Knihy
E-knihy

Často kladené otázky

Kto sa pýta, ten dostane odpoveď:) Tu sú niektoré vaše často kladené otázky. Ak ste nenašli odpoveď na vašu otázku, prosím, kontaktujte nás.

Témy sekcie

  1. Všeobecné otázky o nákupe v Martinuse
  2. Osobný odber a poplatky
  3. Rezervácia v kníhkupectve

1. Všeobecné otázky o nákupe v Martinuse

Posielate objednávky aj do Českej republiky a zahraničia?

Áno. Máme však k tomu niekoľko upozornení: vybavovanie takejto objednávky sa môže trochu predĺžiť, najmä kvôli dlhším dodacím dobám Slovenskej pošty pre zásielky do zahraničia. Taktiež treba počítať s vyšším poštovným, ktoré je vám účtované vždy podľa aktuálneho cenníka Slovenskej pošty. Spôsoby platby sú taktiež obmedzené: na dobierku tovar posielame len do Českej republiky, pre zahraničné objednávky odporúčame spôsob platby on-line úhradu kartami VISA, MasterCard alebo prostredníctvom služby PayPal, pri ktorých Vám okrem samotného poštovného nevznikajú žiadne ďalšie náklady. Poštovné sa odvíja od váhy balíka, tu nájdete orientačné ceny poštovného do zahraničia.

Dokážete zohnať aj tituly, ktoré sa nenachádzajú vo vašej ponuke?

Áno. Nie je to však vždy jednoduché a nie vždy sa nám to podarí - ale snažíme sa :-). Napíšte nám na info@martinus.sk a my urobíme všetko, čo je v našich silách :)

Čo znamená, keď je pri titule uvedené, že je vypredaný? Dokážete mi ešte taký titul zohnať?

Ak je pri knihe uvedené, že je vypredaná (a zároveň tam nie je uvedené, že sa chystá dotlač), znamená to, že vydavateľ knihy, resp. distribútor už nemá na sklade žiadne výtlačky. Preto vám túto knihu už nedokážeme zabezpečiť. Teoreticky však môžete mať šťastie v niektorých kníhkupectvách, ktoré ešte majú posledné kusy na sklade. Ak je pri knihe uvedené, že sa chystá dotlač, znamená to, že knihu momentálne síce nie je možné zohnať, ale vydavateľstvo pripravuje dotlač. Knihu si môžete zarezervovať a ihneď, ako bude k dispozícii, budeme Vás informovať.

Prečo nemôžete vypredané knihy jednoducho dotlačiť?

Pretože nie sme vydavateľstvo. Aj keď vám vždy neradi hovoríme, že vám vypredanú knihu nemôžeme dodať, nemôžeme s tým, žiaľ, nič urobiť. Vydanie dotlače je výsostne v rukách vydavateľa knihy.

Prečo máte vypredané knihy aj naďalej vo svojej ponuke?

Pretože nechceme knihy len predávať, ale byť aj bohatým zdrojom informácií o nich. A preto vám na stránke ponúkame aj prehľad všetkých kníh, ktoré kedysi boli dostupné, no teraz už nie sú. Ak nájdete zaujímavú vypredanú knižku napr. v knižnici- uvidíte, čo si o nej mysleli naši zákazníci v minulosti.

Už som vytvoril objednávku, avšak teraz som objavil ešte jeden titul, ktorý by som k nej chcel doplniť. Je to možné?

Samozrejme. Napíšte nám názov titulu a číslo vašej objednávky, ku ktorej si prajete doplniť titul, na objednavky@martinus.sk. A ak vďaka tomu celková hodnota vašej objednávky prekročí hranicu na získanie bezplatného poštovného, budete ho mať, pochopiteľne, zadarmo. (Pozrite si podmienky poštovného).

Čo je darčeková poukážka? Ako je možné ju získať?

Darčeková poukážka je kód, po zadaní ktorého je na objednávku uplatnená zľava vo výške sumy poukážky. Darčekové poukážky je možné aj kúpiť.

Môžem darčekovú poukážku uplatniť aj pri nákupe v kníhkupectve?

Áno, väčšinu. Využitie niektorých poukážok (väčšinou ide o poukážky v hodnotách do 10 €) sú však obmedzené pre využitie iba pri internetovej objednávke. Ak by ste chceli vašu poukážku využiť pri nákupe v našom kníhkupectve, môžete si to pre istotu u nás vopred potvrdiť.

