Jak drahé je zdarma? - Dan Ariely

14,99 €

Pri nákupe nad 49 € máte poštovné zadarmo

Jak drahé je zdarma?

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také... Čítať viac

4,6 92 hodnotení
Vydavateľstvo
Práh, 2009
Počet strán
215

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Čeština

14,99 €

Na sklade, objednávajte však rýchlo
Ďalšie knižné vydania (5)
Aké drahé je zadarmo - Dan Ariely
Brožovaná väzba
Slovenčina, 2020
Na sklade

14,95 €


Predictably Irrational - Dan Ariely
Brožovaná väzba
Angličtina, 2009
Na sklade

10,95 €


Aké drahé je zadarmo - Dan Ariely
Pevná väzba
Slovenčina, 2015
Vypredané

Predictably Irrational - Dan Ariely
Brožovaná väzba
Angličtina, 2010
Vypredané

Predictably Irrational - Dan Ariely
Pevná väzba
Angličtina, 2008
Vypredané

Ďalšie knižné vydania

Naši škriatkovia odporúčajú

Viac o knihe

Taky si namlouváte, že máte svá životní rozhodnutí pod kontrolou? Myslíte si třeba, že nikdy nenaletíte na kouzelné slovíčko "zdarma"? Nebo že lék, který je drahý, je také automaticky účinnější? Tato kniha vám ukáže, že tomu tak není. Při rozhodování nás ovlivňuje spousta skrytých, iracionálních faktorů - od rozbouřených emocí přes společenské zvyklosti a předsudky až po rafinované marketingové triky. Autor této vysoce ceněné knihy vám na konkrétních, překvapivých příkladech, které jsou podloženy jeho výzkumy, předvede, jak se rozhodovat lépe - a jak už nikdy nesednout marketingu na vějičku.
Čítať viac
Originálny názov
Predictably Irrational
Počet strán
215
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
155×215 mm
Hmotnosť
286 g
ISBN
9788072522392
Rok vydania
2009
Naše katalógové číslo
60788
Jazyk
čeština
Preklad
Vydavateľstvo
Práh
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

4,6 / 5

92 hodnotení

41
6
3
1
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie Martinusákov

....nech vieme, ake pasce na nas robi nas vlastny mozog a ako ich vyuziva kde kto..... Cital som viacero Arielyho kniziek a vsetky su dobre, tato mi pride najpraktickejsia

Čítať viac

Recenzie čitateľov

Jano
Neoverený nákup
5
31.5.2018
Veľmi zaujímavý titul, priam zo života. Podložené výskumom. Zistíte ako sa rozhodujeme na základe emócií a nie na základe rozumu. Uvidíte čo s nami robia city, emócie ako sa všetko mení keď sme vzrušení od vnímania cez správanie. SUPER Kniha ja ju odporúčam každému nielen ľuďom z marketingu.
Čítať viac
Katrina13
Neoverený nákup
2
14.3.2014
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným.
Čítať viac
Zuzana
Neoverený nákup
17.3.2021
Asi som čakala niečo trochu iné
Tento príspevok prezrádza dôležité momenty deja, preto je skrytý, aby sme Vám nepokazili pôžitok z čítania.
Kniha nebola pre mňa vyslovene sklamaním, niektoré veci boli celkom pekne vysvetlené. Nedozvedela som sa však veľa nového (čo môže byť dané tým, že už som čítala Kahnemanove Myslenie rýchle a pomalé, ktoré je oveľa vedeckejšie, podrobnejšie a exaktnejšie).

Vyslovene ma rušila extrémna skratkovitosť záverov ohľadne efektu placebo liekov a ten trochu posmešný pohľad na to, že niektorí vedci/lekári výskumy autora v tejto súvislosti nepovažovali za dostatočné. Tento prístup je podľa mňa veľmi nebezpečný, najmä s ohľadom na aktuálnu situáciu (takmer každý, kto si zvládne na internete prečítať pár článkov s vedeckou tematikou, má pocit, že je kompetentný vyjadrovať sa k účinnosti a bezpečnosti liekov, vakcín a pod. /viď hystéria ohľadne úmrtí po očkovaní proti COVID 19 vs. úmrtí kvôli očkovaniu COVID 19/.

