Sloboda učiť sa - Carl R. Rogers, H. Jerome Freiberg
Sloboda učiť sa
8,20 €
Pri nákupe nad 49 € máte poštovné zadarmo

Ďalšie formáty

8,20 €

Bežná cena Bežne 8,63 €

Ušetríte 5 %

Vypredané, je však dostupné iné vydanie.

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

   Pravdepodobne naruší vaše doterajšie názory na to, čo je dôležité vo vzdelávaní mládeže.
Ak však máte radi deti, ak vás teší ich zvedavosť, ak veríte v ich schopnosť učiť sa a rásť bez ohľadu na to, odkiaľ pochádzajú a ak chcete objaviť nové spôsoby, ako možno podporovať ich vývin, oceníte prínos tejto knihy.
Čítaj viac

Všetky formáty tohto titulu

Knihy

Kniha brožovaná väzba, Didaktis, Centrum inkluzívneho vzdelávania, 2020
Na sklade
23,80 €

Na sklade, objednávajte však rýchlo

Kniha pevná väzba, Persona, 1998
-5 %

Vypredané

Ďalšie
Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Počet strán
429
Jazyk
slovenský
Vydavateľstvo
Persona
Väzba
pevná väzba
ISBN
8096798006
Naše katalógové číslo
8823
Rozmer
148×210 mm
Rok vydania
1998
Vydanie
2.

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

5,0 / 5

3 hodnotenia

3
0
0
0
0

Zuzana
14.11.2020
K prekladu
Obsah knihy je výborný, všetkým učiteľom odporúčam. Ako veľké mínus však vidím amatérsky preklad už jej základnej filozofie. "Person/child/student-centered education/approach...je prekladané ako človekom centrované alebo žiakom centrované, a pritom je to na človeka/dieťa/žiaka zamerané. Okrem toho sa takmer všade hovorí o učiteľkách, facilitátorkách a riaditeľkách, akoby nebolo mužov v tejto profesii, nehovoriac o tom, že angličtina nepozná ženský rod slova teacher. Je to naozaj škoda. Čítaj viac
4
Moc školy - Ondrej Kaščák
Práve čítam
Moc školy

Milujem čítanie kníh a najviac v tichu na lehátku pri mori. Po prečítaní musí byť kniha skrčená, zašpinená, popodčiarkovaná, pokreslená odkazmi, symbolmi (smajlík, žiarovka, výkričník..). Čítam rád odbornú literatúru alebo kazuistiky, experimenty sociálnej psychológie, príbehy postavené na odborných skúsenostiach, fantasy. Prevažne rád čítam knihy od renomovaných autorov, niekým vrelo odporúčané, alebo že ide o tému, ktorá má neskutočne zaujíma (terapia, psychológia moci a i.)

