Kristove roky
Maliar Juraj, v Prahe žijúci Slovák, si po svojej tridsiatke stále viac a viac uvedomuje bezcieľnosť života, ktorý dovtedy viedol. Musí sa rozhodnúť medzi dvomi ženami, medzi dedinou a mestom, medzi tvorbou a remeslom. Túži po umení, no zároveň chápe, že sa niečím musí živiť.
Juraj, a Slovak artist living in Prague, realizes that his life is passing without purpose. It is time for him to choose between two women, the city and the country, and creative work and practical craft. While he feels passionate about art, he knows he also has to earn a living.
Vtáčkovia, siroty a blázni
Mozaikovité podobenstvo sa síce odohráva v bližšie neurčenom čase a priestore, avšak šialený svet bez ideálov, plný násilia, cynizmu a beznádeje, ktorý pred nami zobrazuje, v mnohých ohľadoch veľmi silne pripomína spoločenskú atmosféru v Československu po auguste 1968.
Although this mosaic-like parable is set in an undefined space and time, the insane world which it depicts, a world without ideals, filled with violence, cynicism and hopelessness, strongly resembles the social atmosphere in Czechoslovakia after August 1968.
Sedím na konári a je mi dobre
Príbeh odlišných, no nerozlučných priateľov – komedianta Pepeho a vojaka Prengela – sa odohráva krátko po 2. svetovej vojne. Keď ich osudy spojí náhodne nájdené zlato a pridá sa k nim židovské dievča Ester, začnú sa pokúšať o naplnenie svojej predstavy o šťastí spolu v trojici.
This story of two inseparable friends – circus comedian Pepe and soldier Prengel – takes place shortly after the end of WW II. When their fates are intertwined by the discovery of hidden gold and the arrival of a Jewish girl, Esther, the three of them together start their search for happiness.
Bonusy:
Texty o filmoch / information about the movies, ohlasy z tlače / press coverage, profily tvorcov / biographies, fotogalérie / photogalleries