Historický nábytek
E-kniha

typologie, materiály, opravy

?Druhé, přepracované a rozšířené vydání jedinečné ucelené encyklopedie historického nábytku, v níž se renomovaný autor podrobně věnuje nejen nábytkové typologii, ale spolu se... Čítať viac

Vydavateľstvo
Grada, 2024
Počet strán
304

?Druhé, přepracované a rozšířené vydání jedinečné ucelené encyklopedie historického nábytku, v níž se renomovaný autor podrobně věnuje nejen nábytkové typologii, ale spolu se slohovým zařazením se zabývá i vývojem a popisem... Čítať viac

  • PDF
  • Čeština

20,95 €

Ihneď na stiahnutie
Ako čítať e-knihy?
Ďalšie e-knižné vydania
Historický nábytek - Ludvík Losos, Grada, 2013
PDF
Čeština, 2013
Ihneď na stiahnutie

17,67 €

Naši škriatkovia odporúčajú

Viac o e-knihe

?Druhé, přepracované a rozšířené vydání jedinečné ucelené encyklopedie historického nábytku, v níž se renomovaný autor podrobně věnuje nejen nábytkové typologii, ale spolu se slohovým zařazením se zabývá i vývojem a popisem konstrukcí, spojů a používaných materiálů.
Čítať viac

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

4,0 / 5

2 hodnotenia

1
0
1
0
0

Ako sa páčila e-kniha vám?

Recenzie čitateľov

tpd
Neoverený nákup
17.2.2015
Iba názor
Historickému nábytku, aj keď sa teší obľube nezanedbateľnej časti milovníkov starožitností a zberateľov, sa vo všeobecnosti venuje malá pozornosť. Okrem skromného počtu štúdií a článkov je monografické spracovanie problematiky vzácnosťou. Z českých a slovenských autorov sa okrem Cimburkových Dejím nábytkárskeho umenia z päťdesiatych rokov minulého storočia (reprint 1995-1996) problematike historickému nábytku komplexne venoval iba Milan Togner (Bratislava 1982, Brno 1993). Je preto pochopiteľné, že kniha Ludvíka Lososa vzbudila pozornosť.
Dnes 82-ročný autor, ktorého koníčkom je história dopravy na sklonku života zažiaril ako autorská supernova a v priebehu desiatich rokov vydal, okrem iného, päť kníh venovaných pozlacovaniu a polychrómii, vitrážam, výtvarným technikám maľby, štukatérstvu a historickému nábytku.
I keď publikácia nemá obsah, možno ju zhruba rozdeliť na štyri časti. Prvá (49 strán) je venovaná základným a doplnkovým materiálom, náradiu a konštrukcii nábytku.
V druhej časti (79 strán) sa autor venuje štýlom nábytku rozdeleného podľa jeho účelu. Typológiu nábytku prevzal z knihy Milana Tognera. Uspokojil sa s drobnými termino­logickými úpravami a zaradením ukladacieho nábytku na prvé miesto typológie. Podobne ako Togner zaradil do typológie interiérové doplnky, ktoré označuje ako „doplnkový nábytok“, aj keď s nábytkom nemajú nič spoločného alebo by mali byť zaradené v inej kategórii nábytku, napr. nočný stolík, servírovací stolík atď. Vôbec neprekvapuje kategória „kostolný mobiliár“, u Tognera „sakrálny nábytok“, i keď autor monografie venovanej historickému nábytku by mal vedieť, že okrem bytového nábytku existuje aj viacero skupín nebytového nábytku, kam sakrálny, školský, kancelársky atď. nábytok možno zaradiť. Poslednou kategóriou, ktorá korunuje triedenie nábytku, sú obklady stien a otázkou je, kde ostali obklady stropu a dlážky.
Výzdobné techniky a povrchové úpravy sú obsahom tretej časti publikácie (93 strán). Časť venovaná výzdobným technikám pôsobí neusporiadane, keďže obsahuje čalúnenie, parketéria a tapetovanie, ktoré buď iba ťažko možno označiť za výzdobnú techniku alebo do publikácie nepatria. Textovo rozsiahla kapitola povrchové úpravy (54 strán) pôsobí cudzorodo a jej vhodnejším miestom by bola kapitola venovaná reštaurovaniu.
Posledná časť publikácie by mohla niesť názov „z každého rožku trošku". Je venovaná starostlivosti o historický nábytok (8 strán), reštaurovaniu (20 strán), kópiám, replikám, napodobeninám, falzifikátom (4 strany) a znalectvu (2 strany).
Za najväčší nedostatok knihy, okrem chýbajúceho registra, považujem, že autor sa zameral na vzletné riešenie výtvarnosti historického nábytku a akosi pozahudol, že kultúra nie je vecou výtvarnosti, ale hodnôt spočívajúcich v kvalite, funkčnosti a forme, ktorá má obsah.
Čítať viac

Vydavateľstvo Grada

Čítať viac

„Známkou nezrelého človeka je, že chce za niečo vznešene zomrieť, kým známkou zrelého človeka je, že chce pre niečo pokorne žiť. “

Kto chytá v žite - J.D. Salinger, 2019
Kto chytá v žite
J.D. Salinger