Krajina mŕtvych Georgea A. Romera je dlho očakávaným návratom zakladateľa žánru zombie hororov k jeho koreňom. Muž, ktorý pred 35 rokmi hororovým fanúšikom naservíroval kultový film Noc oživlých mŕtvol, natočil film, pri ktorom živí zomierajú hrôzou a mŕtvi oživajú vzrušením. V Romerovej desivej predstavivosti sa zrodila Krajina mŕtvych, miesto, v ktorom svet, tak ako sme ho poznali, je len spomienkou. Pozostatky ľudskej civilizácie prežívajú vo vnútri opevneného mesta, zatiaľ čo živí mŕtvi sa potulujú pustinou, ktorá ho obklopuje a hľadajú známky života. Vo vnútri mesta, ale taktiež existujú dva oddelené svety. Tí vyvolení obývajú mrakodrap Fiddler´s Green, v ktorom si užívajú absolútny luxus a tí menej šťastní živoria na uliciach. Obidve skupiny sú ale závislé na žoldnieroch, ktorí v obrnenom transportéri pravidelne vyrážajú z mestských brán do krajiny mŕtvych, aby v nej doplnili zásoby. V čele tohto teamu stoja dvaja muži, ktorí sa navzájom líšia ako voda a oheň. Cholo (John Leguizamo) si chce nebezpečnými výpravami zaistiť vstupenku do Fiddler´s Freen, Riley (Simon Baker) túži nájsť svet bez zombie a bez pilotov. Konflikt, ktorý sa medzi nimi rozhorí, ohrozí nielen ich samých, ale aj poslednú baštu ľudskej civilizácie. Armáda mŕtvych stojí pred jej bránami, pripravená využiť aj to najmenšie zaváhanie ich ochrancov. „Nocou oživlých mŕtvol som naštartoval proces, ktorého dôsledky som si na začiatku neuvedomoval,“ spomína Romero. „Nikdy som nemal v úmysle vytvárať bezduchých zombie, moje filmy boli skôr kritikou pomerov doby, v ktorej vznikli. Príbeh sa možno neustále opakuje, ale zakaždým prináša niečo iné. Krajina mŕtvych, rozpráva o komunite, ktorá si myslí, že sa môže izolovať od zlého sveta tam vonku, jasne odkazuje na naše ignorovanie hrozieb terorizmu,“ hovorí režisér. Príbeh Krajiny mŕtvych je ale natoľko strhujúci, že si tento odkaz možno ani nevšimnete. A môže za to aj sám režisér, respektíve jeho schopnosti. „George je prvotriedny rozprávač a filmový remeselník, nevyčerpateľná studňa nápadov a naviac miluje hororový žáner. To ho zaraďuje na absolútny vrchol,“ komentuje jeho prácu producent Peter Grunwald.