Vydaj sa na cestu knižnými svetmi
a vyhraj kopu kníh!
Knižné putovanie - Vyraz na cestu knižnými svetmi, Martinus, 2024
Sloboda učiť sa - Carl R. Rogers, H. Jerome Freiberg, Didaktis, Centrum inkluzívneho vzdelávania, 2020

23,80 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Sloboda učiť sa

Kniha Sloboda učiť sa je prelomové dielo najvýznamnejšieho humanistického psychológa Carla Rogersa a jeho spolupracovníka Jerome Freiberga, ktoré môže pomôcť vykročiť na cestu... Čítať viac

Vydavateľstvo
Didaktis, Centrum inkluzívneho vzdelávania, 2020
Počet strán
312

Kniha Sloboda učiť sa je prelomové dielo najvýznamnejšieho humanistického psychológa Carla Rogersa a jeho spolupracovníka Jerome Freiberga, ktoré môže pomôcť vykročiť na cestu k inkluzívnemu vzdelávaniu... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Slovenčina

23,80 €

Na sklade 1 ks
Posielame ihneď

Dostupné v 12 knižniciach. Požičať v knižnici

Ďalšie knižné vydania
Sloboda učiť sa - Carl R. Rogers, H. Jerome Freiberg, Persona, 1998
Pevná väzba
Slovenčina, 1998
Vypredané

Naši škriatkovia odporúčajú

Cujo (slovenský jazyk) - Stephen King, Ikar, 2024
Sloboda učiť sa - Carl R. Rogers, H. Jerome Freiberg, Didaktis, Centrum inkluzívneho vzdelávania, 2020
23,80 €

Viac o knihe

Kniha Sloboda učiť sa je prelomové dielo najvýznamnejšieho humanistického psychológa Carla Rogersa a jeho spolupracovníka Jerome Freiberga, ktoré môže pomôcť vykročiť na cestu k inkluzívnemu vzdelávaniu.

Kniha sa ľahko číta, je plná príkladov z reálneho života školy, odpovedá na neistoty učiteľa a rodiča, ktorí v spleti metód a inovácii často nevedia, čo je vlastne pre dobrú školu dôležité. V knihe objavíte najtajnejšie princípy humanistického vzdelávania, zistíte, že vzťah, zážitok, reflexia a ľudskosť sú piliere opravdivej školy. V období rozmachu inkluzívneho vzdelávania predstavuje táto kniha výraznú pomoc pri smerovaní vzdelávania a podporu rozmanitých potrieb všetkých detí, učiteľov i rodičov. Kniha nešetrí ani kritikou na pomery školstva v 60-rokoch v Amerike, aj keď sa Vám ľahko môže zdať, akoby to bolo písané len včera. A práve pre vás a vašu školu.

Náš systém vzdelávania nenapĺňa skutočné potreby človeka. Školy sa boria s mnohými problémami a byrokraciou, mocenskými bojmi a autoritárstvom, nalomenou slobodou bez zodpovednosti, frustráciou na všetkých stranách. Hlavným cieľom tejto publikácie je ukázať cestu „revolúciu ducha“ škôl od základu k úplne novým rozmerom - podporiť nielen zvedavosť žiakov a študentov, ale ich naučiť sa rozhodovať, robiť chyby, prijímať sa v celej palete prežívania i temných stránkach, v zložitých i radostných situáciách. Jej ambíciou je pomôcť všetkým žiakom i učiteľom, riaditeľom i rodičom, aby sa učili byť plne rozvinutými ľuďmi, aby sa stávali tým, kým sú v nekončiacom procese rastu a učenia.

Knižka Sloboda učiť sa sa snaží:

  • Pomôcť učiteľom pri navodzovaní atmosféry dôvery v triede tak, aby sa pestovala zve­davosť a prirodzená túžba učiť sa.
  • Pomôcť žiakom i učiteľom, aby vedeli prijímať svoje silné i slabé stránky ako prirodzenú súčasť rastu, aby mali vzájomnú dôveru a sebaúctu.
  • Pomôcť učiteľom rozvíjať reflektívne a facilitatívne učenie postavené na vyjadrovaní a prežívaní radosti z učenia i odvahe prijímať chyby a limity.
  • Pomáhať učiteľom ľudsky rásť a nachádzať hlboké uspokojenie v stretnutiach so žiakmi.

