Paradigmy zmien v 21. storočí: hľadanie kontúr v mozaike - Iveta Pauhofová a kolektív, Ekonomický ústav Slovenskej akadémie vied, 2012

3,85 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo
Čítaná
Paradigmy zmien v 21. storočí: hľadanie kontúr v mozaike - Iveta Pauhofová a kolektív, Ekonomický ústav Slovenskej akadémie vied, 2012
Čítaná
Paradigmy zmien v 21. storočí: hľadanie kontúr v mozaike - Iveta Pauhofová a kolektív, Ekonomický ústav Slovenskej akadémie vied, 2012

Paradigmy zmien v 21. storočí: hľadanie kontúr v mozaike
Čítaná

Predstavy o tom, ktoré paradigmy možno považovať za určujúce pre budúci vývoj spoločnosti, závisia od úrovne a odbornosti vnímania súvislostí javov minulých a súčasných a... Čítať viac

Vydavateľstvo
Ekonomický ústav Slovenskej akadémie vied, 2012
Počet strán
314

Predstavy o tom, ktoré paradigmy možno považovať za určujúce pre budúci vývoj spoločnosti, závisia od úrovne a odbornosti vnímania súvislostí javov minulých a súčasných a schopnosti posudzovať ich v komplexnosti. Zároveň pri vnímaní týchto javov ... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Výborný stav
  • Slovenčina
5,50 €

3,85 €

-30 %
Na sklade
Posielame ihneď

Čítané knihy nám môžete poslať aj vy!

Pošlite nám svoje prečítané knihy a získajte poukážku na nákup.

Vyskúšať Knihovrátok

Naši škriatkovia odporúčajú

Šikmý kostel: Třetí díl - Karin Lednická, Bílá vrána, 2024
Paradigmy zmien v 21. storočí: hľadanie kontúr v mozaike - Iveta Pauhofová a kolektív, Ekonomický ústav Slovenskej akadémie vied, 2012
3,85 €

Viac o knihe

Predstavy o tom, ktoré paradigmy možno považovať za určujúce pre budúci vývoj spoločnosti, závisia od úrovne a odbornosti vnímania súvislostí javov minulých a súčasných a schopnosti posudzovať ich v komplexnosti. Zároveň pri vnímaní týchto javov zohráva nemalú úlohu aj pohľad regionálny, teda či určité súvislosti sú viac alebo menej rozhodujúce pre krajinu, jej jednotlivé regióny, skupinu krajín alebo svet, planétu.
Vývoj spoločnosti je tak odrazom procesov, ktoré bolo možné predvídať, a teda reagovať na rôznych úrovniach zodpovedne alebo bezohľadne, ako aj procesov, ktoré predstavovali neznáme neznámo, ktoré spoločnosť neočakávala, na ktoré nebola pripravená, a teda reagenciu a zodpovednosť možno hodnotiť až ex post.
V súčasnosti sa stále častejšie diskutuje o samotnom charaktere kapitalizmu. Paleta názorov je široká, od obhajoby terajšieho stavu až po konštatovanie, že kapitalizmus sa už vyčerpal. Zároveň sa zviditeľňuje stále väčšie množstvo prierezových a multidimenzionálnych problémov, u ktorých dochádza ku koncentrácii v čase. Významne rastie úloha analýzy historického zázemia jednotlivých krajín, dôležitosť skúmania problémov spojených s generačnými vlnami i dopadu nových technologických zmien na celú spoločnosť.

Predkladaná monografia, zaoberajúca sa témou paradigiem budúceho vývoja v 21. storočí, je úvodnou publikáciou na túto tému.

Cieľom monografie nie je podchytenie a uvedenie jednotlivých problémových okruhov, ktoré obsahujú východiská, determinujúce budúce zmeny spoločnosti v 21. storočí, ale poskytnutie novej kvality komplexného pohľadu v časovej a vecnej podobe. Preto je pozornosť orientovaná na spájanie príspevkov zo zdanlivo odlišných oblastí tak, aby sa dosiahla interdisciplinárna komplexnosť a hierarchické usporiadanie problémov, ktoré hrozia dnešnej spoločnosti. Logickým záverom tohto videnia je mozaika globálnych súvislostí, ktoré sa transformujú do algoritmu globálneho systému. Ide o prvú iteráciu nového myslenia, smerujúcu k čitateľovi ako prosba o pochopenie načrtnutých súvislostí našej spoločnej budúcnosti.
Čítať viac
Počet strán
314
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
145×205 mm
Hmotnosť
407 g
Rok vydania
2012
Naše katalógové číslo
1060507
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Ekonomický ústav Slovenskej akadémie vied
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

„Rozdiel medzi školou a životom je, že v škole sa najprv naučíte lekciu a potom dostanete test. No život vám najprv dá test a z neho si odnesiete lekciu.“