Ak je pri knihe uvedené, že posielate do 7 dní, znamená to, že do 7 dní budem mať knihu doma?

Doba dodania, ktorá môže byť pri každom titule iná, je vždy orientačná. Znamená, do koľkých dní knihu odovzdáme doručovacej spoločnosti (pošta, kuriér, balíkomat). K tejto dobe teda treba pripočítať dva pracovné dni na doručenie (podľa vybraného spôsobu doručenia). Ak ste si vybrali osobný odber, vaša objednávka je v kníhkupectve pripravená zvyčajne hneď na druhý deň po jej vybavení (a niekedy sa nám to podarí dokonca ešte v ten istý deň). Pre viac informácii si pozrite našu prehľadnú infografiku, v ktorej vysvetľujeme ako objednávka putuje až k vám.

Ak si objednám viac titulov, ktorých dodanie je rozličné (napr. jeden má 7 dní a druhý 21 dní), pošlete mi ich postupne?

Iba ak si to budete želať. S postupným posielaním sú totiž spojené náklady, a uvedené poštovné platí len pre odoslanie jednej zásielky. V prípade, že si objednáte viac titulov s rôznymi dodacími dobami, pošleme Vám ich až vtedy, keď budeme mať na sklade všetky.

Uvádzate ceny vrátane DPH?

Áno. Všetky ceny uvedené na stránke sú vrátane príslušnej DPH (10% na knihy, 20% na ostatný tovar, ak nie je na faktúre uvedené inak). Sme platcovia DPH, ak ste teda firma, môžete si uplatniť vrátenie DPH a dať do nákladov literatúru, ktorá súvisí s predmetom vášho podnikania.

Čo je „wishlist“?

Wishlist (čítaj „višlist“) je anglické slovo, ktoré vo voľnom preklade znamená „zoznam tajných želaní". Je to služba určená naším zaregistrovaným zákazníkom. Jednoduchým kliknutím si doň môžete ukladať tituly, ktoré Vás zaujali a ktoré by ste si možno v budúcnosti chceli kúpiť (vaše „tajné želania"). Alebo si počas roka zaznačujte knihy, ktoré by mohli byť skvelým darčekom pod stromček či na narodeniny. Je to na Vás... tituly z wishlistu môžete kedykoľvek presunúť do nákupného košíka a ihneď si ich objednať.

Nedarí sa mi prihlásiť. Čo mám robiť?

V prvom rade je potrebné, aby ste u nás mali vytvorené konto (registráciu). Pre správne fungovanie nášho obchodu je tiež treba mať povolené cookies. Ak ste zabudli vaše heslo, môžete si ho nechať poslať na vašu e-mailovú adresu. A ak už nič z toho nepomôže, stále sme tu pre Vás na adrese webmaster@martinus.sk

Prečo mám platiť servisný poplatok za použitie darčekovej poukážky?

Darčekové poukážky sú skvelý nápad, ktorý už ušetril nejeden problém so zlým výberom darčeka. Preto nás v Martinus.sk veľmi teší, ak sa rozhodnete použiť ich práve v našom kníhkupectve. Akceptujeme viacero druhov - Ticket Compliments, Ticket Energy, Ticket Multi, VAŠA Slovensko (Darčekový lístok a Relax lístok) a DOXX Plus. Prečo sme však zaviedli 5% servisný poplatok za platenie internetových objednávok darčekovými poukážkami?

Ich využívanie má totiž dva háčiky. Tým prvým je nemalá miera administratívnych úkonov, ktoré nás stoja mnoho času a úsilia. Druhým sú poplatky účtované firmami, ktoré darčekové poukážky vydávajú, pri ich preplácaní. Internetové zľavy, časová náročnosť spracovania poukážok a poplatky za preplatenie, sú tak nevýhodná kombinácia, že sme mali na výber len z dvoch alternatív.

Neumožniť platbu darčekovými poukážkami v prípade internetových objednávok (podobne ako takmer všetky internetové obchody), alebo znížiť internetovú zľavu o spomínaných 5%. Druhá alternatíva sa nám tak zdala ako oveľa prijateľnejšia. Stále máte možnosť platiť aj za internetové objednávky darčekovými poukážkami (a vybrať si tak z viac ako stotisíc titulov z pohodlia domova), a zároveň takmer vo všetkých prípadoch stále aj ušetriť.