Aplikácia princípov na človeka centrovaného prístupu v školskom prostredí, ktoré Carl R. Rogers vydal po prvýkrát v roku 1969 a neskôr v roku 1983 ho doplnil a aktualizoval Jerome H. Freiberg sa po 22 rokoch dočkala opätovného slovenského vydania pri príležitosti diskusií o inkluzívnom vzdelávaní v školách tak, aby do diskusie prispela ako zásadný prameň pri humanizácii našich škôl.

Carl Rogers už pred viac ako polstoročím upozornil, že škola musí byť miestom ľudskosti a sebaaktualizácie osobnosti, že je potrebné podchytiť prirodzenú zvedavosť a potenciál detí smerom k rastu. Deti chcú skúmať svet okolo seba od narodenia a dôležité je túto motivačnú silu nezadusiť hneď po nástupe do školy. Čo samozrejme nie je ľahké, najmä pre učiteľa, ktorý musí byť plne prítomný, sústredený a aj sám otvorený novým skúsenostiam i zlyhaniam. Na druhej strane, ak to dokáže, odmenou mu je hlboká vnútorná radosť a spokojnosť, ktorú môže čerpať aj z radosti a spokojnosti žiakov.

Túto hodnotnú knižku Sloboda učiť sa prinášame do slovenských škôl ako predzvesť revolúcie demokratizácie a ľudskosti. Dnešné deti zďaleka tak nepotrebujú interaktívne tabule ako medziľudské vzťahy, učiť sa komunikovať, riešiť konflikty, objavovať zdroje a prijímať svoje limity. Potrebujú autentických učiteľov, ktorí sú sami sebou a dovolia to i žiakom v slobode a zodpovednosti. V tejto knižke bude ťažko hľadať postupy a metódy, ale nájdete tu niečo tajomne nové a hlboké. Táto kniha je nekončiaca cesta za pokladmi každodenne žitej inkluzívnej pedagogiky.

Čítať viac
Počet strán
312
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
165×235 mm
Hmotnosť
515 g
ISBN
9788081660191
Rok vydania
2020
Naše katalógové číslo
780081
Vydanie
2.
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Didaktis, Centrum inkluzívneho vzdelávania
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

5,0 / 5

3 hodnotenia

3
0
0
0
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

Zuzana
Neoverený nákup
14.11.2020
K prekladu
Obsah knihy je výborný, všetkým učiteľom odporúčam. Ako veľké mínus však vidím amatérsky preklad už jej základnej filozofie. "Person/child/student-centered education/approach...je prekladané ako človekom centrované alebo žiakom centrované, a pritom je to na človeka/dieťa/žiaka zamerané. Okrem toho sa takmer všade hovorí o učiteľkách, facilitátorkách a riaditeľkách, akoby nebolo mužov v tejto profesii, nehovoriac o tom, že angličtina nepozná ženský rod slova teacher. Je to naozaj škoda. Čítať viac
5
Moc školy - Ondrej Kaščák, 2006
Práve čítam
Moc školy

Milujem čítanie kníh a najviac v tichu na lehátku pri mori. Po prečítaní musí byť kniha skrčená, zašpinená, popodčiarkovaná, pokreslená odkazmi, symbolmi (smajlík, žiarovka, výkričník..). Čítam rád odbornú literatúru alebo kazuistiky, experimenty sociálnej psychológie, príbehy postavené na odborných skúsenostiach, fantasy. Prevažne rád čítam knihy od renomovaných autorov, niekým vrelo odporúčané, alebo že ide o tému, ktorá má neskutočne zaujíma (terapia, psychológia moci a i.)

