V umení existuje krásny fenomén. Čas. Čas určuje kvalitu, prehodnocuje, odhadzuje, navracia. Jazz, zázrak hudby 20. storočia, vznikol z hudby prisťahovalcov, zmiešaním kultúr, zvykov, inej potreby vyjadrenia na novom kontinente. V umení platí, že nie vždy sú najlepší tí prví. Väčšinou tí najvýraznejší spracujú nápady svojich predchodcov. Hudba súboru Followers sa vracia k tým prvým, k tým, ktorí to vymysleli a na ktorých základoch stojí dnes celý jazz, country hudba, ale aj mnohá hudba vážna. Základy tejto hudby sú totiž úžasné. Čisté a úprimné, nápadité a originálne. Čas ju vracia späť, pretože si to zaslúži. The Followers hľadá korene a spoznáva myslenie prvých jazzových kapiel, prvých improvizácií, novej harmónie, novej hudby. Táto hudba sa prirodzeným spôsobom vracia k tvárnosti, improvizácii v hudbe na novom základe, tak ako tomu bolo v 17. storočí. Improvizácia, voľnosť, sloboda sú najspontánnejším prejavom človeka. Objavujú opäť po dlhom čase a táto hudba tak reaguje na slobodu nového sveta. Prináša kúzlo inakosti, rizika, tvorivosti a prináša nové možnosti. Stáva sa nositeľom novej a čarovnej hudby...
Tracklist:- 1. Oh, Lady Be Good! (1924) 2:28 (George and Ira Gershwin)
- 2. Nevertheless 2:57 (Harry Ruby, Bert Kalmar)
- 3. Swaller-Tail Coat (1933) 3:28 (Clarence Williams)
- 4. Body and Soul (1930) 3:52 (Edward Heyman, Robert Sour, Frank Eyton, Johnny Green)
- 5. Swing Guitar (1942) 2:46 (Thomas Waller)
- 6. Livin´ High (1925) 3:14 (Maceo Pinkard)
- 7. Horizontal 2:45 (David-Ricca)
- 8. Divorce Me C. O. D. 2:53 (Merle Travis)
- 9. Close Fit Blues (1927) 3:08 (Clarence Williams)
- 10. No Vacancy 2:45 (Merle Travis)
- 11. Chocolate Avenue (1933) 4:51 (Clarence Williams)
- 12. Everybody Loves My Baby (But My Baby Don?t Love Nobody But Me) (1924) 2:25 (Jack Palmer / Spencer Williams)
- 13. Bois de la Cambre (1943) 3:24 (Gus Viseur)
- 14. So Round, So Firm, So Fully Packed 2:58 (Merle Travis)
- 15. Candy Lips (1927) 2:51 (Mike Jackson / Jack Lauria)
- 16. Autumn Leaves (1945) solo clarinet 2:54 (Joseph Kosma)