Bod zlomu - Malcolm Gladwell, Ikar, 2013

11,90 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Bod zlomu

O malých zmenách s veľkými následkami

Kniha Bod zlomu je životopisom veľmi jednoduchej myšlienky. Podľa nej vznik módnych trendov, nástup a pokles kriminality, premena neznámych kníh na bestsellery, nárast fajčenia... Čítať viac

Vydavateľstvo
Ikar, 2013
288 strán
4 hodiny čítania

Kniha Bod zlomu je životopisom veľmi jednoduchej myšlienky. Podľa nej vznik módnych trendov, nástup a pokles kriminality, premena neznámych kníh na bestsellery, nárast fajčenia medzi dospievajúcou mládežou,... Čítať viac

  • Pevná väzba
  • Slovenčina
Vypredané

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Dostupné v 23 knižniciach. Požičať v knižnici

Ďalšie knižné vydania (2)
The Tipping Point - Malcolm Gladwell, Abacus, 2002
Brožovaná väzba
Angličtina, 2002
Viac ako 30 dní

13,50 €


The Tipping Point - Malcolm Gladwell, Hachette Book Group US, 2011
Brožovaná väzba
Angličtina, 2011
Vypredané

Naši škriatkovia odporúčajú

Mami, oci, som online - Petra Arslan Šinková, Fortuna Libri, 2023

Viac o knihe

Kniha Bod zlomu je životopisom veľmi jednoduchej myšlienky. Podľa nej vznik módnych trendov, nástup a pokles kriminality, premena neznámych kníh na bestsellery, nárast fajčenia medzi dospievajúcou mládežou, fenomén šírenia informácií ústnym podaním alebo akýkoľvek počet iných záhadných zmien, ktorými sa vyznačuje každodenný život, najlepšie pochopíme, ak ich budeme považovať za epidémie. Myšlienky, výrobky, správy aj spôsoby správania sa šíria rovnako ako vírusy. A dramatický moment v epidémii, keď sa všetko môže naraz zmeniť, je bod zlomu.

Autor nás zoberie do Baltimoru, aby sme sa poučili z tamojšej epidémie syfilisu. Predstaví nám tri fascinujúce typy ľudí, ktorých nazýva maveni, spájatelia a predavači. Hrajú zásadnú úlohu v epidémiách šíriacich sa ústnym podaním a diktujú náš vkus, trendy a módu. Vezme nás do štúdií detských televíznych programov Sesame Street (Sezamová ulica) a Blue´s Clues (Blueine stopy) i do fascinujúceho sveta muža, ktorý pomohol založiť Columbia Record Club. Tu preskúmame, ako zostavovať správy, aby mali čo najväčší vplyv na príjemcov. Navštívime high-tech spoločnosť v Delaware a zistíme, ako bod zlomu riadi život skupín, a newyorské metro, aby sme pochopili, ako sa tam podarilo zastaviť epidémiu kriminality.

Zmyslom tohto všetkého je nájsť odpoveď na dve jednoduché otázky tvoriace podstatu toho, čo by sme radi dokázali ako vychovávatelia, rodičia, pracovníci marketingu, obchodníci a zákonodarcovia: Prečo niektoré myšlienky, spôsoby správania alebo výrobky naštartujú epidémie a iné nie? A čo máme urobiť, aby sme sami naštartovali a riadili vlastné pozitívne epidémie?
Pre zobrazenie tohto obsahu potrebujeme sušienky.
Povoliť cookies a zobraziť
Čítať viac
Originálny názov
The Tipping Point
Počet strán
288
Väzba
pevná väzba
Rozmer
135×207 mm
Hmotnosť
359 g
ISBN
9788055136479
Rok vydania
2013
Naše katalógové číslo
156505
Jazyk
slovenčina
Preklad
Vydavateľstvo
Ikar
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

3,8 / 5

13 hodnotení

4
3
5
1
0

Ako sa páčila kniha vám?