Viktor Križo
Overený zákazník
22.8.2020
Skvelá kniha
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Knižku Sloboda učiť sa som dostal od svojho najlepšieho mentora Dávida Králika pred 5 rokmi. Bol to môj učiteľský prerod, keď som sa trápil z nezvládnuteľnou triedou šiestakov. Najprv sa Carl Rogers, autor knižky, zosobnil cez tohto môjho mentora a dával mi zažívať ako učiteľovi, že som hodnotný, dôležitý taký, aký som, že môžem ako učiteľ robiť chyby a môžem to dovoliť aj žiakom. Že nemusím niesť za vyučovanie všetky zodpovednosť, že môžem byť sám sebou. Ako som sa to začal po 8 rokoch vyučovania matematiky nanovo učiť, narazil som na úplne nové rozmery tejto práce. Vtedy som ako darček dostal starú potrhanú knižku Sloboda učiť sa vydanú v 90-rokoch a zúfalo vypredanú. Prečítal som stovky strán bez dychu. Podčiarkol perom či ceruzkou každú druhú vetu, celé pasáže, odseky, značil výkričníky, smajlíky či piktogramy žiarovky (viď príloha). Čítal som o vzdávaní sa moci "nad žiakmi" a nadobúdaní "moci s nimi", experimentoval som zo sebahodnotením žiakov, prenechaním väčšej zodpovednosti na nich. Bol som fascinovaný. Prvý krát som pochopil, že nemusím byť dokonalý učiteľ, že môžem robiť chyby, hnevať sa a dokonca o tom so žiakmi hovoriť. A že ten istý zážitok môžem dať aj im. A tak som striedavo čítal a skúšal v triede všetky tieto objavy. Zrazu som začal nielen chápať, ale zažívať, že vzťah je to najhodnotnejšie, čo môžem do triedy medzi žiakov priniesť. Môžem im ponúknuť zážitok sedenie na zemi každé ráno a diskusii o ich a mojom prežívaní v tom, čo sa v triede deje, môžem počúvať, podporovať diskusiu, vyjadrenie hnevu i radosti. A istota, že mi na nich nielen záleží, ale že im dovolím prinášať seba do vyučovania aj s limitmi a obavami, dávalo im odvahu rásť a stávať sa plne rozvinutými osobnosťami. Nielen kriticky mysliacimi, ale aj sociálne cítiacimi bytosťami. Jesenné večery som trávil ako Bastián s knihou na terase a prenášal sa do nekonečného príbehu, v ktorom sa Rogersova fantázia stále viac prepájala s mojím skutočným životom obyčajného učiteľa v triede puberťákov. A diali sa zázraky. Malé, nenápadné, postupné. Ale dokázal som ich vidieť. Žiak, ktorý sa po rokoch zatĺkania rozhodol priznávať svoje prešľapy, žiačka, ktorá mohla povedať, ako zle sa vo svojom živote cíti, ale i búrlivá debata žiakov na starej dlážke v triede v deň vysvedčenia o tom, čo sa komu počas roka podarilo, v čom sa posunul, čo objavil, i zanedbal alebo nestihol. Mohol som na vlastné uši a oči čítať Rogersovu slobodu učiť sa uprostred hôr na 4-dňovom sústredení, kde ôsmak v 50-člennom kruhu večer hodnotil deň plný zážitkov a povbudzoval šiestakov, ktorým sa totálne dokašľal ich večerný program, ktorý pre starších pripravili.
Mám nádej, že to, čo som objavil, zistil, pochopil a sto krát vyskúšal v triede s mojimi žiakmi čaká aj ďalších. A že v tejto knižke objavia kopanec odvahy ponúknuť svojím žiakom autentický vzťah, v ktorom je možné rásť tak žiakom, ako i učiteľovi.
Čítať viac
Kristína Holubjaková
Neoverený nákup
15.12.2016
Sloboda vo výchove
