Pedagogická diagnostika v materskej škole je viac ako len povinná byrokracia, jej
úlohou je odhaliť individuálne vlastnosti detskej osobnosti a pripraviť deti na vstup do školy.
Publikácia má pomôcť učiteľkám nadobudnúť istotu v postupe diagnostikovania a interpretácii výsledkov,
obsahuje ucelený prehľad informácií od teoretických východísk diagnostiky a jej metód až po stimulujúce aktivity na prácu s deťmi.
Cieľom tejto publikácie je pomôcť učiteľkám materských škôl zorientovať sa v rozsiahlej
problematike pedagogickej diagnostiky, správne analyzovať prejavy dieťaťa predškolského veku a následne zvoliť vhodné aktivity, ktoré budú stimulovať jeho osobnosť.
V publikácii nájdete:
teoretické východiská pedagogickej diagnostiky a jej využitie v praxi,
diagnostické metódy aplikované na motorickú, intelektuálnu a estetickú a morálnu a sociálno-emocionálnu oblasť
možné postupy diagnostikovania,
činnosti podporujúce individuálny rozvoj dieťaťa,
stimulujúce edukačné hry a aktivity.
Obsah dvoch zakladačov:
A Východiská pedagogickej diagnostiky
A 1 Diagnostika a osobnosť dieťaťa
A 2 Spolupráca s odbornými inštitúciami a rodinou
A 3 Metódy pedagogickej diagnostiky
B Obsah pedagogickej diagnostiky
B 1 Hra ako zdroj pedagogickej diagnostiky
B 2 Oblasť motoriky
B 3 Intelektuálna a estetická oblasť
B 4 Morálna a sociálno-emocionálna oblasť
C Využitie metód a techník pedagogickej diagnostiky v praxi
Pedagogická diagnostika v oblasti motoriky
CM 1 Fyzický vývin
CM 2 Psychomotorika
Pedagogická diagnostika intelektuálnej a estetickej oblasti
Pedagogická diagnostika morálnej a sociálno-emocionálnej oblasti
CMS 1.1 Vzťahy s okolím dieťaťa
D Rozvíjajúce edukačné aktivity
D 1 Edukačné aktivity na rozvoj oblasti motoriky
D 2 Edukačné aktivity na rozvoj intelektuálnej a estetickej oblasti
D 3 Edukačné aktivity na rozvoj morálnej a sociálno-emocionálnej oblasti