Knihy
E-knihy

Z dobrého skvelé (Good to Great)

Prečo niektoré spoločnosti urobia veľký skok vpred... a iné nie

Vydavateľstvo
Eastone Books, 2006

Kniha Good to Great, založená na 5-ročnom výskumnom projekte, odpovedá na otázku: "Môže sa dobrá spoločnosť stať skvelou, a ak áno, tak ako?"...

Čítaj viac

18,18 €

Bežná cena Bežne 18,22 €

Posielame do šiestich dní

Odporúčané tituly a kolekcie

Viac o knihe

Kniha Good to Great, založená na 5-ročnom výskumnom projekte, odpovedá na otázku: "Môže sa dobrá spoločnosť stať skvelou, a ak áno, tak ako?"

Postavená na dôslednej výskumnej metodológii a osviežujúcom edukatívnom štýle Jima Collinsa, Good to Great vysvetľuje, ako aj tie najkonzervatívnejšie spoločnosti môžu urobiť veľký skok, aby výkonom prekonali market lídrov ako sú Coca-Cola, Intel, General Electric či Merck.

Kniha je už niekoľko rokov bestsellerom v USA aj v iných krajinách (predaných vyše milióna výtlačkov) a je stále vyhľadávaná pre svoj prenikavý vhľad do fungovania spoločností.

Je vynikajúco napísaná, čo zaručuje priam napínavé čítanie plné prekvapujúcich faktov.
Čítaj viac
Kúpte spolu
Z dobrého skvelé (Good to Great) - Jim Collins
Firmy, ktoré sa rozhodli byť skvelé - Jim Collins, Morten T. Hansen
35,77 €
Ušetríte 1,44 €

Recenzie, kritiky

"Prekvapivé závery. Presvedčivé a inšpirujúce." Mgr. Jaroslav Haščák, partner private equity skupiny Penta

"Dobre položená otázka a skvelé príbehy ako odpovede. Platné nielen pre biznis." Oliver Brunovský, vydavateľ, TREND Holding

"Good to Great poskytuje jasný návod, ako vybudovať dlhodobo veľmi úspešnú organizáciu. Z tohto pohľadu kniha vysoko vyčnieva nad všetkými, ktoré boli doteraz na danú tému napísané, oslavované, a po čase aj zabudnuté." PhDr. Peter Benkovič, riaditeľ, Maxman Consultants

Našli ste v našom obsahu nejaké nepresnosti?
Dajte nám o tom vedieť.

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Originálny názov
Good to Great
Rozmer
162×232 mm
ISBN
8089217095
Naše katalógové číslo
25529
Počet strán
300
Hmotnosť
540 g
Rok vydania
2006
Väzba
pevná väzba s prebalom
Jazyk
slovenský
Vydavateľstvo
Eastone Books

Čo si myslíme my

Michal Meško
Michal Meško
martinus.sk
27. mája 2015

Kniha zďaleka nepatrí medzi novinky, no ak riadite firmu alebo rozbiehate biznis, neurobte tú chybu ako ja, že ju necháte roky ležať na poličke: začnite ju čítať hneď zajtra. Fascinujúce príbehy 11 firiem, ktoré sa z priemerných zmenili na skvelé. Žiadne nepriestrelné pravidlá na trvalý úspech, ale jednoduché princípy, ktorých dodržiavanie vás k nemu môže výrazne priblížiť.

Čítaj viac

Recenzie

Ako sa vám páčila kniha?

4,8 / 5

40 hodnotení

33
5
2
0
0

MATUS
14.3.2016
Vyskum nie je iba nazor
Je velmi dobre ze autor sa opiera o empiricke vyskumy a nie iba o jeho vlastne autospektivne vnimanie Leadrov a vedenia firmy. Je dobre ze zozbierane data analyzovali a stanovili jasne dovody preco sa dobrym spolocnostiam dari. Odporucam to precitat aj malym teamleadrom a Liniovym manazerom, nie len Riaditelom a majitelom firiem. skutocne mozem iba odporucat.
Čítaj viac
katarína
19.12.2013
má to jasnú logiku
Kniha naozaj ponúka návod ako z dobrej firmy spraviť skvelú. Dokonca mi to pripomína intuitívnu pedagogiku :). Rozhodne stojí za prečítanie...
Čítaj viac
katarína
19.12.2013
má to jasnú logiku
Kniha naozaj ponúka návod ako z dobrej firmy spraviť skvelú. Dokonca mi to pripomína intuitívnu pedagogiku :). Rozhodne stojí za prečítanie...
Čítaj viac
Peter Vidovic, Etarget
14.8.2008
Skvele a pouzitelne aj u nas
Jednoducho Treba Citat! Bez akychkolvek odbornych okridlenych viet: Ked sme tuto knihu precitali (citali sme ju viaceri vo firme), tak sme to co sme sa tam dozvedeli zacali praktizovat vo firme. Uspech sa dostavil. Aj Slovenske firmy mozu byt (a aj su) uspesne (doma aj v zahranici), len treba vediet ako na to a netreba sa bat! Je to kniha, ktoru treba citat ;-)
Čítaj viac
Ed
Ed
14.7.2008
Kniha vhodna len pre velmi malu skupinu ludi
Toto je kniha vhodna pre zamestnancov firiem ako su IB., De.. a pod.. Ale pre Slovenske male a stredne firmy je v podstate nepouzitelna. Mali by ju citat skor ludia z upadajucich velkych nadnarodnych koncernov. Ale pre beyneho citatela nie je vhodna.
Čítaj viac
Dušan Lukášik
7.11.2006
Sila osobnosti, schopnosť pracovať pre a v kolektíve a morálka managera
Podstatu tejto výnimočnej analýzy je možné zhrnúť do praktického potvrdenia záverov teórie hier - "dilemy väzňa"- ktorá preukazuje výhodnosť pre jednotlivca uprednostnenie záujmu kolektívu pred záujmom jednotlivca a následné zosúladenie jeho záujmov s kolektívnymi . Dilema rozhodovania managera je v úrovni, kde rozhoduje jeho hodnotová orientácia včítane morálky.
Čítaj viac
Tomáš
10.10.2006
skvelá kniha
Popri bľabotaní množstva manažérov a pseudonamažérov v nekonečných "manažérskych" edíciách neuveriteľne osviežujúce a inšpirujúce čítanie: autori nepíšu svoje názory vycucané z prsta, ale tvrdé fakty a zistenia podložené štatistikami. Naozaj rozumné rady, ako budovať dobrú firmu alebo aj vlastnú kariéru.
Čítaj viac

