Novinky v čitateľských profiloch
Knihu som zhltla na 2 krát. Veľmi oceňujem dej. Hlavné aj vedľajšie postavy aj zápletky. Nevedela som sa od nej odtrhnúť!!! Jediné čo mi trošičku vadilo boli použité slengové slová ako reštika a pod. Ale knihe to vôbec neubralo. Zbožňujem túto slow burn linku. Určite by som si chcela prečítať príbeh aj o zvyšných bratoch
Čítať viac
prvé dve časti z tejto trilógie som si obľúbila a tešila som sa teda na poslednú a záverečnú časť z nej. bola táto časť potrebná? zaobišla by sa táto séria aj bez nej. áno aj nie. tak ako mali možnosť vyrozprávať a uzavrieť svoje príbehy Lakšmí a Malik, tak svoj priestor dostala nakoniec aj Rádha. pri čítaní som však mala pocit akoby mi niečo chýbalo. a to bolo práve prostredie Indie, jeho farebnosť či vône.
ak človek číta túto časť po nejakom čase a bojí sa, že zabudol na to čo sa stalo v predchádzajúcich častiach, nemusí sa báť. autorka ich práve prostredníctvom úvah a spomienok znova opisuje a osviežuje. čo sa spočiatku ukázalo ako niečo príjemného, ale po čase keď sa to dialo už viackrát, človeka to prestalo bohužiaľ baviť.
dej sa tentoraz presunul do Paríža, kde sledujeme dospelú Rádhu, ktorá má svoju rodinu a prácu. svoju minulosť nechala ďaleko v Indii a chce na ňu zabudnúť. snaží sa nájsť rovnováhu medzi úlohou matky a budovaním kariéry ako parfurmerka. v práci sa našla, môže pracovať s vôňami, ktoré ju sprevádzali celý jej život a odhaľovať tak ich taje a zmyselnosť. no nie všetci majú pre jej prácu pochopenie a najradšej by ju videli doma. ona sa potom cíti vinná za to, že chce niečo viac, že robí to čo má rada. práve toto predstavuje jednu z nosných tém v knihe a to teda postavenie ženy v modernej spoločnosti kde ženy sú stále vnímané akoby len ako matky a to, že chcú pracovať, získať isté postavenie či uznanie sa nestretáva práve so súhlasom.
Rádha teda bojuje v sebe medzi úlohou matky a svojou kariérou. jej práca ju napĺňa, našla sa v nej. neustále sa zdokonaľuje. neskôr dokonca dostane aj možnosť pracovať na vlastnej vôni a hľadanie za chýbajúcim komponentom, jej poslednou časťou ju zavedie práve späť do Indie. práve toto prostredie mi v knihe chýbalo asi najviac. aj keď prostredie laboratória, v ktorom Rádha pracovala s vôňami bolo atraktívne. a bolo zaujímavé sa dozvedieť niečo o tom ako to pri výrobe parfumov funguje, no aj tak to úplne nedokázalo nahradiť prostredie Indie. jeho absencia v knihe bola citeľná a jej krátka návšteva to nevynahradila. práve v Indii Rádhu jej minulosť dobehne a konfrontuje ju. Rádha je tak nútená jej postaviť sa a uzavrieť ju.
jednotlivé linky v príbehu mi prišli zaujímavé, atraktívne a plné potenciálu. po prečítaní knihy sa však neviem zbaviť pocitu, že boli až príliš rýchlo vyriešené a uzavreté. akoby v nich autorka tentoraz prešla len po povrchu, načrela do nich, uzavrela ich a koniec. určite by sa z nich dalo vyťažiť ešte viacej toho. čo potešilo bola prítomnosť starých postáv a uzavretie aj ich príbehov.
Parfumerka z Paríža teda predstavuje celkom príjemné uzavretie tejto série, aj keď asi nedosahuje kvalít prvých dvoch častí. za prečítanie určite stojí.