Aké drahé je zadarmo - Dan Ariely
Aké drahé je zadarmo
12,95 €
Pri nákupe nad 49 € máte poštovné zadarmo

Aké drahé je zadarmo

Skryté sily, ktoré ovplyvňujú naše rozhodnutia

Dan Ariely
Payoff - Dan Ariely
Payoff - Dan Ariely
Payoff - Dan Ariely

DAN ARIELY je profesor psychológie a behaviorálnej ekonómie na Dukovej univerzite. Americko-izraelsky autor ako osemnásťročný utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a dlhoročné stretnutie s nemocničným prostredím inšpirovalo mnohé z jeho prekvapujúcich zistení. Zhrnul ich zatiaľ do troch...

Na sklade
Vydavateľstvo
Premedia, 2020

Zvykli sme si na predraženú kávu aj na predstavu o človeku ako racionálnej bytosti. Máme pocit, že drahší liek je účinnejší, šetríme na drobnostiach a rozhadzujeme pri dôležitých nákupoch. Po prečítaní Arielyho knihy to však už nemusí platiť....

Čítať viac

Zvykli sme si na predraženú kávu aj na predstavu o človeku ako racionálnej bytosti. Máme pocit, že drahší liek je účinnejší, šetríme na drobnostiach a rozhadzujeme pri dôležitých nákupoch. Po prečítaní Arielyho knihy to však už nemusí platiť....

Čítať viac
12,95 €
Na sklade, posielame ihneď

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

Zvykli sme si na predraženú kávu aj na predstavu o človeku ako racionálnej bytosti. Máme pocit, že drahší liek je účinnejší, šetríme na drobnostiach a rozhadzujeme pri dôležitých nákupoch. Po prečítaní Arielyho knihy to však už nemusí platiť. Výrazne zvyšuje imunitu voči marketingovým trikom aj rôznym formám sebaklamu.

  • Čo je behaviorálna ekonómia a ako súvisí s obedmi zadarmo
  • Prečo niektoré veci robíme radi len pokiaľ nám za to neplatia
  • Prečo sa nevieme prinútiť k práci, aj keď veľmi chceme
  • Prečo nás bezplatné veci často vyjdú pridraho
  • Prečo je všetko relatívne – hoci by nemalo
  • Prečo človek dostane to, čo očakáva
  • Prečo svoj majetok preceňujeme
Ako dokazuje Dan Ariely, veľmi často konáme iracionálne, na čo majú vplyv naše emócie aj spoločenské normy. Spojenie ekonómie so psychológiou je príležitosťou preskúmať našu motiváciu a spotrebiteľské správanie, ale aj ekonomickú a vzdelávaciu politiku. Arielyho inteligentný, provokatívny, ale aj zábavný štýl je zárukou fascinujúceho a objavného čítania.
Čítať viac

Všetky formáty tohto titulu

Knihy

Kniha
brožovaná väzba, slovenčina, Premedia, 2020
Na sklade, posielame ihneď
12,95 €
Kniha
brožovaná väzba, angličtina, HarperCollins, 2009
Dodanie môže trvať viac ako tri týždne
10,95 €
Kniha
pevná väzba, slovenčina, Premedia, 2015
Vypredané
Kniha
pevná väzba, angličtina, HarperCollins, 2008
Vypredané
-5 %
Kniha
brožovaná väzba, angličtina, HarperCollins, 2010
Vypredané

E-knihy a audioknihy

E-kniha
slovenčina, Premedia, 2015
Okamžite na stiahnutie
Ako čítať e-knihy?
PDF
EPUB
MOBI
8,90 €
E-kniha
angličtina, HarperCollins Publishers, 2009
Okamžite na stiahnutie
Ako čítať e-knihy?
EPUB (Adobe DRM)
6,99 €
Ďalšie

Recenzie, kritiky

„Úžasná kniha, ktorá podnecuje myslenie a zároveň je veľmi zábavná, nájdete v nej všetko od placeba až po radosť z pitia koly. Ariely demaskuje nenápadné, ale efektívne triky, ktorými nás podvádza naša vlastná myseľ, a ukazuje, ako sa nenechať nachytať.“ – Jerome Groopman

Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Originálny názov
Predictably Irrational
Počet strán
264
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
150×230 mm
Hmotnosť
492 g
ISBN
9788081598531
Rok vydania
2020
Naše katalógové číslo
788581
Jazyk
slovenčina
Preklad
Vydavateľstvo
Premedia

