Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu - Viliam Kratochvíl
Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu
15,00 €
Pri nákupe nad 49 € máte poštovné zadarmo
15,00 €

Posielame do piatich dní

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

Najnovšia didaktika dejepisu od uznávaného autora s dlhoročnou praxou vo výučbe dejepisu na základnej škole a gymnáziu – ako výsledok mnohých autorových seminárov s učiteľmi dejepisu na Slovensku i v Českej republike, aj so študentami na katedre, ktorí spoločne po niekoľkých rokoch sformulovali všetky dôležité predpoklady k výučbe dejepisu. Publikácia je výrazom dlhoročného autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyučovať didaktiku a metodiku dejepisu.

Autor sa totiž domnieva, že stále chýba model jej výučby, model, ktorý by výraznejšie konkretizoval a zjednodušoval teoretický i praktický koncept výučby didaktiky a metodiky dejepisu. Mal by to byť model, ktorý súčasne zdôrazňuje väčšiu spätosť medzi didaktikou a metodikou dejepisu. Dielo teoreticky a prakticky ilustruje cieľové zámery, ako v škole spolupracovať s mladšími žiačkami a žiakmi a postupne z nich utvárať kriticky mysliace celistvé osobnosti, prostredníctvom neobvyklej metafory, ktorá približuje podstatné úlohy vo vizuálne stvárnenom pohybe „hore a dolu“ od koreňov a naspäť ku koreňom metaforického stromu. Stelesňovanie týchto úloh sa tak stáva dôležitým predpokladom výučby (nielen) dejepisu na základných a stredných školách.

Uvedený model didaktiky dejepisu umožní učiteľom:
  • netradične hľadať to, čo môže byť nepísanou „gramatikou“ dejepisu,
  • uvažovať jej prostredníctvom o žitom prítomnom vzťahu k minulosti,
  • vstúpiť do rôznych sociálnych rolí, keď neustále vykonávame cieľovo orientačnú činnosť,
  • aranžovať metódy výučby ako cesty učebným labyrintom,
  • inscenovať učebné figúry ako výraz osobitosti, jedinečnosti i pestrosti našej výučby,
  • uvedomovať si svoj ustavičný „pohyb hore a dolu“ vo výučbe dejepisu,
  • aplikovať tento „pohyb“ na ostatné učebné predmety.


Obsah:
K predpokladom postupu
I „Korene stromu“ ako metafora učiteľovej úlohy diagnostikovať a prehlbovať žitý prítomný vzťah svojich žiačok a žiakov k minulosti
II „Kmeň stromu“ ako metafora učiteľovej úlohy plánovať svoju výučbu
III „Vetvy stromu“ ako metafora učiteľovej úlohy aranžovať učebné cesty – metódy výučby
IV „Vetvičky, listy, kvety a plody stromu“ ako metafora učiteľovej úlohy inscenovať učebné figúry
V „Pohyb z vrcholu stromu k jeho koreňom“ ako metafora reflexie učiteľovej výučby i učenia sa jeho žiačok a žiakov
Literatúra
Čítaj viac
Kúpte spolu
25,50 €
Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Počet strán
270
Väzba
pevná väzba
Rozmer
148×210 mm
Hmotnosť
459 g
ISBN
9788081403651
Rok vydania
2019
Naše katalógové číslo
596943
Téma
teória vyučovania
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Raabe

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

5,0 / 5

1 hodnotenie

1
0
0
0
0

Beáta
18.3.2021
Obohacujúce čítanie
Výborný zdroj inšpirácií a rôznych pohľadov na proces výučby nielen pre učiteľa dejepisu. Kniha ponúka rôzne stratégie, metódy a usmernenia. Čerpá aj od výborných zahraničných autorov. Množstvo odkazov a poznámok pod čiarov dostatočne vysvetľuje a približuje danú problematiku. Kniha naozaj ponúka to, čo je načrtnuté už na jej obale. Čítaj viac
Erika L.
12.1.2020
Hodnotná kniha
Hodnotná kniha pre začínajúcich učiteľov dejepisu, vrelo odporúčam, dozvedela som sa veľa praktických a potrebných informácií Čítaj viac

Čítaj viac
Kúpte spolu
25,50 €

„Dobrý spisovateľ i planým perom napíše.“

Slovenské porekadlo