Didaktická pomôcka vypracovaná v súlade so Štátnym vzdelávacím programom ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie napĺňa obsahové a výkonové štandardy tematických okruhov
JA SOM, ĽUDIA a KULTÚRA. Deti, vo veku od 4 – 6 rokov si prostredníctvom úloh v hracej ploche rozvíjajú schopnosť zvukového vnímania hlások, schopnosť priradiť čísla k danému počtu predmetov, triediť predmety podľa určitých kritérií a rozoznávať farby na obklopujúcich reáliách.
Cieľom didaktickej pomôcky je:
- rozlišovať hlásky na začiatku slova,
- priradiť čísla k danému počtu predmetov,
- triediť predmety podľa určitých kritérií,
- reagovať slovne na otázky týkajúce sa obsahu rozprávok,
- rozoznať farby na obklopujúcich reáliách.
Pomocou didaktickej pomôcky rozvíjate obsahové štandardy:
- Artikulácia hlások a hláskových skupín.
- Priraďovanie, triedenie, usporadúvanie, zostavovanie podľa kritérií.
- Číselný rad.
Pomocou didaktickej pomôcky rozvíjate výkonové štandardy:
- Vedieť sluchovo rozlišovať jednotlivé hlásky v slove, ich kvalitu a lokáciu.
- Počítať minimálne od 1 do 10.
- Priradiť číslo (nie číslicu) k danému počtu predmetov od 1 do 10.
- Priradiť, triediť a usporiadať predmety podľa určitých kritérií (farba, tvar, veľkosť).
- Priradiť, rozoznať a pomenovať farby na obklopujúcich reáliách.
Postup pri hre:
Hracia plocha je farebnou cestičkou rozdelená do troch celkov – rozprávok (Medovníkový domček – zelená cestička, Snehulienka – oranžová cestička, Tri prasiatka – žltá cestička). Deti po hracej ploche posúvajú svojho panáčika podľa hodeného počtu bodov na hracej kocke. Úlohu plnia vtedy, keď sa postavia na niektorý z dôležitých kameňov. Pred hraním samotnej hry predchádza prečítanie, či prerozprávanie týchto troch príbehov a následný rozhovor s deťmi.
Didaktická pomôcka obsahuje:
* Herný plán vo formáte A3
* inštruktáž s popisom úloh na „dôležitých kameňoch“.