Na druhej strane zase uznávam, že instantné riešenia, ktoré autor ponúka vo svojej knihe, môžu niektorým ľuďom pomôcť sa lepšie rozhodovať (napr. ľadová kreditka, prísľub, že si niekto bude odkladať na dôchodok z budúceho zvýšenia svojich príjmov a pod.).

Celkovo knihu hodnotím skôr pozitívne ako negatívne.
Čítať viac
Jano
Neoverený nákup
31.5.2018
Emócia víťazí nad rozumom
Veľmi zaujímavý titul, priam zo života. Podložené výskumom. Zistíte ako sa rozhodujeme na základe emócií a nie na základe rozumu. Uvidíte čo s nami robia city, emócie ako sa všetko mení keď sme vzrušení od vnímania cez správanie. SUPER Kniha ja ju odporúčam každému nielen ľuďom z marketingu. Čítať viac
Emil Myjavec
Overený zákazník
14.7.2014
"...zadarmo nech aj črevo roztrhne..."
Relevantnosť niektorých výskumov je síce otázna, no kniha minimálne donúti zamyslieť sa nad tým, prečo vlastne občas robíme to, čo robíme... a či za to "zdarma" neplatíme až príliš vysokú cenu. :) Čítať viac
Pavol Michalec
Overený nákup
21.3.2014
Praktická
Praktická knížka do života. Odporúčam prečítať z toho dôvodu, že ušetríte na najbližších nákupoch minimálne toľko, koľko ste zaplatili za túto knihu... Veľa povedaného o manipulácii, ktorou nás lákajú predajcovia, reklamy a rôzne reťazce Čítať viac
Katrina13
Neoverený nákup
14.3.2014
Názor čitateľa
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným. Čítať viac
Daniel
Neoverený nákup
3.3.2014
Precitana
Moja prva kniha, ktora ma zaujala od zaciatku do konca, je to proste MUST HAVE kniha. Po jej precitani som vzal do ruk druhu knihu a o 10 minut ma jej citanie preslo, chcelo by to dalsiu knihu od Dan Ariely. Čítať viac
Silvia Láslopová
Overený nákup
16.2.2014
Názor čitateľa
Toto by malo byť povinné čítanie v škole, na úradoch, v domoch dôchodcov...skrátka všade. Hneď v úvode príde človek na to, ako jednoducho sa s ním dá manipulovať. Čítať viac
kika
Neoverený nákup
14.3.2013
Názor čitateľa
Skvela kniha o ludskom iracionalnom spravani. Obsahuje mnozstvo prekvapivych informacii potvrdenych vedeckymi experimentmi. Urcite odporucam Čítať viac
Viktor
Neoverený nákup
22.12.2012
Názor čtenáře
Excelentná kniha, nevyhnutnosť pre každého obchodníka a podnikateľa. Ukáže vám, ako ľudia pri nákupe rozmýšľajú a ako to využiť pri predaji ;) Čítať viac
David Lörincz
Neoverený nákup
26.8.2012
Přečetl jsem jedním dechem
Tato kniha je jednou z nejlepších, které jsem v tomto oboru četl. Určitě si připravte hodně času, protože od knížky nebudete chtít odejít. Čítať viac

Čítať viac

„Existuje teória, ktorá tvrdí, že ak raz niekto zistí, prečo a načo presne je vesmír, ten sa okamžite vyparí a nahradí ho niečo ešte oveľa bizardnejšie a nevysvetliteľnejšie. Existuje aj druhá teória, ktorá tvrdí, že sa to už stalo. “