Scratch starter - Ľuboš Jaroš, Check IT, 2017

14,99 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Scratch starter - Ľuboš Jaroš, Check IT, 2017
Scratch starter - Ľuboš Jaroš, Check IT, 2017

Scratch starter

Programovanie pre deti

V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať... Čítať viac

Vydavateľstvo
Check IT, 2017
Počet strán
171

V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať a vyhľadávať informácie na internete, písať práce, komunikovať na diaľku... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Slovenčina
Vypredané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Dostupné v 9 knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Pollyanna - Eleanor H. Porter, Kumran, 2024

Viac o knihe

V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať a vyhľadávať informácie na internete, písať práce, komunikovať na diaľku, prijímať emaily a hrať hry. To však ešte nemusí znamenať, že sme „digitálne gramotní“, keď nemáme dostatočné schopnosti, ako vytvoriť animáciu, simuláciu alebo vlastné hry. Môžeme to prirovnať k tvrdeniu: „Vieme čítať, no písať už nie.“ Technológie nám umožňujú sebarealizovať sa. Základnou schopnosťou ako im porozumieť je algoritmické a logické myslenie. Algoritmické myslenie je vytváranie postupov, ako riešiť dané problémy. Programovanie je efektívny spôsob, ako rozvíjať tieto schopnosti. S algoritmami sa stretávame aj v situáciách bežného života, napríklad pri návode na prípravu dobrého jedla, pri zmontovaní písacieho stola, pri návode na obsluhu spotrebičov alebo poskladaní modelu zo stavebnice.

Prostredie Scratch je výborný nástroj pre deti, ktorý rozvíja ich kreativitu. Umožňuje navrhnúť si vlastné postavičky, ktoré môžeme následne oživiť v animovanom filme. Vytvoriť simuláciu kreslenia geometrických útvarov, naprogramovať vlastnú dvojrozmernú hru. To, čo vytvoríme, vieme šíriť na oficiálnej stránke, kde si môžeme pozrieť, ako fungujú diela iných, komentovať ich alebo upraviť. Prostredie Scratch je voľne dostupné a lokalizované do obrovského množstva jazykov, vrátane slovenčiny. Práca v ňom je pomerne jednoduchá. Príkazy sú roztriedené do niekoľko farebne odlíšených kategórií. Programujeme tak, že si vyberieme príkaz a presunieme ho do scenára. Tu príkazy spájame do blokov. Takýto spôsob ponúka široké spektrum možností ako experimentovať. Scratch zahŕňa rôzne koncepty programovania ako cyklus, podmienky, premenné alebo procedúry. Navyše je prostredie navrhnuté tak, aby v ňom nevznikali nespustiteľné kódy. Príkazy sa k sebe dajú pripojiť, iba vtedy, ak to má zmysel. Scratch spúšťa programy v reálnom čase a je možné ich upravovať aj za „behu“. Podstatná výhoda prostredia spočíva v tom, že je veľmi intuitívne a deti si naň rychlo zvyknú.

Kniha vychádza zo skúseností z vyučovania programovania počas kurzov. Obsahuje prvú časť materiálov, ktoré sú venované zoznámením sa s prvkami programovania ako sú súradnice, podmienky alebo premenné. Postupným prechádzaním kapitol zistíte, ako tieto prvky spolupracujú, až sa dostanete k vytvoreniu vlastnej hry.
Materiály sú navrhnuté takým spôsobom, aby dieťa vedelo samostatne prejsť celou knihou. Výstupom každej kapitoly je program. Učebný proces má podobu tutoriálu. Ten stavia na obrázkoch, ktoré čitateľa prevedú celým kódom. Obrázky sú obohatené vysvetľujúcim textom.

Vysvetlené sú všetky diely potrebné pre vytvorenie vlastnej hry alebo animácie. V druhom pokračovaní tejto knihy sa budeme venovať už samotným hrám. Ku knihe je online podpora, kde nájdete materiály a obrázky potrebné k jednotlivým témam.
Čítať viac
Počet strán
171
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
170×240 mm
Hmotnosť
395 g
ISBN
9788097267605
Rok vydania
2017
Naše katalógové číslo
293164
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Check IT

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

4,7 / 5

3 hodnotenia

2
1
0
0
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

Lubomir Herko
Neoverený nákup
21.11.2017
Vynikajúca kniha
Ak máte doma dieťa, ktoré má záujem o počítače a programovanie, ľahko sa zmotá na hravú formu, táto kniha je ideálna.

Tým, že Scratch sa vyučuje aj na niektorých základných školách, Vaše dieťa už prostredie pravdepodobne pozná. Kniha Vám pomôže dostať sa ďalej, tvoriť komplexnejšie programy a hry a dieťa pochopí aj ťažšie princípy programovania, ktoré sú bližšie k praxi.

Veľmi odporúčam.
Čítať viac

„Bola jeho Polárkou, pevným bodom, okolo ktorého sa krútil celý jeho svet. Bol presvedčený, že pokým bije srdce jemu alebo jej, ich osud bude nerozlučne spojený.“

Trója - Pád kráľov - David Gemmell, 2012
Trója - Pád kráľov
David Gemmell