Mních, ktorý predal svoje Ferrari
Výnimočný príbeh o naplnení osudov a snov
Mních, ktorý predal svoje Ferrari, je kniha, ktorá sa stala fenoménom. Vyšla pred desiatimi rokmi a odvtedy zmenila miliónom ľudí život. Čítať viac
Mních, ktorý predal svoje Ferrari, je kniha, ktorá sa stala fenoménom. Vyšla pred desiatimi rokmi a odvtedy zmenila miliónom ľudí život. Čítať viac
Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!
Som žena, mama, dcéra, sestra, partnerka. Čas strávený v prírode je pre mňa najlepšou prevenciou pred útrapami, avšak rada svoje myšlienky nechávam blúdiť aj nad knihami. ☺️
Bývalá študentka Žilinskej univerzity, ktorá sa po práci presunie do komfortnej zóny s dobrou knihou v ruke ????. Ak to počasie a chuť dovoľuje, tak aj turistika a dobré jedlo sú kvalitnou náhradou za knihu.
Knihomoľka so slabosťou pre horor, no nepohrdnem ani svetovou klasikou či japonskou mangou. Prečo sa obmedziť na jeden žáner, keď knižný svet nám otvára dvere do mnohých zákutí.
Vystavať svoj život na nových pilieroch nemusí byť také komplikované. (Martina Melišková), plutonium
Robin. S. Sharma pracoval ako advokátsky koncipient pre Najvyšší súd. Je autorom 15 kníh. Je autorom knihy Mních, ktorý predal svoje ferrari z ktorej sa predalo viac ako 3 milióny výtlačkov. Sharma je zakladateľ firmy obchodné školenia s názvom Sharma Leadership International Inc so sídlom v kanadskom Toronte. Sharma je motivačný rečník a dostal Zlatú paličku - cenu od Toastmasters International v roku 2011.
Ako vzniklo vaše vydavateľstvo?
Bude to znieť otrepane, ale vždy sme milovali knihy. Jeden príklad za všetko – pri návrate z trojročného pobytu v Austrálii v roku 2001 sme so sebou na Slovensko prepravovali okolo 200 kníh (colníci nechceli veriť, že vo väčšine z 38 krabíc sú knihy). Keďže náš “background” tvorí grafický dizajn a reklama, v roku 2001 sme založili grafické štúdio a zároveň začali vydávať časopis. S časopisom to nevyšlo, ale v roku 2004 sa objavila príležitosť.
Pracovali sme na zákazke pre eventovú agentúru, ktorá organizovala návštevu bývalého CEO General Electric a jedného z najznámejších manažérov na svete – Jacka Welsha. Povedali sme si – čo keby sme pri tej príležitosti vydali knihu? A tak v októbri 2004 uzrela svetlo sveta naša prvá kniha Jack Welsh a jeho lexikón lídrov a vydavateľstvo Eastone Books bolo na svete.
Podľa čoho si vyberáte tituly, ktoré vydáte?
Keďže vydávame knihy z oblastí biznis, motivácia, osobný a duchovný rozvoj, alternatívna medicína a jazyková literatúra, vždy sa pri výbere pýtame, čo daná kniha prinesie čitateľovi. Bude z nej mať úžitok? Posunie ho niekam? Pomôže mu vyriešiť nejaký problém?
To sú pre nás hlavné kritériá a v rámci nich sa snažíme vyberať to najlepšie, čo sa v daných oblastiach v zahraničí vydáva a je relevantné pre náš trh. Kedysi v začiatkoch sme raz vydali knihu čisto pre peniaze – mysleli sme: to bude určite trhák. Veľký omyl.
Dodnes sa tej knihy nevieme zbaviť, ale aspoň nám pripomína to, čo tvrdia všetci úspešní ľudia a čo skvelo zhrnul výnimočný rakúsky psychológ Viktor Frankl vo svojej knihe Hľadanie zmyslu života: “Nezameriavajte sa na úspech. Čím viac sa naň zameriate, tým viac ho miniete, pretože úspech, podobne ako šťastie, nemôže byť cieľom – je nepriamym následkom toho, že sa venujeme niečomu väčšiemu, ako sme my sami.”
Na ktorú knihu ste najviac hrdí?
To je ako opýtať sa rodiča, ktoré dieťa má najradšej. Sme hrdí na všetky naše knihy. Výpravné detské interaktívne knihy, ako bola Egyptológia, Drakológia atď., ktoré sme vydávali pred pár rokmi, boli nesmierne náročné po grafickej stránke – museli sme si vyrábať vlastné fonty (typy písma), prispôsobovať lay-out textu veľmi obmedzenému priestoru medzi obrázkami, spĺňať náročné technické požiadavky zahraničných tlačiarní, ktoré tieto knihy vyrábali. Dovolím si tvrdiť, že by to zvládlo máloktoré vydavateľstvo.
Biznis literatúra a biografie svetových podnikateľov sú zas náročné po prekladovej a redakčnej stránke – taká Snehová guľa (viac ako 1000-stranový životopis najúspešnejšieho svetového investora Warrena Buffetta) nám dala poriadne zabrať – klobúk dole pred našimi redaktorkami. Takže, sme hrdí na všetky minulé aj budúce knihy. Už teraz sa vytešujeme z kníh, ktoré plánujeme na druhý polrok aj začiatok budúceho roka – sú naozaj dobré. Nechajte sa prekvapiť.