Viktor Križo
22.8.2020
Skvelá kniha
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Knižku Sloboda učiť sa som dostal od svojho najlepšieho mentora Dávida Králika pred 5 rokmi. Bol to môj učiteľský prerod, keď som sa trápil z nezvládnuteľnou triedou šiestakov. Najprv sa Carl Rogers, autor knižky, zosobnil cez tohto môjho mentora a dával mi zažívať ako učiteľovi, že som hodnotný, dôležitý taký, aký som, že môžem ako učiteľ robiť chyby a môžem to dovoliť aj žiakom. Že nemusím niesť za vyučovanie všetky zodpovednosť, že môžem byť sám sebou. Ako som sa to začal po 8 rokoch vyučovania matematiky nanovo učiť, narazil som na úplne nové rozmery tejto práce. Vtedy som ako darček dostal starú potrhanú knižku Sloboda učiť sa vydanú v 90-rokoch a zúfalo vypredanú. Prečítal som stovky strán bez dychu. Podčiarkol perom či ceruzkou každú druhú vetu, celé pasáže, odseky, značil výkričníky, smajlíky či piktogramy žiarovky (viď príloha). Čítal som o vzdávaní sa moci "nad žiakmi" a nadobúdaní "moci s nimi", experimentoval som zo sebahodnotením žiakov, prenechaním väčšej zodpovednosti na nich. Bol som fascinovaný. Prvý krát som pochopil, že nemusím byť dokonalý učiteľ, že môžem robiť chyby, hnevať sa a dokonca o tom so žiakmi hovoriť. A že ten istý zážitok môžem dať aj im. A tak som striedavo čítal a skúšal v triede všetky tieto objavy. Zrazu som začal nielen chápať, ale zažívať, že vzťah je to najhodnotnejšie, čo môžem do triedy medzi žiakov priniesť. Môžem im ponúknuť zážitok sedenie na zemi každé ráno a diskusii o ich a mojom prežívaní v tom, čo sa v triede deje, môžem počúvať, podporovať diskusiu, vyjadrenie hnevu i radosti. A istota, že mi na nich nielen záleží, ale že im dovolím prinášať seba do vyučovania aj s limitmi a obavami, dávalo im odvahu rásť a stávať sa plne rozvinutými osobnosťami. Nielen kriticky mysliacimi, ale aj sociálne cítiacimi bytosťami. Jesenné večery som trávil ako Bastián s knihou na terase a prenášal sa do nekonečného príbehu, v ktorom sa Rogersova fantázia stále viac prepájala s mojím skutočným životom obyčajného učiteľa v triede puberťákov. A diali sa zázraky. Malé, nenápadné, postupné. Ale dokázal som ich vidieť. Žiak, ktorý sa po rokoch zatĺkania rozhodol priznávať svoje prešľapy, žiačka, ktorá mohla povedať, ako zle sa vo svojom živote cíti, ale i búrlivá debata žiakov na starej dlážke v triede v deň vysvedčenia o tom, čo sa komu počas roka podarilo, v čom sa posunul, čo objavil, i zanedbal alebo nestihol. Mohol som na vlastné uši a oči čítať Rogersovu slobodu učiť sa uprostred hôr na 4-dňovom sústredení, kde ôsmak v 50-člennom kruhu večer hodnotil deň plný zážitkov a povbudzoval šiestakov, ktorým sa totálne dokašľal ich večerný program, ktorý pre starších pripravili.
Mám nádej, že to, čo som objavil, zistil, pochopil a sto krát vyskúšal v triede s mojimi žiakmi čaká aj ďalších. A že v tejto knižke objavia kopanec odvahy ponúknuť svojím žiakom autentický vzťah, v ktorom je možné rásť tak žiakom, ako i učiteľovi.
Čítaj viac
Kristína Holubjaková
15.12.2016
Sloboda vo výchove
Carl Rogers vo svojej knihe Sloboda učiť sa aplikoval princípy nondirektívnej psychoterapie do pedagogiky. Kládol v nej dôraz na výchovu a vzdelávanie, ktoré sú zamerané na našu osobnosť. Spoločnosť v ktorej žijeme, sa nás pokúša riadiť a nepozerá sa na to, ako to všetko vnímame a prežívame. A to každý z nás jednotlivo. Keď sa nad tým zamýšľam, naozaj existujú aj v našej spoločnosti ľudia, ktorí sa nevedia prispôsobiť podmienkam. Človek má byť preto slobodný, aby dokázal prežiť svoj život na plno a vnímať skutočnosť. Podľa Rogersa majú deti na začiatku jasný prístup k hodnotám a to preto, že veľa veci uprednostňujú - zážitky a veci. Riadia sa svojím prežívaním. Keď chceme a aj robíme ľudí slobodnými, oni to ocenia a je to efektívne pre ich žitie a rozvíjanie vzťahov.V knihe som sa dočítala aj o facilitujúcich učiteľoch(sú to učitelia, ktorí veria svojim žiakom v každom veku). Veľmi ma táto kniha zaujala z dôvodu slobody, ktorá je veľmi dôležitá pre našu jedinečnú osobnosť. Čítaj viac
Vanda Bedeova
14.12.2016
Hodnotenie knihy
Po prečítaní tejto knihy som bola v nemom úžase a zamyslela som sa nad tým ,akým učiteľom by som chcela byť a akým určite nie táto kniha mi dala iný pohľad na vzťah učiteľa a žiaka aký sa dá utvoriť ,aby to mohlo fungovať...túto knihu by som určite odporucila budúcim pani učiteľkam, veľmi sa mi páčila aj po strukturalnej stranke a sposobu pisania.Kazdemu vrelo odporúčam ako dobrý typ na vianočný darček???? Čítaj viac
Lucia Siládiová
13.12.2016
Pohľad a vyučovanie
Táto kniha ma veľmi oslovila. Prostredníctvom tejto knihy som nadobudla iný pohľad na vyučovanie v školách. Ako sa deti slobodne rozhodovali, nové spôsoby a systémy .... Po prečítaní každej kapitoly ma zaplavili rôzne názory a myšlienky. Odporúčam prečítať knihu každému, minimálne budúcemu pedagógovi, aby popremýšľal nad vhodným systémom vyučovania. Čítaj viac
Viktória Nagyová
12.12.2016
Spôsobov je veľa
Táto kniha sa mi veľmi páčila. Dozvedela som sa o rôznych spôsoboch vyučovania. V knihe sa opisuje veľa rôznych problémových situácii ktoré sú podla mňa veľmi poučné. Túto knižku by si mal prečítať každý učiteľ a mal by z nej čerpať počas svojej práci. Čítaj viac
Katarína Miloszrdná
10.12.2016
Iný pohľad niekedy nezaškodí
Rogersova kniha ma veľmi oslovila. Dozvedela som sa o takom vyučovaní, o ktorom som doteraz ani nepočula. Vyučovanie, o ktorom píše je efektívne, deti škola baví a je tiež zasaditeľné do nášho školského systému. Odporúčam knihu pre všetkých študentov učiteľstva a aj pre učiteľov. Možno každý, kto si knihu prečíta zmení pohľad na vyučovanie a inovuje ho podľa Rogersa. Čítaj viac
8
10.11.2016
Hlavne pre učiteľov
Táto kniha by mala byť povinnou literatúrou pre všetkých riaditeľom a učiteľom škôl, od materských škôl až po univerzity. Knihu sme dostali v škole ako povinné čítanie a je to prvé povinné čítanie (nakoľko som na vysokej, je smutné že na základnej a strednej škole ma nič nebavilo), ktoré ma veľmi zaujalo a inšpirovalo k práci učiteľky. Kniha obsahuje denníky učiteľov, ktorí úplne zmenili spôsob vyučovania od základov, prestali len stáť pred tabuľou a niečo rozprávať, ale dali deťom skutočnú "slobodu učiť sa" a študentov to bavilo a radi sa učili. Nakoľko to v našom súčasnom školstve vyzerá tak, ako to vyzerá, a znudení nie sú len žiaci ale i učitelia - venujte knihe svoj čas. Keďže je vypredaná, jedinou možnosťou ostávajú knižnice, bohužiaľ. Rada by som sa však dozvedela, či sa po toľkých rokoch vôbec nejaké vydavateľstvo odhodlá vydať túto knihu (predpokladám, že Persona zaniklo). Čítaj viac

O autoroch

Čítaj viac

„Čítanie – cesta k umeniu.“

Poľské Príslovie