoafrickej matke a švajčiarskemu otcovi počas apartheidu. V knihe opisuje svoje dospievanie v krajine, kde si ako farebný hľadá svoje miesto a jeho detstvo sprevádza chudoba a rasizmus. Po jeho boku však stojí silná matka, ktorá z neho vychová úspešného mladého muža. Túto vtipnú a úprimnú biografiu odporúčame aj pre 14 – 16 ročných čitateľov.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
15,90 €
Na sklade > 5 ks
Posielame ihneď
E-kniha
3.7

Ako sa rodí sériový vrah

Prípad Thomasa Quicka

Ako sa rodí sériový vrah

V roku 1992 sa Thomas Quick priznal k vražde 11-ročného chlapca a počas nasledujúcich desiatich rokov postupne k 30 nevyriešeným vraždám. Investigatívny novinár Hannes Rastam podrobne preskúmal všetky dôkazy, zápisy z výsluchov, lekárske záznamy aj rozsudky a dospel k názoru , že nie je presvedčený o jeho vine, keďže ho odsúdili len na základe nepriamych dôkazov. Vybral sa za ním na psychiatrickú kliniku a mal preňho pripravenú jedinú otázku. Odpoveď na ňu bola desivejšia ako sám odsúdený...
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
11,90 €
Ihneď na stiahnutie
E-kniha
4.5
Živila som sa slovami druhých, nechala sa nimi unášať a napĺňať ich energiou a emóciami. Až do smrti môjho brata, 14. októbra 2015 v Montreale, som nemala potrebu písať. Alexova samovražda ma bolestivo zasiahla a zároveň šialene naštvala. Lebo samovražda je dvojitá bolesť, zúrivosť takéhoto odchodu plodí rozpačité ticho, ktoré zaberie všetko miesto, a bráni aj spomínaniu na šťastné dni.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
13,99 €
Ihneď na stiahnutie
Zlatá horúčka - Tomáš Forró
E-kniha
4.7

Venezuela - od ropnej veľmoci k úpadku ľudskej civilizácie

Zlatá horúčka

Venezuela je krajina s najväčšími zásobami ropy na svete a napriek tomu dováža benzín z iných krajín, ľudia tu hladujú a v miliónoch utekajú do susedných krajín. Ropa je prekliatím, ale ako keby to nestačilo, Venezuelu prenasleduje ďalšie. Na dne riek v oblasti, kde žijú Pemóni, ležia tony zlata, ktoré priťahujú mužov so samopalmi. Na tomto území sa odohráva príbeh ako z filmu Apocalypse Now. Tomáš Forró je jeho svedkom aj účastníkom.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
11,90 €
Ihneď na stiahnutie
Biele - Ilona Wiśniewska, 2021
E-kniha
4.2

Ľadové ostrovy Špicbergy

Biele

Ľadové ostrovy Špicbergy

Biela je farbou tohto kraja. Nemenná, neustála biela. Obloha, zem i voda sú biele. Biely je aj dych, ktorý vám tu stúpa od úst. Špicbergy, najsevernejšie ľudské sídlo na svete, ktoré z človeka dokáže vydestilovať jeho najhlbšiu podstatu.
Predstavte si dlhý, pol roka trvajúci deň. Neustále svetlo. Slnko sa sotva dotkne horizontu, a hneď sa zase ako lopta odrazí na nebo. Alebo presný opak. Nekonečnú polárnu noc. Tma pri rannej káve je rovnaká ako pri večeri. Ako sa tu dá žiť? O tom nám porozpráva poľská spisovateľka Ilona Wiśniewska vo svojej mrazivej reportážnej knihe Biele s podtitulom Ľadový ostrov Špicbergy.
Anna Porubcová
Autorka kolekcie
9,80 €