Samozrejme, ak platíte darčekovými poukážkami len časť objednávky, 5% manipulačný poplatok sa týka len časti, ktorú ste nimi platili, nie celej hodnoty nákupu. Veríme, že aj pre vás, našich zákazníkov, je táto alternatíva prijateľnejšia, než úplne zrušenie možnosti platby darčekovými poukážkami.

2. Osobný odber

Prečo mám platiť za osobné odbery?

Osobný odber internetových objednávok je úžasná vec a nás veľmi teší, že neustále pribúdajú noví Martinusáci, ktorí ho využívajú - vďaka tomu Vás totiž môžeme stretnúť aj naživo, nielen prostredníctvom e-mailu alebo poštára. Vám zase prináša prakticky kompletnú ponuku internetového kníhkupectva a žiadnu potrebu čakať doma na poštára alebo kuriéra - osobný odber si vyzdvihnete vtedy, kedy Vám to vyhovuje. A, samozrejme, prináša Vám knihy či filmy za nižšie ceny ako v bežných kníhkupectvách.

Je to teda výborná alternatíva k doručeniu vašich vytúžených vecí poštou alebo kuriérom, s ktorým sú spojené prepravné náklady. Avšak aj keď to na prvý pohľad nie je vidieť, aj osobný odber niečo stojí. Za vybavením každej objednávky je prakticky rovnaký objem ľudskej práce a spotrebovaných vecí ako sú papier, na ktorom je vytlačená faktúra alebo SMS, ktorú Vám pošleme. Tieto náklady sa až tak nemenia v závislosti od počtu kníh, ktoré si objednáte - či si ich objednáte jednu alebo päť, náklady na celú objednávku sú takmer rovnaké. Je to podobné, ako keď varíte vajíčka. Vody musí byť takmer rovnako a na jej zovretie miniete podobne veľa energie bez ohľadu na to, či varíte jedno alebo päť.

Povedzme teda, že si u nás kúpite novú evitovku so zľavou 20%. Jednu knihu v jednej objednávke. My tú knihu vyberieme zo skladu (alebo objednáme od dodávateľa, ak ju aktuálne na sklade nemáme), zaradíme do vašej objednávky, vytlačíme k nej faktúru, zabalíme vám ju do fólie (aby sa prepravou nepoškodila a v predajni nepomiešala s ostatnými) a pošleme ešte v ten deň do kníhkupectva, ktoré ste si zvolili. (Áno, aj osobné odbery musíme z nášho veľkého skladu posielať - akurát že nie ku vám domov, ale do nášho kníhkupectva v Bratislave, Žiline či Nitre.) Keď tam dorazí, pošleme Vám SMSku. A keď si následne po tú knižku prídete, radi Vám k nej dáme tašku, aby sa Vám dobre niesla domov.

Bez dlhých rečí - toto všetko stojí viac ako nám zostane z tej jednej knižky či DVD.

Predstavte si však, že si spolu s tou evitovkou objednáte aj nejakú novinku z Ikaru. Naša práca je prakticky rovnaká - jediná aktivita naviac je vybrať ešte jednu knižku zo skladu. Stále jedna fólia, jedna faktúra, jedna SMSka, jedna taška... ale 2 knihy, medzi ktoré sa náklady na jednu objednávku môžu rozložiť. A za to Vám ju už vieme vybaviť tak, ako si to predstavujeme my aj Vy.

A preto sme zaviedli poplatok 1,50 eur za doručenie na predajňu za osobné odbery v hodnote menšej ako 10 eur. Túto hranicu sme zvolili preto, lebo je to kúsok pod priemernou cenou jednej knihy na Martinus (a teda väčšiny objednávok sa nedotkne, dokonca aj keď si objednáte iba jednu knihu), zároveň je to však suma, pri ktorej už máme za čo vybaviť vašu objednávku. Pritom je to stále podstatne menej ako pri štandardnom poštovnom.

