Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste - Tibor Schlosser, Peter Schlosser a kolektív, SPEKTRUM STU, 2020

15,00 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste - Tibor Schlosser, Peter Schlosser a kolektív, SPEKTRUM STU, 2020
Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste - Tibor Schlosser, Peter Schlosser a kolektív, SPEKTRUM STU, 2020

Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste

V súčasnosti akosi dlho trvá, kým tvorivá činnosť od projektovania stavebného diela prejde k jeho realizácii, a až po niekoľkých rokoch dostaneme od ľudí spätnú väzbu, či sme... Čítať viac

Vydavateľstvo
SPEKTRUM STU, 2020
Počet strán
262

V súčasnosti akosi dlho trvá, kým tvorivá činnosť od projektovania stavebného diela prejde k jeho realizácii, a až po niekoľkých rokoch dostaneme od ľudí spätnú väzbu, či sme toto dielo navrhli, pripravili, realizovali a či ho prevádzkujeme správne... Čítať viac

  • Pevná väzba
  • Slovenčina

15,00 €

Na sklade 1 ks
Posielame ihneď

Naši škriatkovia odporúčajú

Prepletené kráľovstvo - Tahereh Mafi, Slovart, 2024
Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste - Tibor Schlosser, Peter Schlosser a kolektív, SPEKTRUM STU, 2020
15,00 €

Viac o knihe

V súčasnosti akosi dlho trvá, kým tvorivá činnosť od projektovania stavebného diela prejde k jeho realizácii, a až po niekoľkých rokoch dostaneme od ľudí spätnú väzbu, či sme toto dielo navrhli, pripravili, realizovali a či ho prevádzkujeme správne. Riadenie výstavby a rozvoja územia je stále komplikovanejšou disciplínou, ktorá by sa nemala opierať o pocity, ale o expertízy profesionálnych odborníkov. V mestách a ich aglomeráciách treba zohľadňovať všetky základné jednotky civilizačného procesu, ako aj ich vzájomné väzby, podľa ktorých prebieha každodenný život. Ide o procesy, ktoré musia byť v súlade s technickým (urbanistickým a dopravným), ekonomickým a prírodným riadením výstavby a prestavby. Úspešnosť projektu urbanizovaného územia, zastavaného miesta s rôznymi funkciami, s komplexom objektov a priestorov potrebných na život spoločnosti neposudzujeme iba podľa finančnej stránky, ale najmä podľa kvality ľudského života so všetkým, čo denne stretávame na miestach, kde žijeme a pravidelne celé prostredie používame či využívame. Rozhodujúcu úlohu tu zohráva snaha o prosperujúci rozvoj sídelného útvaru podmienený obyvateľstvom, ktoré v ňom býva a na svoj život nevyhnutne potrebuje využívať jeho výrobný a vedecko-technický potenciál so všetkým, čo k tomu patrí: s pracovnými príležitosťami, občianskou vybavenosťou a sociálnym zázemím. Človek sa na naplnenie týchto vzájomných funkcií potrebuje premiestňovať a pohybovať sa.

Tieto základné funkcie sa na danom území spájajú a zabezpečujú trasami na pohyb obyvateľstva a nákladov. Vzťahy medzi nevyhnutnými pohybmi človeka na verejných priestoroch sídelného útvaru, medzi jeho oblasťami a zónami a ich kvalitou sú priame a bezprostredné. Zaujímavé je, že pokiaľ dopravná infraštruktúra týmto vzťahom vyhovuje, obyvateľstvo ju prijíma ako samozrejmosť. No ak jej služby nespĺňajú požiadavky, vnímajú sa ako negatíva životného prostredia a ihneď sa objaví plno „naslovovzatých odborníkov“ s kritikou. Tí však len málokedy prinášajú komplexné riešenia a v mnohých prípadoch im ide len o zvýhodnenie jedného činiteľa pred ostatnými, hoci všetky sú súčasťou potrieb územia. Tvorba verejných priestorov a pozemných komunikácií sa musí riešiť v spolupráci dvoch základných profesií: urbanistu a dopravného inžiniera. Súčasným zaužívaným zvykom je, že koncepciu priestoru tvorí urbanista, ktorý je ovplyvnený tým, že vyštudoval architektúru, a tak viac váhy prikladá estetike ako funkčnosti priestoru. Obyvateľ, resp. používateľ však vníma (ne)funkčnosť urbánnych riešení predovšetkým podľa pravidelných potrieb, ktoré generujú pohyb - dopravu, a až následne zvažuje estetiku a „pocity“. Bez objektívnych podkladov a posúdenia merateľných aspektov riešení nemožno zodpovedne vypracovať optimálny návrh, bez hierarchie potrieb nevieme vytvoriť zmysluplný systém. Výsledkom je, že stojíme v zápchach či na zastávkach a staniciach verejnej dopravy a spoje meškajú, potom sú dopravné prostriedky preplnené a my štýlom nám vlastným len hromžíme a kritizujeme druhých.
Čítať viac
Počet strán
262
Väzba
pevná väzba
Rozmer
215×300 mm
Hmotnosť
977 g
Rok vydania
2020
Naše katalógové číslo
862359
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
SPEKTRUM STU
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

„Policajné štatistiky sú ako bikiny. Odhalia pre niekoho málo, pre niekoho veľa, ale vždy iba toľko, ako chcel sám autor.“

Mafiánska poprava? - Peter Šloser, 2019
Mafiánska poprava?
Peter Šloser