Knihy
E-knihy

Predictably Irrational

Vydavateľstvo
HarperCollins Publishers, 2008

Why can a 50p aspirin do what a 5p aspirin can't? If an item is "free" it must be a bargain, right? Why is everything relative, even when it shouldn't be? How do our expectations influence our actual opinions and decisions?...

Čítaj viac

20,97 €

Bežná cena Bežne 22,07 €

Ušetríte 5%

Vypredané, je však dostupné novšie vydanie.

Zadajte e-mail a budeme vás informovať, keď bude kniha dostupná.

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

Why can a 50p aspirin do what a 5p aspirin can't? If an item is "free" it must be a bargain, right? Why is everything relative, even when it shouldn't be? How do our expectations influence our actual opinions and decisions? In this astounding book, behavioural economist Dan Ariely cuts to the heart of our strange behaviour, demonstrating how irrationality often supplants rational thought and that the reason for this is embedded in the very structure of our minds.
Predicatably Irrational brilliantly blends everyday experiences with a series of illuminating and often surprising experiments, that will change your understanding of human behaviour. And, by recognising these patterns, Ariely shows that we can make better decisions in business, in matters of collective welfare, and in our everyday lives from drinking coffee to losing weight, buying a car to choosing a romantic partner.
Čítaj viac
Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Počet strán
281
Jazyk
anglický
Vydavateľstvo
HarperCollins Publishers
Väzba
pevná väzba
ISBN
0007256525
Naše katalógové číslo
46750
Hmotnosť
540 g
Rok vydania
2008