Zároveň je to však motivácia - pre nás aj pre Vás, aby sme spoločne neplytvali zdrojmi. Naším snom je, aby nikto nemusel platiť žiadne poplatky za doručenie vašich objednávok - či už poštou alebo na predajňu. To si však vyžaduje efektívne využívanie toho, čo všetci máme - teda povedané otvorene a priamo, viac položiek v jednej objednávke. Vždy je totiž lepšie, keď sa do jednej fólie zabalia 2 (alebo aj 4!) knižky. A keď k nim stačí vytlačiť iba jednu faktúru, nie niekoľko. A aj keď budete kráčať do Martinusu pre vašu objednávku, nebudete musieť merať cestu 3 krát a použijeme o niečo menej tašiek - aj keď recyklovateľných, ale stále tašiek.

Takže nabudúce, keď budete kupovať knižku, hoďte si do košíka ešte o jednu alebo dve viac. Dostanete ich so zľavou, o poplatku nebudete ani počuť a všetko bude krajšie.

3. Rezervácia v kníhkupectve

Čo je služba Rezervácia knihy v kníhkupectve a ako to funguje?

Chcete si kúpiť knihu v kníhkupectve, no bojíte sa, že sa vypredá, kým prídete? Titul si môžete vopred rezervovať na meno v jednom z našich kníhkupectiev. Na stránke detailu knihy kliknite na "Rezervovať v kníhkupectve za..." , vyberte si kníhkupectvo a vpíšte do formulára svoje meno a mobilné číslo. O priebehu rezervácie vás budeme informovať dvomi SMS správami. Jednou Vám potvrdíme, že sme žiadosť o rezerváciu zaznamenali a druhú pošleme v momente keď bude rezervácia pripravená. Po prijatí druhej SMS správy si môžete rezerváciu vyzdvihnúť. Potom stačí už len prísť k našej pokladni a kolegovia vám rezerváciu nájdu podľa mena.

Je táto rezervácia v kníhkupectve záväzná?

Táto rezervácia je bezplatná a nezáväzná, za titul zaplatíte až pri jeho prevzatí. Ak si knihu nevyzdvihnete do dvoch kalendárnych dní od potvrdenia dostupnosti, rezervácia bude zrušená. V praxi to znamená, že ak si rezerváciu vytvoríte v piatok na obed, knižku Vám budeme rezervovať do nedeľného večera.

Znamená to, že titul na 100% dostanem?

Radi by sme vám to sľúbili, ale vždy sa môže stať, že k dispozícii máme už len posledný kus, ktorý môže byť poškodený, stratený alebo rezervovaný pre iného zákazníka. Preto je treba počkať na potvrdzujúcu SMS s informáciou, že rezerváciu máme pre Vás pripravenú.

Aká bude cena mojej rezervácie?

Za titul vždy zaplatíte cenu, ktorú pri vytvorení rezervácie uvádzame. Upozorňujeme, že uvedená cena platí pri nákupe v kamenných kníhkupectvách a môže sa odlišovať od ceny uvedenej v internetovom kníhkupectve.

Ako môžem za rezerváciu zaplatiť?

Môžete platiť v hotovosti, platobnou kartou, prípadne darčekovou poukážkou. Čiže rovnako, ako keby ste titul našli v poličke a doniesli k pokladni.

Kedy a kde si môžem rezerváciu vyzdvihnúť?

Rezerváciu nie je možné vyzdvihnúť hneď, pripravujeme ich dva krát do dňa. V prvej SMS správe Vás budeme informovať ako rýchlo vieme preveriť dostupnosť titulu. Druhá SMS Vás bude informovať, že rezervácia už je pripravená.

Prečo nie je v zozname moje obľúbené kníhkupectvo?

Lebo Vami vybraný titul sa v ňom nenachádza a tak nie je možné si ho rezervovať. Môžete si naň však vytvoriť online objednávku a nechať si ho do kníhkupectva doručiť na osobný odber (v tomto prípade zaplatíte za titul cenu uvedenú na webe ako „Naša cena“).

Aký je rozdiel medzi rezerváciou a internetovou objednávkou?

Rezervácia sa týka titulov, ktoré máme na sklade priamo v kníhkupectve a titul je v cene platnej pre kamenné kníhkupectvá. Internetové objednávky vybavujeme nasledovne a platí pre ne cena, ktorú na webe uvádzame ako "Naša cena".

Máte ďalšie otázky? Nahanbite sa a spýtajte sa nás :)