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

4,6 / 5

45 hodnotení

33
8
2
0
2

Ivan Urminský
16.11.2021
Overený nákup
Veľmi dobrá kniha s veľa názornými príkladmi o tom ako funguje človek pri rozhodovaní sa. Isto pomôže pochopiť človeka ako takého pri rozhodovaní sa. Poznatku isto zapracujem do svojich aktivít. Splnila moje očakávania. Čítať viac
Nikola Gužíková
2.9.2021
Overený nákup
Maximálna spokojnosť s knihou. Patrí medzi jedných z najlepších kníh, ktoré som čítala v tejto oblasti. Užitočné rady, ktoré sa vám zídu nielen v biznise ale aj osobnom živote. Mnohé som vyskúšala a testovala aj ja. Čítať viac
Júlia
15.4.2021
Perfektná!
Túto knihu by si mal prečítať každý človek žijúci v 21.storočí :) nie je len pre marketérov alebo ľudí zaoberajúcich sa reklamou. Zodpovedá základné životné otázky, a najmä to, prečo sa niekedy rozhodujeme tak iracionálne. Top kniha, ktorú som mohla prečítať za posledné roky a odporúčam ju všetkými desiatimi :) Čítať viac
Michael Sasky
14.3.2021
Overený nákup
Skvelá kniha čo mení pohľad na vnímanie vecí, ktoré nás každodenne obklopujú. Odporúčam všetkým, nie len marketérom alebo ľudom v obchode. Čítať viac
K
19.11.2020
Zbytočná kniha
Vôbec nás nezaujala, plytvanie času aj peňazí. Zaujímavý je hlavne názov knihy a téma sama o sebe tiež na zamyslenie.. Čítať viac
13
19.11.2020
Aké drahé je zadarmo (s veľmi výstižným originálnym názvom Predictably Irrational) a svoje hypotézy podkladá zaujímavými a zábavnými pokusmi, vo väčšine prípadov vykonávanými na svojich študentoch. Avšak okrem poukazovania na iracionálnosť respondentov jeho pokusov udáva v knihe mnoho príkladov aj zo svojho osobného života, keď on sám nekonal racionálne, čo na mňa pôsobilo veľmi sympaticky a ľudsky. V spojení s jeho jednoduchým a vtipným štýlom ide o naozaj príjemné, ale aj poučné čítanie o tom, že my, ľudia, ani zďaleka pri rozhodovaní nepostupujeme racionálne a už vôbec neplatí to, že sa z každej našej chyby aj poučíme. Čítať viac
Petra Čtvrtníčková
6.6.2020
Zaujimave
Kniha obsahuje velmi zaujimave uvahy, ktore clovek mozno aj v pozadi mysle vie, ale samemu mu nedocvaknu. Vdaka knihe som si zacala viac uvedomovat moc marketingu a okolnostosti pri kupe, ale pomohla mi aj s novymi napadmi do prace. Odporucam Čítať viac
Anezka Novacekova
5.6.2020
Dosť ťažko sa to čítalo, podľa mna to bolo spôsobené aj prekladom, ktorý znižoval čítanosť textu. Dosť rušivé bolo aj opisovanie diametrálne odlišných výskumov, jedy sa autor presunul do celkom inej oblasti/sféry. Čítať viac
Tomáš
8.12.2018
Sila magického slova "zadarmo"
Autor tejto knihy je uznávaný profesor psychológie a behaviorálnej ekonómie. Jeho knihy sú však napísané jazykom prijateľným pre každého čitateľa. V knihe autor opisuje množstvo bežných situácií, na pozadí ktorých vyvracia mýtus, že pokiaľ ide o financie, ľudia sa správajú rozumne. Každý sa v tejto knihe určite nájde a uvedomí si, že nie všetky jeho rozhodnutia boli tie najvýhodnejšie. Páči sa mi autorov štýl písania a spôsob, akým ma „donútil“ zamyslieť sa nad niektorými mojimi predchádzajúcimi rozhodnutiami. Myslím, že o to mu aj v tejto knihe ide. Podať veci z iného uhla pohľadu, aby sme sa na veci nepozerali iba ako spotrebitelia, zamysleli sa nad našimi predchádzajúcimi chybami a vyhli sa podobnému správaniu v budúcnosti. Vďaka tejto knihe som lepšie pochopil svet marketingu, no najmä mi pomohla rozumnejšie sa rozhodovať v každodenných situáciách a tak ušetriť čas aj peniaze. Kúpa tejto skvelej knihy bola oveľa výhodnejšia ako všetky veci, ktoré som kedy dostal zadarmo, a preto ju môžem všetkým iba odporučiť. Čítať viac
renata
23.8.2016
treba prečítať
Výborná kniha pre tých čo preferujú vedecký prístup a fakty pred dogmami a subjektîvnymi názormi. Kombinuje ekonómiu, psychológiu, politiku, management, históriu a pritom sa veĺmi ĺahko číta. Nestáva sa mi, že by som niekedy dočítala knihu, ktorú som nedokázala prečítať za jednu noc, ale k tejto knihe som sa vrátila pri každej možnej príležitosti kým nebola dočítaná. Čítať viac

Čítať viac
Čítať viac

„Náboženstvo je teologický ekvivalent poisťovacieho podvodu, kde rok za rokom platíte poistné, a potom, keď potrebujete čerpať výhody, za ktoré ste platili s nábožnou presnosťou - odpustite mi tú hračku -, zistíte, že spoločnosť, ktorá si vaše peniaze brala, vlastne neexistuje. “

Revival - Stephen King
Revival
Stephen King