Recenzie čitateľov

Ivan Vnučko
Neoverený nákup
27.1.2018
Dobrá kniha, príšerný preklad
Výborná kniha, ktorú pre mňa nečitateľnou spravil príšerný slovenský preklad. Chápem, že ide o náročný materiál, autor používa odborné výrazy, populárno-vedecké prirovnania (faktor lepkavosti) a americké reálie. Ale autorka prekladu z toho urobila kostrbatý guláš. Po 100 stranách odkladám a zoženiem si originál. Čítať viac
5

Som stále ten istý jednoduchý a zvedavý chlapec, akým som bol keď som mal 6 :-)

Štefan Tóth
Overený zákazník
5.1.2014
Dobrá kniha so zlým názvom
Prečo niektoré myšlienky sa javia byť odstupom času také prelomové, s obrovským vplyvom na spoločnosti i jednotlivcov? Aké zákonitosti stoja za tým, že niektoré nápady, myšlienky, či presvedčenia získajú obrovskú popularitu, kým iné vyhasnú v ústraní, zväčša len v spoločnosti zopár zasvätených intelektuálov, či fanatikov? Kniha Malcolma Gladwella s názvom Bod zlomu sa snaží pozrieť sa na fenomén sociálnych epidémií analýzou hlavných faktorov, stojacich za ich šírením.

V mnohých čitateľoch prevládne pri prvotnom listovaní publikáciou a začítaní sa do úvodných kapitol veľké sklamanie. Názov knihy – Bod zlomu totiž len primálo opisuje to, čomu sa autor prvotne venuje. Skvelý marketingový ťah vydavateľa je dosť mätúci. Kniha sa totiž problematike bodu zlomu venuje skutočne len okrajovo. Podstata knihy spočíva v analýze sociálnych epidémií. Autor hľadá vysvetlenie ich výnimočnosti v špecifickej konfigurácii troch faktorov: v zákone jedinečných (šíriteľov), vo faktore lepkavosti (príťažlivosť myšlienky) a v sile kontextu. Postupne v jednotlivých kapitolách rozoberá vplyvy jednotlivých faktoroch na konkrétnych príkladoch, ktoré si ako pozorný žurnalista a korešpondent všimol. Brilantný vyjadrovací štýl autora sa však v niektorých kapitolách mení na dlhé a bezvýznamné analýzy ešte bezvýznamnejších javov. Najnudnejšou kapitolou je bezpochyby analýza faktoru lepkavosti, kde sa Gladwell venuje podstate úspechu detských relácií vysielaných v amerických televíziách v 70-tych a 90-tych rokoch.

Postupne autor predstavuje zákon výnimočných, v ktorom hľadá hlavné tri typy osobností, ktoré stoja za sociálnymi epidémiami. V prvom rade opisuje význam spájateľov, teda tých, ktorí vďaka svojim rozsiahlym kontaktom majú úžasnú sociálnu silu preposielať informácie a posolstvá do širokých sociálnych okruhov. V mavenoch vidí informačných špecialistov zhromažďujúcich poznatky, analyzujúcich jednotlivé aspekty informácií. V treťom type vidí predavačov – sociálnych expertov, či manipulátorov schopných ľudí presvedčiť o svojich myšlienkach a zámeroch. Práve interakciou týchto troch typov osobností vzniká jedinečná sila sociálnych epidémií, čo autor dokladá niekoľkými príkladmi z histórie.

Vo faktore lepkavosti vidí Gladwell určitú príťažlivosť informácie ako prvotný predpoklad epidemického šírenia medzi ľuďmi. Poukazuje na to, že zmena podania, či malé prispôsobenie obsahu môže zásadne zmeniť jej schopnosť upútať pozornosť ľudí. V sile kontextu ako tretieho predpokladu sociálnych epidémií vidí možnosti prostredia vplývať na chovanie ľudí, neraz totiž majú i malé javy v prostredí ohromnú silu vplývať na sociálne správanie jednotlivcov, tak ako to dokladá na príklade teórie rozbitých okien na pokles kriminality v New Yorku v druhej polovici 90-tych rokov.

Ľahký a rozvláčny pisateľský štýl autora dokáže rýchlo upútať pozornosť čitateľa, a to vo väčšej miere ako zneužitý marketingový ťah s názvom knihy. Predostrené myšlienky však dobre opisujú podstatu sociálnych epidémií, i keď sa autor miestami značne rozpisuje a odvádza pozornosť čitateľa smerom k podrobnej analýze menej podstatných faktov. Ľahké čítanie však môže spríjemniť ináč dlhé jesenné, či zimné večeri jednotlivcom zaujimajúcim sa o behaviorálnu ekonómiu, či pop-psychológiu.
Čítať viac

Malcolm Gladwell

Čítať viac

Vydavateľstvo Ikar

Čítať viac

„Pretože každá výnimočná chvíľa, je len všedná chvíľa prežitá s výnimočným človekom. “