Marketing v 21. storočí vstupuje do svojej novej éry charakterizovanou hlavne dvoma fenoménmi: digitalizáciou a udržateľnosťou.
O digitalizácii v marketingu bolo už napísaných množstvo kníh, od tvorby úspešného webu, zarábajúceho blogu, marketingu na facebooku či instagrame až po príručky pre influencerov, ako na svoje siete prilákať čo najviac followerov.
Spojenie udržateľnosti a marketingu je však pre mnohých abstraktnejšia a zároveň komplikovanejšia téma. Vyžaduje si multidisciplinárny prístup a jej pochopenie v plnej komplexnosti. Poukazuje totiž na nevyhnutnosť transformovať konvenčný marketing, a to nie len zo strany firiem, spotrebiteľa či vzdelávania, ale aj v rámci celej spoločnosti, hospodárstva a ekonomického myslenia.
Kniha Udržateľný marketing hľadá odpovede na otázky:
– Ktoré megatrendy ovplyvňujú marketing v 21. storočí?
– Prečo potrebujeme kritickú reflexiu základných predpokladov marketingu, noriem a hodnôt a ktorým smerom sa marketing uberá?
– Prečo a ako nastáva posun zameriania spotrebiteľa na nákup k zvažovaniu spotreby ako holistického procesu?
– Ako nastaviť marketingovú stratégiu reflektujúcu ekologické a sociálne problémy?
– Ako pochopiť sociálno – ekologické vplyvy produktov na mikroúrovni?
– Aké marketingové nástroje môžu použiť firmy na podporu udržateľnosti?
– Aká je budúcnosť udržateľného marketingu?