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

4,9 / 5

16 hodnotení

48
8
2
1
0

Najužitočnejšie recenzie

longy
5
4.2.2016
Nedajte sa odradiť tým, že ide o "ekonomickú" literatúru. Autor v knihe formou pútavého a zaujímavého rozprávania opisuje ako prebiehali jeho výskumy, čo z tých výskumov vyplýva pre náš život. Kniha vám neposkytne návod ako sa vyhnúť tomu, že naletíte na nejakú akciu, zľavu alebo reklamu, ale naučí vás sa nad každou takouto ponukou zamyslieť a možno ušetríte pár eur. Kniha nie je zameraná čisto iba na ponuky "zadarmo" a nakupovanie, ale spomína aj iné oblasti života, napr. prokrastinácia, šetrenie peňazí, vplyv firemných benefitov na zamestnanca a podobne. Autor v knihe spomína aj svoje vlastné zážitky a posledná tretina knihy obsahuje práve takéto príbehy rôznych ľudí, ktoré sa vzťahujú k obsahu každej kapitoly.
Čítaj viac
Katrina13
2
14.3.2014
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným.
Čítaj viac
Jano
31.5.2018
Emócia víťazí nad rozumom
Veľmi zaujímavý titul, priam zo života. Podložené výskumom. Zistíte ako sa rozhodujeme na základe emócií a nie na základe rozumu. Uvidíte čo s nami robia city, emócie ako sa všetko mení keď sme vzrušení od vnímania cez správanie. SUPER Kniha ja ju odporúčam každému nielen ľuďom z marketingu.
Čítaj viac
renata
23.8.2016
treba prečítať
Výborná kniha pre tých čo preferujú vedecký prístup a fakty pred dogmami a subjektîvnymi názormi. Kombinuje ekonómiu, psychológiu, politiku, management, históriu a pritom sa veĺmi ĺahko číta. Nestáva sa mi, že by som niekedy dočítala knihu, ktorú som nedokázala prečítať za jednu noc, ale k tejto knihe som sa vrátila pri každej možnej príležitosti kým nebola dočítaná.
Čítaj viac
Jozef
30.6.2016
Výborná kniha
"Aké drahé je zadarmo" je len názov jednej z trinástich kapitol (plus nejaký bonusový materiál). Kniha sa teda zaoberá rôznymi témami, v ktorých autor vykonával zaujímavé experimenty. Kniha pomáha pochopiť ľudské správanie v rôznych situáciach, ako aj spôsoby, ako sa ich snažia niektoré skupiny ľudí využiť, či zneužiť. Knihu pokladám za vynikajúcu investíciu do života.
Čítaj viac
Tomáš Kuba
Tomáš Kuba
2.5.2016
Ako odolať marketingovým ťahom
Kniha a jej autor poskytujú fascinujúci pohľad na svet marketingu, v ktorom sa každá firma snaží dosiahnuť čo najväčšie zisky, pričom častokrát využívajú "psychologickú hru". Vďaka tejto knihe môže človek žiť nielen s menšími výdavkami, ale aj s pokojom a zachovaním rovnakého (ak nie vyššieho) životného štandardu, ako predtým.
Čítaj viac
longy
4.2.2016
Kniha nie je len o nakupovaní
Nedajte sa odradiť tým, že ide o "ekonomickú" literatúru. Autor v knihe formou pútavého a zaujímavého rozprávania opisuje ako prebiehali jeho výskumy, čo z tých výskumov vyplýva pre náš život. Kniha vám neposkytne návod ako sa vyhnúť tomu, že naletíte na nejakú akciu, zľavu alebo reklamu, ale naučí vás sa nad každou takouto ponukou zamyslieť a možno ušetríte pár eur. Kniha nie je zameraná čisto iba na ponuky "zadarmo" a nakupovanie, ale spomína aj iné oblasti života, napr. prokrastinácia, šetrenie peňazí, vplyv firemných benefitov na zamestnanca a podobne. Autor v knihe spomína aj svoje vlastné zážitky a posledná tretina knihy obsahuje práve takéto príbehy rôznych ľudí, ktoré sa vzťahujú k obsahu každej kapitoly.
Čítaj viac
Emil Myjavec
Emil Myjavec
14.7.2014
"...zadarmo nech aj črevo roztrhne..."
Relevantnosť niektorých výskumov je síce otázna, no kniha minimálne donúti zamyslieť sa nad tým, prečo vlastne občas robíme to, čo robíme... a či za to "zdarma" neplatíme až príliš vysokú cenu. :)
Čítaj viac
Pavol Michalec
Pavol Michalec
21.3.2014
Praktická
Praktická knížka do života. Odporúčam prečítať z toho dôvodu, že ušetríte na najbližších nákupoch minimálne toľko, koľko ste zaplatili za túto knihu... Veľa povedaného o manipulácii, ktorou nás lákajú predajcovia, reklamy a rôzne reťazce
Čítaj viac
Katrina13
14.3.2014
Názor čitateľa
Mne osobne sa kniha zdala zaujímavá možno v prvej tretine. Zvyšok knihy mi prišiel dosť nepraktický, výskumy nerelevantné - príliš zjednodušené a často na malej vzorke účastníkov a.i.. Kniha skôr upozorní čitateľa na to, že v niektorých obchodných rozhodnutiach a pravidelných súkromných nákupoch sa správa nelogicky a je ovládaný či už emóciami alebo momentálnym psychickým naladením, čo je podľa mňa už všeobecne známa vec a každý si ju dostatočne uvedomuje. Je to rýchle čítanie, ale stáva sa podľa môjho názoru nudným.
Čítaj viac

DAN ARIELY je profesor psychológie a behaviorálnej ekonómie na Dukovej univerzite. Americko-izraelsky autor ako osemnásťročný utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a dlhoročné stretnutie s nemocničným prostredím inšpirovalo mnohé z jeho prekvapujúcich zistení. Zhrnul ich zatiaľ do troch kníh, kde sa vždy z iného uhla venuje ľudskej iracionalite. S manželkou a dvoma deťmi žije v Severnej Karolíne.

Čítaj viac

HarperCollins je druhé největší nakladatelství na světě, které má pobočky v 18 zemích světa. Může se pochlubit více než dvousetletou historií. HarperCollins je výhradním vlastníkem 65 knižních značek, ročně vydává zhruba 10 000 knih ve 30 jazycích. V jeho portfoliu je přes 200 000 titulů jak v tradiční papírové, tak i v digitální podobě. Mimořádně bohatá knižní nabídka zahrnuje beletrii, literaturu faktu a populárrně naučnou, kuchařské knihy, alba, dětskou literaturu, slovníky a odbornou literaturu. Nakladatelstvi HarperCollins se sídlem v New Yorku je součástí koncernu NewsCor.

Čítaj viac

„Škola produkuje mnoho ľudí, ktorí vedia čítať, ale nevedia rozlíšiť, čo za prečítanie stojí a čo nie.“

George Macaulay Trevelyan