Carl Rogers vo svojej knihe Sloboda učiť sa aplikoval princípy nondirektívnej psychoterapie do pedagogiky. Kládol v nej dôraz na výchovu a vzdelávanie, ktoré sú zamerané na našu osobnosť. Spoločnosť v ktorej žijeme, sa nás pokúša riadiť a nepozerá sa na to, ako to všetko vnímame a prežívame. A to každý z nás jednotlivo. Keď sa nad tým zamýšľam, naozaj existujú aj v našej spoločnosti ľudia, ktorí sa nevedia prispôsobiť podmienkam. Človek má byť preto slobodný, aby dokázal prežiť svoj život na plno a vnímať skutočnosť. Podľa Rogersa majú deti na začiatku jasný prístup k hodnotám a to preto, že veľa veci uprednostňujú - zážitky a veci. Riadia sa svojím prežívaním. Keď chceme a aj robíme ľudí slobodnými, oni to ocenia a je to efektívne pre ich žitie a rozvíjanie vzťahov.V knihe som sa dočítala aj o facilitujúcich učiteľoch(sú to učitelia, ktorí veria svojim žiakom v každom veku). Veľmi ma táto kniha zaujala z dôvodu slobody, ktorá je veľmi dôležitá pre našu jedinečnú osobnosť. Čítať viac
Vanda Bedeova
Neoverený nákup
14.12.2016
Hodnotenie knihy
Po prečítaní tejto knihy som bola v nemom úžase a zamyslela som sa nad tým ,akým učiteľom by som chcela byť a akým určite nie táto kniha mi dala iný pohľad na vzťah učiteľa a žiaka aký sa dá utvoriť ,aby to mohlo fungovať...túto knihu by som určite odporucila budúcim pani učiteľkam, veľmi sa mi páčila aj po strukturalnej stranke a sposobu pisania.Kazdemu vrelo odporúčam ako dobrý typ na vianočný darček???? Čítať viac
Lucia Siládiová
Overený zákazník
13.12.2016
Pohľad a vyučovanie
Táto kniha ma veľmi oslovila. Prostredníctvom tejto knihy som nadobudla iný pohľad na vyučovanie v školách. Ako sa deti slobodne rozhodovali, nové spôsoby a systémy .... Po prečítaní každej kapitoly ma zaplavili rôzne názory a myšlienky. Odporúčam prečítať knihu každému, minimálne budúcemu pedagógovi, aby popremýšľal nad vhodným systémom vyučovania. Čítať viac
Viktória Nagyová
Neoverený nákup
12.12.2016
Spôsobov je veľa
Táto kniha sa mi veľmi páčila. Dozvedela som sa o rôznych spôsoboch vyučovania. V knihe sa opisuje veľa rôznych problémových situácii ktoré sú podla mňa veľmi poučné. Túto knižku by si mal prečítať každý učiteľ a mal by z nej čerpať počas svojej práci. Čítať viac
Katarína Miloszrdná
Neoverený nákup
10.12.2016
Iný pohľad niekedy nezaškodí
Rogersova kniha ma veľmi oslovila. Dozvedela som sa o takom vyučovaní, o ktorom som doteraz ani nepočula. Vyučovanie, o ktorom píše je efektívne, deti škola baví a je tiež zasaditeľné do nášho školského systému. Odporúčam knihu pre všetkých študentov učiteľstva a aj pre učiteľov. Možno každý, kto si knihu prečíta zmení pohľad na vyučovanie a inovuje ho podľa Rogersa. Čítať viac
10.11.2016
Hlavne pre učiteľov
Táto kniha by mala byť povinnou literatúrou pre všetkých riaditeľom a učiteľom škôl, od materských škôl až po univerzity. Knihu sme dostali v škole ako povinné čítanie a je to prvé povinné čítanie (nakoľko som na vysokej, je smutné že na základnej a strednej škole ma nič nebavilo), ktoré ma veľmi zaujalo a inšpirovalo k práci učiteľky. Kniha obsahuje denníky učiteľov, ktorí úplne zmenili spôsob vyučovania od základov, prestali len stáť pred tabuľou a niečo rozprávať, ale dali deťom skutočnú "slobodu učiť sa" a študentov to bavilo a radi sa učili. Nakoľko to v našom súčasnom školstve vyzerá tak, ako to vyzerá, a znudení nie sú len žiaci ale i učitelia - venujte knihe svoj čas. Keďže je vypredaná, jedinou možnosťou ostávajú knižnice, bohužiaľ. Rada by som sa však dozvedela, či sa po toľkých rokoch vôbec nejaké vydavateľstvo odhodlá vydať túto knihu (predpokladám, že Persona zaniklo). Čítať viac

„Jediné, čo som dostal od života zadarmo, boli ovčie kiahne. Na všetko ostatné som si poctivo zarobil vlastnými rukami.“

Mafiánska poprava? - Peter Šloser, 2019
Mafiánska poprava?
Peter Šloser