Ako vzniklo vaše vydavateľstvo?

Bude to znieť otrepane, ale vždy sme milovali knihy. Jeden príklad za všetko – pri návrate z trojročného pobytu v Austrálii v roku 2001 sme so sebou na Slovensko prepravovali okolo 200 kníh (colníci nechceli veriť, že vo väčšine z 38 krabíc sú knihy). Keďže náš “background” tvorí grafický dizajn a reklama, v roku 2001 sme založili grafické štúdio a zároveň začali vydávať časopis. S časopisom to nevyšlo, ale v roku 2004 sa objavila príležitosť.

Pracovali sme na zákazke pre eventovú agentúru, ktorá organizovala návštevu bývalého CEO General Electric a jedného z najznámejších manažérov na svete – Jacka Welsha. Povedali sme si – čo keby sme pri tej príležitosti vydali knihu? A tak v októbri 2004 uzrela svetlo sveta naša prvá kniha Jack Welsh a jeho lexikón lídrov a vydavateľstvo Eastone Books bolo na svete.

Podľa čoho si vyberáte tituly, ktoré vydáte?

Keďže vydávame knihy z oblastí biznis, motivácia, osobný a duchovný rozvoj, alternatívna medicína a jazyková literatúra, vždy sa pri výbere pýtame, čo daná kniha prinesie čitateľovi. Bude z nej mať úžitok? Posunie ho niekam? Pomôže mu vyriešiť nejaký problém? To sú pre nás hlavné kritériá a v rámci nich sa snažíme vyberať to najlepšie, čo sa v daných oblastiach v zahraničí vydáva a je relevantné pre náš trh. Kedysi v začiatkoch sme raz vydali knihu čisto pre peniaze – mysleli sme: to bude určite trhák. Veľký omyl. Dodnes sa tej knihy nevieme zbaviť, ale aspoň nám pripomína to, čo tvrdia všetci úspešní ľudia a čo skvelo zhrnul výnimočný rakúsky psychológ Viktor Frankl vo svojej knihe Hľadanie zmyslu života: “Nezameriavajte sa na úspech. Čím viac sa naň zameriate, tým viac ho miniete, pretože úspech, podobne ako šťastie, nemôže byť cieľom – je nepriamym následkom toho, že sa venujeme niečomu väčšiemu, ako sme my sami.”

Na ktorú knihu ste najviac hrdí?

To je ako opýtať sa rodiča, ktoré dieťa má najradšej. Sme hrdí na všetky naše knihy. Výpravné detské interaktívne knihy, ako bola Egyptológia, Drakológia atď., ktoré sme vydávali pred pár rokmi, boli nesmierne náročné po grafickej stránke – museli sme si vyrábať vlastné fonty (typy písma), prispôsobovať lay-out textu veľmi obmedzenému priestoru medzi obrázkami, spĺňať náročné technické požiadavky zahraničných tlačiarní, ktoré tieto knihy vyrábali. Dovolím si tvrdiť, že by to zvládlo máloktoré vydavateľstvo. Biznis literatúra a biografie svetových podnikateľov sú zas náročné po prekladovej a redakčnej stránke – taká Snehová guľa (viac ako 1000-stranový životopis najúspešnejšieho svetového investora Warrena Buffetta) nám dala poriadne zabrať – klobúk dole pred našimi redaktorkami. Takže, sme hrdí na všetky minulé aj budúce knihy. Už teraz sa vytešujeme z kníh, ktoré plánujeme na druhý polrok aj začiatok budúceho roka – sú naozaj dobré. Nechajte sa prekvapiť.

Čítaj viac
Kúpte spolu
Z dobrého skvelé (Good to Great) - Jim Collins
Firmy, ktoré sa rozhodli byť skvelé - Jim Collins, Morten T. Hansen
35,77 €
Ušetríte 1,44 €